چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 42167
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه قم عنوان کرد:

رویکرد نظام اسلامی، توزیع عادلانه امکانات در میان مردم است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستاییان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیر گذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب برای برطرف کردن تبعیض ها در توزیع امکانات و تکنولوژی، تلاش های زیادی شد.
رویکرد نظام اسلامی، توزیع عادلانه امکانات در میان مردم است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل پست بانک ایران در سالن محراب حرم مطهر گفت: دو فضایی بودن مردم، همواره آسیب ها و چالش هایی را برای جوامع انسان به همراه داشته است.

وی با اشاره به تمرکز امکانات و تکنولوژی ها در شهرها گفت: در کشورهایی که چنین تفاوت هایی وجود داشته باشد، در میان شهر نشین ها حالت غرور و در میان مردم روستایی، نوعی سرخوردگی و  احساس حقارت به وجود می آید. این در حالی است که روستاییان همواره نقش پشتیبانی و تأمین نیازهای اساسی جوامع را بر دوش دارند و انسان هایی بسیار تأثیرگذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که پیش از انقلاب روستاییان دارای کمترین جایگاه اجتماعی بودند، گفت: در گذشته حتی برای مدیریت مردم روستا، خان هایی قرار داده می شدند که با تحقیر روستاییان، بر آنها حکم فرمایی نماید.

وی افزود: اسلام حکومت با استبداد و تحقیر انسان ها را نمی پذیرد، از این رو در دعوت مردم به کارها، کرامت و شأن آنها را حفظ می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستاییان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیر گذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب تلاش هایی برای برطرف کردن این تبعیض ها نمود.

وی تشکیل دفاتر و باجه های پست بانک در دور افتاده ترین مناطق و روستاها را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: زمانی که روستاییان نسبت به توزیع امکانات و تکنولوژی بی بهره شوند، رغبت بیشتری برای شهر نشینی و مهاجرت دارند، در حالی که وجود این امکانات در روستاها، موجب جلوگیری از رشد شهرنشینی و آسیب های آن می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان افزود: مدیریت امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان، مسیر را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم آماده کردند؛ باید این فرصت را غنیمت شمرده و با تلاش مضاعف، بالاترین و بهترین خدمت را ارائه داد.

خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: پست بانک در سال 1374 کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر دارا بودن 406 شعبه، در 12500 روستا نیز دارای باجه پست بانک فعال است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjavex.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما