جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : 33437

قم در شب تاسوعای حسینی همراه با مردم عزادار، گریست

قم نيوز : قم نگار: غم و اندوه در شب تاسوعای حسینی"آشیانه آل محمد(ص)" را فرا گرفت و آسمان قم نیز همراه با مردم عزادار گریان شد.
قم در شب تاسوعای حسینی همراه با مردم عزادار، گریست
به گزارش قم نگار، با نزدیک شدن تاسوعا و عاشورای حسینی، شهر مقدس قم هر روز بیشتر در ماتم و اندوه فرو می‌رود و مجالس روضه و عزاداری در حرم حضرت معصومه(س)، بیوت مراجع عظام تقلید، مساجد، حسینیه‌ها و حتی کوچه‌ها و خیابان‌ها برپاست.

دسته‌های عزاداری حسینی از عصر پنجشنبه از گوشه و کنار شهر مقدس قم، به سمت حرم کریمه اهل بیت(س) به راه افتادند و با نظم و ترتیب در اطراف حرم به عزاداری پرداخته و سپس وارد حرم شدند. با غروب آفتاب و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء بغض آسمان نیز باز شد و همراه با مردم سوگوار در عزای سالار شهیدان به گریستن پرداخت.

حرم کریمه اهل بیت(س) تا پاسی از شب، شاهد حضور دسته‌های عزاداری بود و زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگواری پرداختند و مراتب عشق و ارادت خود به خاندان پیامبر(ص) را نشان دادند.

شب نهم محرم، به سوگواری سردار رشید کربلا، ابالفضل العباس(ع) اختصاص داشت و از مردم عزادار، نوای «یا ابالفضل» به گوش می‌رسید و یاد و خاطره سقای تشنه لب کربلا در میان زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) جاری بود. در این میان، طلاب و فضلای غیر ایرانی مقیم حوزه علمیه قم و دیگر اتباع خارجی ارادتمند به اباعبدالله الحسین(ع) هر کدام با زبان خود، نوحه قمر بنی هاشم(ع) را فریاد کرده و صحنه‌های زیبایی از عشق و محبت به امام حسین(ع) و یارانش را به نمایش گذاشتند.

مسجد مقدس جمکران نیز در شب تاسوعای حسینی، با حضور گسترده مردم روبرو بود و عشاق حسین(ع) در مسجدی که به امر فرزند حسین(ع)، امام زمان(عج) ساخته شده است، فریاد خون‌خواهی مظلوم کربلا را سر دادند و قول یاوری آن حضرت را در هنگام ظهور از ته دل فریاد زدند.

از ساعات نخست شب نهم محرم، هر لحظه بر زائران ورودی به شهر مقدس قم افزوده می‌شد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که عاشورای امسال، با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل در سطح شهر قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaxet.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما