شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46497
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور هماهنگی زائرین استاندار قم مطرح کرد

لزوم آمادگی دستگاه‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائرین

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور هماهنگی زائرین استاندار قم گفت: امسال عید نوروز با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است و همه دستگاه‌های استان باید برای خدمت رسانی به زائرین آمادگی داشته باشند.
لزوم آمادگی دستگاه‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائرین
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین استان اظهار کرد: دستگاه‌های عضو این ستاد باید برنامه‌های در دست اقدام خود را برای ایام نوروز تهیه و به ستاد تسهیلات زائرین ارسال کنند.

وی ادامه داد: مدیریت کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم بر عهده اداره میراث فرهنگی است و جلسات این کمیته هم برگزار شده است، تصمیم گرفتیم که اداره آموزش و پرورش استان در هفته نخست ایام نوروز زائرین غیرفرهنگی را نیز اسکان بدهد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم افزود: در مساله امداد خودروها در سطح محورهای استان شکایات زیادی داشتیم و باید مشکلات مربوط به امداد خودروها در استان قم حل شود، همچنین باید اداره میراث فرهنگی برنامه مدونی درباره کاروانسرای دیرگچین داشته باشد.

عالی پور با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم در ایان نوروز اظهار کرد: کمیته امنیتی این ستاد بحث‌های آموزشی را برای ایام عید نوروز در دستور کار قرار داده است، همچنین کمیته خدمات شهرداری ستاد تسهیلات زائرین استان باید با همکاری اداره میراث فرهنگی تابلوهای چند زبانه را در سطح استان نصب می‌کند. 

وی ادامه داد: لازم است که دستگاه‌های مختلف استان قم همچون استانداری و شهرداری یک ستاد واحد در ایام نوروز داشته باشند تا برای زائرین چندگانگی به وجود نیاید، ادارات مختلف استان که در مسیر عبور زائرین هستند، باید درب‌های خود را در ایام نوروز باز و بنرهای خوش آمدگویی به زائرین نصب کنند.

معاون امور هماهنگی زائرین استاندار قم افزود: کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین باید نقشه واحد را برای ایام نوروز تهیه کند، همچنین کمیته بحران نیز باید برای حل معضلات محور قم گرمسار پیگیری داشته باشد.

عالی پور با اشاره به ویژگی‌های خاص استان قم اظهار کرد: با توجه به جایگاه فرهنگی این استان انتظار بیشتری در خصوص برگزاری مناسب برنامه‌های فرهنگی در استان قم وجود دارد و اداره ارشاد استان باید در این راستا تلاش بیشتری کند.

وی ادامه داد: از چهارشنبه 25 اسفندماه تعطیلات عید نوروز شروع می‌شود، استان قم هم برای مسافرین یک معبر و هم یک مقصد است، امسال عید نوروز با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است و همه دستگاه‌های استان قم باید برای خدمت رسانی به زائرین آمادگی داشته باشند.

معاون امور هماهنگی زائرین استاندار قم افزود: جلسات ستاد تسهیلات زائرین استان هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، باید در ایام عید نوروز روی بحث توزیع ارزاق عمومی در استان قم نظارت بیشتر داشته باشیم تا مشکلی در این زمینه برای زائرین و مردم استان به وجود نیاید.

عالی پور با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر قم در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز با تمهیدات اندیشیده شده ترافیک در این شهر روان تر خواهد بود، البته باید در ورودی‌های مختلف شهر قم برنامه ویژه ترافیکی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های مختلف استان قم تلاش کنند که هیچ مسافری با ناراحتی از شهر قم نرود، خوشحال هستیم که سال 96 متبرک به نام حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjaxex.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما