قم نيوز : قم نگار: سردار حسین همدانی سرانجام در شامگاه روز شنبه ۱۶ مهرماه به آرزوی دیرینش رسید و با همرزمان شهیدش دیدار تازه کرد.
سرداری که پس از ۳۵ سال به آرزویش رسید/ سرداری که ترس از سر بر داری نداشت
به گزارش قم نگار، این بار هم افتخار دیگری آفرید و نامش باز هم مانند سابق تیتر یک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها شد، این بار اما نه به عنوان فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز یا متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان، این بار حتی ازپاسخ‌های کوبنده‌اش به اظهارات ژنرال مارتین دمپسی هم خبری نیست؛ این بار خبر شهادت سردار همدانی تیتر یک محافل خبری شده است، شهادتی از جنس ماندگاری.

خبری که البته باز هم مثل همیشه نوشدارویی شد بعد از مرگ سهراب، تا بعد از شهادت سردار به عمق وجودش پی ببریم، سرداری که از زمان انقلاب آرزوی شهادت را در دل می‌پروراند و عاقبت طعمش را چشید اگر چه شاید دیر و دور از همرزمانش اما راه را گم نکرد و به حق جوینده یابنده است.

راه و روش که فرقی نمی‌کند وقتی مقصد حق باشد، اگر در سال‌های انقلاب یا در هشت سال دفاع مقدس و یا حتی در نبرد‌های کردستان نشد بالاخره یک روز شد، یک روز در حین عملیات مستشاری در یک عملیات در حومه حلب شد و رسید روزی که عدو شود سبب خیر، در روزی که داعش کمین کرد و وصل یار و نوشیدن شربت شهادت را که آرزوی دیرین سردار بود محقق کرد.

سرداری بیگانه با ترس
ترس هم که واژه‌ای غریب است برای سردار شهامت و رشادت، داعش و تکفیری و صهیونیست وآمریکایی هم نمی‌شناسد او راه خود را می‌رود، صراط مستقیم و راه حق، وبه قول خود سردار «عربده کشیدن و شعار دادن آمریکا نمی‌تواند ما را از میدان به در کند.»

سرداری که نه تنها میدان را ترک نکرد بلکه میدان دار شد در مقابله با یزیدیان زمان، تا نشان دهد هنوز هم می‌توان حسینی بود و حسینی فکر کرد و حسینی عمل کرد؛ فتنه جنگ مذاهب علیه مذاهب تعبیر خود سردار است برای فتنه‌هایی که خوی استکباری شیاطین با استفاده از سرمایه و نیروی انسانی امت اسلامی ایجاد کرده و به اصطلاح "تفرقه بیانداز و حکومت کن" جامه عمل پوشانده‌اند.

غافل از آنکه هنوزم هستند سردارانی که از سرِ دار بودن نمی‌ترسند و می‌شوند خاری در چشمشان که روزهای خوشی را که انتظارش را داشتند تار می‌کند.

مبارزه با باطل اصل زندگی سردار
سردار حسن همدانی متولد سال ۱۳۳۳ در همدان و یکی ازبنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان «همدان» و «کردستان» بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.

تاثیر ویژه او در سپاه پاسداران استان همدان و کردستان و راه اندازی کانون فرهنگی بسیج در سپاه و استان همدان و دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان و نقش برجسته‌اش به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان بر هیچ کسی پوشیده نیست.

از‌‌ همان ابتدای جنگ و در سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق حاضر شد و فرماندهی رزمندگان را بر عهده گرفت، حضور برجسته سردار حسین همدانی در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حتی رسانه‌های غربی را هم به حرف آورده است، روزنامه Wall Street Journal سردار همدانی را فرمانده نخبه می‌خواند و او را متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان می‌داند.

سردار همدانی در حالی در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرده و به قول روزنامه‌های غربی فرمانده نخبه عملیات جنگی بوده است که دفاع و نبرد اسلام را محدود به خاک ایران ندانست و مردم سوریه را هم در نبرد با تکفیری‌ها تنها نگذاشت تا اثبات کند که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا...

مدافع حرم بانو
دفاع از حرم اهل بیت (س) در حالی رزمند گان ایرانی را هم به حرکت واداشته است که سردار همدانی تنها مدافع حرم نبوده است که در این راه به مقام شهادت رسیده و است، اسماعیل حیدری، عبدالله اسکندری و حسن شاطری هم از دیگرمجاهدان راه الهی بوده‌اند که در این راه به مقام والای شهادت دست یافته‌اند و قطعا این شهدا آخرین هم نخواهد بود، عشق به سلاله پاک پیامبر (ص) هر روح و دل پاکی را به حرکت وا می‌دارد تا حریم پاکشان را از وجود شیاطین زمان پاک کنند.

و حالا شهادت این سردار بزرگ بعد از فاجعه عظیم منا بازهم موجی از غم و اندوه را در دل ملت ایران دوانده است و موج پیام‌های تسلیت خطاب به ملت ایران و خانواده شهید ارائه می‌شود، مقام معظم رهبری نیز در پی شهادت ایشان اظهار داشتند: شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانوادهٔ گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعهٔ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم. این رزمندهٔ قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهرهٔ نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبههٔ پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

آیت الله نوری همدانی، رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و فرمانده کل سپاه بخش دیگری از افرادی بودند که شهادت سردار بزرگ سپاه را به خانواده ایشان تسلیت گفتنند.

سردار همدانی پنج شنبه شب ۱۶ مهر ماه در منطقه‌ای در حلب مشغول شناسایی منطقه‌ای بود تا بتواند قدرت مشاوره‌ای خود را به درستی ارائه کند که همانجا در صحنه شناسایی و در خودرویی به شهادت رسید.

و اینگونه بود که ابووهب به آرزوی ۳۵ ساله‌اش رسید تا در ۱۶ مهرماه سال ۹۴ با یاران دیرینش در بهشت دیدار تازه کند و حسرت بازماندگان از غافله شهیدان را افزون سازد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjayet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما