سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 556
معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان قم خبر داد:

تجلیل از 24 اثر برگزیده در جشنواره کریمه اهل بیت(ع)

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تجلیل صاحبان 24 اثر برگزیده در جشنواره کریمه اهل بیت خبر داد.
تجلیل از 24 اثر برگزیده در جشنواره کریمه اهل بیت(ع)
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی‌نژادیان درباره جشنواره و نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: فراخوان این دوره از جشنواره کریمه اهل بیت(س) در هشت رشته فرهنگی و هنری به سراسر کشور ارسال شد.

وی افزود: آثار این جشنواره در چهار گرایش خوشنویسی، سه گرایش تجسمی (گرافیک، تصویرسازی و نقاشی) و شعر به دبیرخانه ارسال شده است.

قائم مقام دبیر جشنواره کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: آثار ارائه شده و منتخب تجسمی و خوشنویسی در دو نگارخانه فرهنگ و شهید آوینی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته و این نمایشگاه همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) آغاز به‌کار کرده است.

وی در ادامه از جابه‌جایی محل برگزاری نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) از شبستان نجمه خاتون حرم مطهر به صحن جوادالائمه(ع) خبر داد و افزود: امسال آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز همکاری گسترده‌ای در برپایی این نمایشگاه داشته است.

موسوی‌نژادیان خاطرنشان کرد: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ۷۰۰ متر‌مربع از فضای نمایشگاه با ۴۷ غرفه مختلف فرهنگی و هنری به ارائه آثار و ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های اعتقادی با موضوع حضرت فاطمه معصومه (س)، امام رضا (ع) و عفاف و حجاب پرداخته است.

وی کارگاه‌های زنده هنری، بخش کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، بیداری اسلامی، کرامات و القاب حضرت معصومه(س)، القاب امام رضا(ع)، دختران کریمه، دیدار یار و... را بخش‌هایی از پنجمین نمایشگاه ملی کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد.

مسئول برگزاری نمایشگاه ملی کریمه اهل بیت(ع) برگزاری مراسم شب شعر کریمه و اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس در نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه ذکر کرد.

موسوی‌نژادیان فضای بصری ایجاد شده در نمایشگاه را نسبت به دوره‌های قبلی آن مطلوب‌تر ارزیابی کرد و افزود: هر ساله نحوه برگزاری نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) با رویکرد جدید بوده و آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره از نظر کیفی رشد قابل توجهی دارد.

وی در پایان گفت: در مراسم اختتامیه نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) که روز پنج‌شنبه ۲۱ مهر ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، از صاحبان ۲۴ اثر برگزیده و منتخب این دوره از جشنواره تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 103
https://qomnews.ir/vdcjfmeizuqei.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما