?>?> درب های مصلای قم پس از ۹ سال در شب های احیا به روی مردم گشوده می شود | قم نیوز
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 31259
معاونت فرهنگی مصلای قدس قم خبر داد

درب های مصلای قم پس از ۹ سال در شب های احیا به روی مردم گشوده می شود

قم نيوز : قم نیوز: درهای مصلای قدس قم در شب‌های احیا موقتا بازگشایی می‌شود و با افتتاح رسمی آن از سه تا چهار ماه دیگر، نماز جمعه نیز در این مکان برگزار خواهد شد.
درب های مصلای قم پس از ۹ سال در شب های احیا به روی مردم گشوده می شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد رهبر، معاون فرهنگی مصلای قدس قم به تعطیلی حدود ۹ ساله مصلای قدس قم اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱۰ سال پیش قانونی در مجلس شورای اسلامی به منظور مقاوم سازی مکان‌های عمومی به تصویب رسید که سبب تعطیلی موقت مصلای قدس و شروع به کار تعمیر آن شد.

معاون فرهنگی مصلای قدس قم افزود: برای مقاوم سازی مصلای قدس ستون‌هایی اضافه شده و سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان مصلا به نحو احسن تعمیر و به روز رسانی شده که مخارج بسیاری را نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بحث تعمیرات و مقاوم سازی ساختمان مصلای قدس به صورت فاز به فاز جلو رفته است و تا به حال به نود درصد از کار خود رسیده است؛ بالکن ضلع شرقی و نود درصد از مرمت فضای داخل به انجام رسیده است و تنها سه ماه دیگر زمان لازم است تا این مکان مقدس به آمادگی کامل برسد.

وی به برگزاری هیأت محبین اهل بیت با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در شب‌های قدر در مصلای قدس اشاره کرد و گفت: هیأت محبین اهل بیت که سال‌های گذشته در گلزار شهدای قم با وجود کمبود فضا مراسم خود را اجرا می‌کردند با هماهنگی‌های انجام شده امسال در مصلای قدس مراسم خود را برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: مراسم هیأت محبین اهل بیت(ع) با حضور حجت الاسلام پناهیان به مدت پنج شب از ساعت ۲۲ تا ۲:۳۰ بامداد برگزار می‌شود.

وی به غرفه‌های مختلف موجود در مصلای قدس اشاره کرد و اظهار داشت: مشاوره، مناجات خانی، سخنرانی، قرائت دعا و سوره‌های وارده این شب‌ها به مجلس‌های شب احیا صفایی بیشتر خواهد داد.

معاون فرهنگی مصلای قدس قم گفت: به این وسیله مصلای قدس بار دیگر به صورت فرهنگی افتتاح خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک در حدود سه تا چهار ماه دیگر به صورت رسمی این ساختمان افتتاح می‌شود و مورد استفاده نمازگزاران جمعه نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjh8et.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما