سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 28749

جمع آوری 200 هزار سند مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس درقم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم از جمع آوری بیش از 200 هزار سند ارزشمند مربوط به دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در این استان خبر داد.
جمع آوری 200 هزار سند مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس درقم
به گزارش قم نیوز ، احمد حسینی در دیدار مدیرکل صدا وسیمای قم افزود: این اسناد شامل فیلم، عکس، صوت، دست نوشته و حجم مرتبط با سال های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد.
 
وی اظهار داشت: آثار بدست آمده جهت استفاده محققان، پژوهشگران و نهادهای فعال در زمینه دفاع مقدس در این اداره ثبت و آرشیو شده و به لطف الهی جمع آوری آثار همچنان ادامه دارد.
 
وی با تشریح ساختار کنونی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ادارات کل استانها افزود: مجموعه هایی چون پژوهشکده دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، سازمان سینمایی، ادبیات و پیشکسوتان درزمینه جمع آوری و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس فعالیت می کنند.
 
حسینی ، ارائه درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه های قم و همچنین کارشناسی ارشد رشته ادبیات مقاومت را از برنامه های استان همزمان با سراسر کشور برشمرد و گفت: امسال نیز برای نخستین بار در کشور، کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه آزاد اسلامی قم ایجاد شد و در ردیف کدهای انتخابی دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 94 قرار گرفت.
 
وی با بیان ماموریت های دیگر این اداره کل، ممیزی کلیه آثار تولیدی مرتبط با دفاع مقدس در استان به منظور جلوگیری از خطر انحراف یا فراموشی را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: تبیین نقش روحانیت و زنان در دفاع مقدس در کشور به طور ویژه به استان قم واگذار شده ضمن آنکه طبق اساسنامه، صدا و سیمای استان به عنوان عضو هیئت امناء مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس و رییس کارگروه رسانه موزه انقلاب و دفاع مقدس، عهده دار تمهید و پیش بینی زیرساخت های فنی و رسانه ای مناسب در ساخت موزه با همکاری کارگروه مهندسی می باشد.
 
حسینی با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در نشر و انتقال ارزش های دفاع مقدس افزود: با توجه به وجود بیش از 100 ویژگی منحصر به فرد از استان قم در کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس، از این مجموعه وزین و ارزشمند انتظار می رود آثار فاخر قابل ارائه در سطح ملی در زمینه حماسه ایثار و شهادت تولید نماید.
 
وی ایجاد هماهنگی برای بازدید از موزه های دفاع مقدس در استان های دیگر، پیگیری تشییع، تدفین و ساخت یادمان شهدای گمنام، چاپ و انتشار 26 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال جاری، شناسایی و ثبت مراکز بمباران شهری در زمان جنگ تحمیلی و پیگیری اردوهای راهیان نور به عنوان دبیر ستاد راهیان نور استان را بخش های دیگری از اقدامات اداره کل حفظ آثار استان ذکر کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjhae8.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما