جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 29919
منبع : روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
اصفهانیان مقدم خبر داد:

عزم جدی شهرداری قم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از عزم جدی شهرداری قم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی و فرهنگ سازی در این زمینه خبر داد.
عزم جدی شهرداری قم در اجرای برنامه‌های زیست محیطی
به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در برنامه نمادین پاکسازی طبیعت که به مناسبت دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک در بوستان غدیر قم برگزار شد اظهار داشت: شهرداری قم ضمن ابلاغ به کلیه سازمانهای تابعه و پیمانکاران طرف قرارداد با خود مبنی بر رعایت اصول و مبانی زیست محیطی در کلیه پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری، سعی در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه با اشاره به تلاش‌های شهرداری قم نسبت به اجرای پروژه‌های شهری اعم از گسترش فضای سبز شهری و جنگلی خاطرنشان کرد: در پایان سال۱۳۹۰ سرانه فضای سبز برای هر نفر در قم ۱۵مترمربع و تعداد ۱۹۴ بوستان بوده که با همکاری شهروندان و حمایت شورای اسلامی شهر قم در پایان سال ۹۳ سرانه فضای سبز به۱۷ متر و تعداد بوستان‌ها به بالغ بر ۲۵۶بوستان افزایش داشته که نقش بسزایی در کم شدن آلاینده‌ها و بهبود زیست محیطی داشته است.

اصفهانیان مقدم همچنین به احداث کارخانه تفکیک زباله اشاره کرد و گفت: بحث طراحی و احداث کارخانه تفکیک زباله با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰میلیارد تومان را در دستور کار داشتیم که نقش مهمی درکاهش آلایده‌های زیست محیطی دارد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت شهروندان و با اولویت حفاظت از محیط زیست در مناطق هشتگانه با همکاری مدیریت پسماند از دیگر برنامه‌های زیست محیطی شهرداری قم بوده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ایجاد تاسیسات مدیریت پسماند از قبیل سایت دفن بهداشتی البرز و مکانیزه کردن ماشینهای خدمات شهری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تفیک زباله در مبدا از دیگر اقدامات شهرداری در راستای کاهش زباله و توجه بیش از پیش به محیط زیست بوده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhhe8.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما