يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 30999
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

بدحجابی‌ها در جامعه دل خانواده‌های شهدا را می‌سوزاند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العامیه با بیان اینکه برخی از مظاهر بدحجابی در جامعه در حال رواج یافتن است گفت: دل پدر شهید می‌سوزد وقتی ببیند که در جاده‌ها ده‌ها نفر بی‌حجاب هستند.
بدحجابی‌ها در جامعه دل خانواده‌های شهدا را می‌سوزاند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیت قرآن کریم اظهار داشت: سختی اثبات زنا دلیل بر عدم زشتی آن نیست و خداوند می‌فرماید مرد یا زن زناکار باید افرادی مانند خودشان ازدواج کنند و یا همسری از میان مشرکین برگزینند و به عبارتی زنا کار هم‌ردیف با مشرک قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه خداوند مردی که از همسر خودش غافل شود را نمی‌بخشد تصریح کرد: مسئولان باید به تقویت بنیان‌های خانواده توجه داشته باشند چرا خانواده از ارکان مهم جامعه است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به روایتی از علی بن موسی الرضا(ع) مبنی بر پنج ویژگی بهترین زنان اظهار داشت: سخت‌گیر نبودن از ویژگی‌های زنان شایسته است، همچنین دیگر ویژگی این زنان نرمی زبان است.

وی پیروی از همسر را از دیگر خصوصیات زنان شایسته یاد کرد و گفت:‌ چنین زنی شب به خواب نمی‌رود مگر اینکه همسرش از او راضی باشد، خصوصیت دیگر زن شایسته در کلام معصوم این است که در هنگام عدم حضور مرد، حیثیت و غیرت مرد را حفظ کند.

رفیعی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز ویژگی‌های زن شایسته بیان شده است گفت: زن شایسته از دید قرآن این است که دین و باورهای قوی داشته، مطیع حرف همسرش بوده، در برابر گناه توبه کرده و بندگی خداوند را می‌کند.

وی تقویت استحکام خانواده را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اگر مردی در مواجهه با نامحرم چشم خود را حفظ کند و زن برخوردهای خود را حفظ کند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العامیه با بیان اینکه برخی از مظاهر بدحجابی در جامعه در حال رواج یافتن است گفت: دل پدر شهید می‌سوزد وقتی ببیند که در جاده‌ها ده‌ها نفر بی‌حجاب هستند، اگر جنازه ۱۷۵ غواص شهید را با دست بسته تشییع کردند از خون‌ اینها حیا کنید.

وی با بیان اینکه مسئولان بی‌حجابی را ساده نگیرند و اگر این وضع پیش برود جامعه ما دچار معضل بی‌حجابی می‌شود یادآور شد: در خیابان‌ها و خودروهای شهر تهران بی‌حجاب که نه، نیمه عریان هستند و این وضعیت برای کشور دینی بد است.

رفیعی تصریح کرد: چرا قانونی برای این مشکل تدوین نمی‌شود و چرا نیروی انتظامی حساسیت ندارد؛ در مراکز دولتی نباید شاهد بی‌حجابی و بدحجابی باشیم و کارکنان در ادارات، بیمارستان‌ها، ‌فرودگاه‌ها و... باید به حجاب ملزم شوند.

وی بیان کرد: خانمی که در هواپیما از مسافر می‌خواهد حجاب خود را حفظ کند خود او حجاب مناسبی ندارد، سری به فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز دولتی بزنید و وضعیت را ببینید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند، چرا که به نظام دینی رای دادند و به کسانی رای دادند که دغدغه دینی داشته باشند گفت: ارکان نظام را روحانیت اداره می‌کنند و مردم از روحانیون توقع دارند در هر بخشی که هستند دغدغه دینی و اسلامی داشته باشند.

وی تاکید کرد: چرا ما برای حلال قبح قائل هستیم و برای حرام قبح قائل نیستیم، از کنار رابطه حرام می‌گذریم و نسبت به آنچه که شرع آن را حلال دانسته توجه نداریم.

این استاد حوزه با بیان اینکه باید سخت‌گیری‌ها و چشم هم چشمی‌ها کم شده و سطح توقعات پایین بیاید گفت: آقایی می‌گفت جهیزیه دخترم ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برد، آیا این انصاف است؟

وی با اشاره به اینکه اجرای حدود الهی و مقابله با مشکلات شاید تا حدی اثر گذار باشد ولی باید ریشه حل شود، گفت: بگذارید ازدواج به جمیع اقسام در جامعه گسترش یابد و نباید در حلال الهی محدودیت ایجاد کنیم تا جامعه به سمت حرام سوق پیدا نکند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhhet.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما