شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 49999
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب «بررسي مباني فكري جريان شبه سلفي در ايران» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «بررسي و نقد مباني فكري و اعتقادي جريان شبه سلفي در ايران» با زير عنوان با تأكيد بر آرا و عقايد مصطفي طباطبايي خبر داد.
كتاب «بررسي مباني فكري جريان شبه سلفي در ايران» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب بررسی و نقد مبانی فکری و اعتقادی جریان شبه سلفی در ایران با زیر عنوان با تأکید بر آرا و عقاید مصطفی طباطبایی اظهار کرد: به طور طبیعی در ابتدای اثر زندگی‌نامه مصطفی طباطبایی مطرح می‌شود و سپس وضعیت خانوادگی و اجتماعی، ویژگی‌های شخصیتی و اعتقادی و تألیفات وی ذکر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نقد و بررسی آرا و عقاید مباحثی در زمینه تنزل جایگاه قرآن و تضعیف روایات و منابع روایی شیعه، تحریف نظریه ولایت فقیه، برداشت نادرست از مفهوم ولایت فقیه و بی‌توجهی به روایات و اتهام اختلاف میان فقها در اصل ولایت فقیه مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به مطالب و محورهای دیگر این کتاب گفت:‌ تضعیف جایگاه فقه امامیه و موضوع اجتهاد و تقلید از دیگر بخش‌های این کتاب است. در فصل تضعیف جایگاه پیامبران، امامان و اولیای الهی به انکار عصمت و دفاع ناشیانه از تاریخ اسلام و سیره رسول الله(ص) پرداخته می‌شود.

وی مخالفت با ادعیه و زیارات، دشمنی با شعرا و عرفا، انکار تقیه و مخالفت با آن، وحدت اسلامی و همراهی با استعمار و صهیونیسم، بدعت، شرک و خرافه‌پرستی و انکار ضرورت امامت و ولایت علی(ع) را از دیگر فصول این کتاب ذکر کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: این کتاب پژوهشی درباره شبهه‌شناسی افکار ضد شیعی است که با تلاش پژوهشگر حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده نگارش شده و هدف اصلی نویسنده ارائه پژوهشی عمیق در زمینه بررسی افکار و عقاید جریان شبهه سلفی در تاریخ معاصر ایران برای پاسخی مستدل و علمی به این افکار منحرف است.

وی با بیان اینکه سیدمصطفی حسینی طباطبایی به عنوان موضوع محوری پژوهش است گفت: وی یکی از بارزترین شخصیت‌های وهابیت‌زده و فعالان مذهبی در عرصه تبلیغ و ترویج عقاید شبه سلفی یا شبه وهابی در ایران معاصر است.

کتاب «بررسی و نقد مبانی فکری و اعتقادی جریان شبه سلفی در ایران» با قیمت 28 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhhex.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما