سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46929
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله نوری همدانی:

انقلابی نگه داشتن حوزه از وظایف اصلی و مهم علمای حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به همایش طلاب و فضلای فردوس خراسان جنوبی، انقلابی نگه داشتن حوزه را از وظایف اصلی و مهم علمای حوزه دانست.
انقلابی نگه داشتن حوزه از وظایف اصلی و مهم علمای حوزه است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به همایش طلاب و فضلای فردوس خراسان جنوبی، انقلابی نگه داشتن حوزه را از وظایف اصلی و مهم علمای حوزه دانست و اظهار داشت: حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یکی دیگر از وظایف حوزه انقلابی است.

متن کامل پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و تحیت و تبریک ولادت با سعادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)

عالمان دینی همیشه هدایت مردم را در عصر غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عهده دار بودند و پیوسته از انحرافات جلوگیری می نمایند. در این زمان حساس که ما در آن واقع شده ایم وظیفه علماء بسیار مهم است با توجه به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم الشان که ریشه در مکتب اهل بیت علیهم السلام دارد و بحول قوه الهی روز به روز در جهان پررنگ تر خواهد شد و دشمنان اسلام را منفورتر و مظلومان را متحدتر خواهد کرد باید با هوشیاری و بصیرت کامل نقشه های دشمن را شناسایی نموده و آن را خنثی کرد، انقلابی نگه داشتن حوزه از وظایف اصلی و مهم علماء و فضلاء می باشد یعنی اساتید و طلاب محترم باید اهداف و ثرات انقلاب را اولا خود بشناسند و ثانیا در جامعه تبیین نمایند و احیانا اگر آسیبی متوجه این نظام اسلامی است را رصد نموده و مانع آن باشند.

حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یکی دیگر از وظایف حوزه انقلابی است که این ارزش ها عبارتند از اسلام ناب، اسلامی که دشمن به حاشیه رانده بود و آن را منزوی کرده بود و دومین رکن این انقلاب مردم هستند، مردمی که توانستند با همت بلند از رهبر نهضت حمایت کنند و این انقلاب را به ثمر برسانند و تداوم آن را با بذل جان و مال عهده دار باشند و سومین ارزش این انقلاب اصل مترقی ولایت فقیه بوده که این انقلاب را به ثمر رساند و امروز نیز حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در این جایگاه توانست هم ارزش های انقلاب اسلامی را محافظت کنند و دشمنان اسلام و قرآن و اهل بیت را در سراسر جهان به زانو در آورند.

در پایان از برگزار کنندگان این همایش به خصوص علما و فضلای محترم فردوس کمال تشکر را دارم و توفیقات همگان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

حسین نوری همدانی

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhhex.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما