يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 30539
آیت الله جوادی آملی:

قدرت پوشالی آمریکا با کشتار مردم بی‌گناه جهان به دست آمده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جوادی آملی گفت:در دیدار با مسئولان گفتم که به جان کری بگویند اگر شما قدت بلند است روی میلیون‌ها قبر ایستاده‌اید چون در جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها نفر توسط آمریکا کشته شد.
قدرت پوشالی آمریکا با کشتار مردم بی‌گناه جهان به دست آمده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله جوادی آملی شامگاه شنبه در دومین اجلاسیه اساتید رشته‌های تخصصی حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد اظهار داشت: ملتی عادل است که عاقل و عالم باشد، شما اساتید حوزه علمیه وظیفه دارید تا با نشر دین در جامعه علم مردم را افزایش دهید.

مفسر قرآن کریم افزود: اگر ملتی در مدار عقل و انصاف حرکت کند عاقل و عالم می‌شود، خداوند در قرآن کریم فرمود در بعد مثبت و منفی عالم و غیرعالم یکسان نیست چون در بعد منفی اگر عالم از راه راست منحرف شود گناهش بیشتر است و اگر به راه صحیح برود نیز فیضش بیشتر است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام زمان (عج) در گام نخست کادرسازی می‌کنند بیان کرد: شما مسئولان حوزه علمیه کادر رسمی امام زمان (عج) در رشته‌های تخصصی هستید و باید جامعه را با فرهنگ مهدی آشنا کنید.

وی عنوان کرد: هر علمی مواد فرعی، مبانی و منابع دارد و فقه ما که رساله عملیه است فرعیات را از مبانی و این مبانی را از منابع وحی و الهام قرآن و اهل بیت (ع) می‌گیرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به مشکلات جهان تصریح کرد: دنیای امروزی حرفی برای گفتن ندارد و هیچ برنامه مشخصی برای اداره جامعه خود ندارد اما تلاش می‌کند تا خود را برتر نشان دهد وبرای جهانیان برنامه ریزی کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کار شما متخصصان حوزه این است که منابع را خوب بشناسید و مبانی را از منابع بگیرید اظهار داشت: شما همانند کارخانه‌های بلند کوره‌های شمش طلاسازی هستید چون شما انگشتر درست نمی‌کنید و اگر رشته تخصصی دارید باید مبانی دینی غنی را استخراج کنید چون شما کارتان شمش طلاسازی است.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: جهان از نظام اسلامی که به برکت پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل (ره) و خون شهدا حاصل شده توقعات زیادی دارد و منتظر است تا مشاهده کند که شما در رشته‌های تخصصی چه دارید، متخصصان و متفکران شرق و غرب منتظر هستند که ایران چه حرفی برای گفتن دارد و دنیا به این موضوع فکر می‌کند که اسلام چه پیامی برای نگه داری این امانت الهی دارد.

وی با اشاره به کشتارهای ملت‌های مظلوم توسط آمریکا عنوان کرد: در دیدار با مسئولان گفتم که به جان کری بگویند اگر شما قدت بلند است روی هفتادمیلیون قبر ایستاده‌اید چون در جنگ جهانی اول و دوم حداقل ۷۰ میلیون نفرتوسط آمریکا کشته شدند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه رشته‌های علوم قرآنی تنها قرآن شناسی نیستند تصریح کرد: آسمان شناسی، معرفت شناسی، زمین شناسی، کلام و فلسفه و عرفان نظری نیز قرآن شناسی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی (ع) رنج و سختی زیادی در دوران امامت خویش متحمل شدند اظهارداشت: بعد از اینکه درب غدیر را بستند درب سقیفه را گشودند، خطر بستن درب غدیر تنها این نبود که وجود مبارک حضرت علی (ع) را از حکومت بازداشتند بلکه آن‌ها عقل مردم را گرفتند.

وی با اشاره به اینکه فدک به مفهوم حکومت و ولایت است، بیان کرد: اهل بیت (ع) برای یک مقدار باغ دعوا ندارند، هارون به امام کاظم (ع) گفت مرز فدک را مشخص کنید تا به شما بدهیم و امام معصوم به وی گفت شما فدک را نمی‌دهید چون قلمروی اسلام فدک محسوب می‌شود.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: شما در درجه اول باید مجتهد باشید و شاگردان را ارزیابی کنید و استعدادهای خوب را نگاه دارید و خروجی‌های متوسط را به نهادها تحویل دهید.

مفسر قرآن کریم با اشاره به جایگاه بالای حوزه علمیه تصریح کرد: اساس کار باید برای حوزه باشد چون رهبری و مرجعیت و دین از حوزه علمیه خارج می‌شود و در ابتدا باید حوزه را حفظ کرد و این موضوع موضوع اصلی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم رفع نیازهای جهان توسط طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: راه برای اساتید باز است و در برابر نعمت و بلوغ استعدادها مسئول هستید و به وسیله رشته‌های تخصصی باید نیازهای شرق و غرب را حل کنید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhiet.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما