سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 32609
دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد قم تشریح کرد:

عوامل پیشگیری از اعتیاد/ شیشه اعتیادآورترین ماده مخدر است

قم نيوز : قم نگار: دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد قم ضمن تشریح عوامل پیشگیری از اعتیاد، شیشه را اعتیادآورترین ماده مخدر دانست.
عوامل پیشگیری از اعتیاد/ شیشه اعتیادآورترین ماده مخدر است
به گزارش قم نگار، محمدتقی رجبی در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد که غروب سه شنبه در اردوی آموزشی یک روزه ائمه جماعات قم که در اردوگاه فرهنگی ملاصدرا کهک برگزار شد، اعتیاد را یکی از چهار بحران اول دنیا دانست و گفت: بهترین راه مبارزه با اعتیاد که از مصادیق جنگ نرم دشمن است، بیان تمام واقعیت‌های اعتیاد است.

وی با تقسیم بندی مواد اعتیادآور به مواد مخدر، مواد توهم‌زا و مواد محرک و نیروزا، آسیب‌هایی که در اثر اعتیاد به مغز وارد می‌شود را جبران‌ناپذیر و عمیق توصیف کرد.

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد قم «شیشه» را اعتیادآورترین مواد مخدر بیان کرد و گفت: مصرف شیشه، انسان را دچار توهم بینایی و شنوایی می‌کند، یعنی فردی که این مواد را مصرف می‌کند ممکن است فرزندش را به شکل گوسفند ببیند و صدای او را صدای گوسفند بشنود، تا جایی که احتمال دارد چاقو بردارد و او را بکشد.

رجبی با اشاره به دلایل غیرمنطقی برخی مردان و زنان در استفاده از شیشه، اظهار کرد: مواد مخدر حالت جذب کننده دارد و عوارضی همچون پیری، فشار خون بالا، سکته، پرخاشگری، پارکینسون، توهم، سوء ظن و... را به دنبال دارد.

وی آگاهی و شناخت عوارض مصرف مواد مخدر، مهارت‌های فرزندپروری و مهارت‌های زندگی مانند مهار تصمیم‌گیری و تفکر خلاق را از عوامل پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhmet.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما