دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 46659
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول بسیج دانشجویی استان قم مطرح کرد

اعزام 1600 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بسیج دانشجوئی استان قم از اعزام 1600 دانشجو در اسفند ماه سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و عنوان کرد: از 14 تا 27 اسفندماه دانشجویان با 39 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
اعزام 1600 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب
به گزارش قم نیوز، داوود محبی امروز با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برترین نمونه یک فرد انقلابی است، اظهار کرد: با تمرکز بر سیر فعالیت‌های حضرت زهرا(س) به عنوان برترین نمونه و الگوی یک جوان انقلابی باید گفتمان انقلابیون جوان در سطح دانشگاه‌ها دنبال شود.

وی با اشاره به مصوبات وزارت علوم پیرامون راهیان نور و اعزام 10 درصد دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور افزود: بر اساس آمار و شواهد موجود، اردوهای راهیان نور به دو منطقه غرب و جنوب کشور هر سال باشکوه‌تر و همراه با برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها به علت کم ‌توجهی به مقوله فرهنگ‌سازی پیرامون شهادت و فداکاری و بزرگداشت مقام شهدا ابراز کرد: با وجود اینکه رئیس‌ جمهور ریاست هر دو کمیته راهیان‌نور و اردوهای جهادی را برعهده دارد و استانداری متولی این دو اردو در سطح استان است ولی هیچ حرکتی در این حوزه مبنی دیده نمی‌شود و تنها متولی این برنامه بسیج است.

محبی با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد، سیره و خاطرات شهدا در جامعه اسلامی اضافه کرد: جریان اردوهای راهیان نور یک مأموریت بزرگ و پر چالش است که اگر کمک‌های مجموعه سپاه پاسداران نبود به ‌هیچ‌ عنوان امکان برگزاری آن در این سطح نبود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری استانداری و دانشگاه‌ها با مجموعه بسیج در راستای هر چه باشکوه‌تر اجرا شدن اردوهای راهیان نور گفت: به ‌غیر از دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه (س) هیچ دانشگاهی در برگزاری اردوهای راهیان‌نور با بسیج همکاری نکرده و بودجه‌ای تخصیص نداده‌ است.

مسئول بسیج دانشجوئی استان قم از اعزام 1600 دانشجو در اسفند ماه سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و عنوان کرد: از 14 تا 27 اسفندماه 1600 دانشجو با 39 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و چنانچه دانشگاه‌ها همکاری لازم را با بسیج دانشجویی داشته باشند تا 3 هزار نفر نیز ظرفیت پذیرش و اعزام دانشجو وجود دارد.

 انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhmex.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما