چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 48639
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

20 درصد از زمین ساختمان‌ها باید به فضای سبز ریشه‌دار اختصاص یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: براساس قانون شهرداری‌ها 20 درصد زمین هر ساختمان باید به فضای سبز ریشه دار اختصاص پیدا کند.
20 درصد از زمین ساختمان‌ها باید به فضای سبز ریشه‌دار اختصاص یابد
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با تاکید بر ضرورت توسعه فضای سبز شهری با مشارکت مردم اظهار کرد: براساس قانون شهرداری‌ها 20 درصد زمین هر ساختمان باید به فضای سبز ریشه دار اختصاص پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در شهر قم مشکلات متعددی در حوزه فضای سبز وجود دارد گفت: با وجود اینکه عرصه‌های مسکونی زیادی در شهر وجود دارد اما درصد بسیار ناچیزی از آنها دارای فضای سبز ریشه‌دار هستند که این مساله به کاهش سرانه‌های سبز قم کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان به طور جدی پیگیر تحقق قانون شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز است افزود: در جلساتی هم که با معاونت شهرسازی شهرداری داشتیم‌ مقرر شده که بحث فضای سبز منازل به طور جدی پیگیری شده و در پروانه منظور شود.

وی گفت: اگر بحث اجرای فضای سبز در ساختمان مورد توجه قرار گیرد می‌توانیم شاهد رفع بسیاری از مشکلات شهر قم در حوزه سرانه‌های سبز باشیم که این مساله به سود شهروندان است.

جوادیان بیان کرد: با همکاری معاونت شهرسازی اگر در پروانه بحث فضای سبز منظور شود تا زمانی که در ساختمان‌های جدید کاشت فضای سبز صورت نگیرد پایان کار داده نمی‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhmex.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما