دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 34319
سردمداران کفر در برابر جنایتِ یمن سکوت و نسبت به فرانسه موضع‌گیری می‌کنند

آیت الله نوری همدانی: عربستان 3 برابر بودجه مملکتش را خرج تربیت داعش کرده است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سردمداران کفر درحالی برابر جنایاتِ یمن سکوت می‌کنند که در برابر حمله تروریستی در فرانسه اعلام موضع کردند، گفت: عربستان 3 برابر بودجه مملکتش را خرج تربیت داعش کرده است.
آیت الله نوری همدانی: عربستان 3 برابر بودجه مملکتش را خرج تربیت داعش کرده است
آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم، اظهار داشت: دین مقدس اسلام که به همه ابعاد زندگی انسان‌ها توجه دارد، در هر بُعدی وظایف انسان‌ها را مشخص کرده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه یکی از این ابعاد، بُعد عزت و قدرت مسلمانان است، افزود: خداوند در این مورد تاکید داشته چراکه در مقابل دشمنان کینه‌توز قرار گرفته‌اند. کفار، منافقان و صهیونیست سه دشمن مسلمانان هستند که خداوند آن‌ها را معرفی کرده و باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند در ۳۴ بخش قرآن از جهاد نام برده است. جز جهاد، راهی برای عزت اسلامی وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبران خداوند برنامه اصلی خود را جهاد در راه خدا قرار داده بودند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند خداوند هر پیامبری فرستاد در یک دستش ابزار هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد بود. حضرت محمد (ص) در دستی قرآن و در دستی شمشیر داشت که نشانه اهمیت جهاد در اسلام است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بدون جهاد نه قدرت و نه عزت برای ما وجود دارد، گفت: جهاد را همواره با تبلیغات سمعی و بصری در زندگی مردم زنده نگاه دارید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه وصیت‌نامه شهدا دارای مطالب آموزنده بسیار است، خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها کتاب‌های خوبی در مورد شهدا نگارش شده است. با خواندن این‌ها نسبت به شهدا شناخت پیدا می‌کنیم. باید این کتاب‌ها بیشتر نوشته شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا اعلام کردند برای دفاع از ولایت‌فقیه به جنگ رفته‌اند، تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که تربیت‌شدگان نمازجمعه‌ها بودند. بنابر این لازم است همیشه گرمی این صحنه‌های جهادی را در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جهاد دارای چند تعریف است عنوان کرد: امام خمینی (ره) هشت نوع جهاد را معرفی کرده‌اند؛ یک نوع برای دفاع از مستضعفین و یک نوع جهاد در برابر فتنه است. امروز همین فتنه است که داعش را به وجود آورده است. فتنه عربستان امروز به این ترتیب است که ظاهر اسلامی دارند ولی در باطن دشمن اسلام ناب هستند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: عربستان ۳ برابر بودجه مملکتش را خرج تربیت داعش کرده است. سردمداران کفر در برابر جنایات در بحرین و یمن چیزی نمی‌گویند، اما جریان فرانسه را محکوم می‌کنند. باید به آن‌ها گفت چرا در برابر بقیه جنایات ساکت هستید؟ با این شرایط ما باید هوشیار باشیم و اسلام ناب را زنده نگاه داریم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اسلام در خطوط اصلی سیاست خود می‌خواهد مسلمانان در اوج عزت باشند و این جز با جهاد و شهادت ممکن نیست؛ در قاموس زندگی همه پیامبران شهادت و جهاد نقش داشته و در اسلام این موضوع بیشتر دیده می‌شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjhtet.uqexvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما