سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 16409
مدیر کل ارشاد قم عنوان کرد

مصوبه، حاصل فعالیت شورای فرهنگ عمومی قم در امسال

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ارشاد قم گفت: شورای فرهنگ عمومی قم از ابتدای امسال تاکنون با تشکیل ۵ جلسه، ۲۳ مصوبه راهبردی برای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی قم داشته است.
مصوبه، حاصل فعالیت شورای فرهنگ عمومی قم در امسال
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا، با اشاره به 14 آبان که روز فرهنگ عمومی نام گذاری شده است، اظهار کرد: هنجاره ها و ارزش های فرهنگی هر ملت که عده بی شماری را شامل می شود فرهنگ آن ملت را می سازد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم افزود: فرهنگ عمومی هر جامعه در واقع شاخص توسعه فرهنگی همان ملت محسوب می شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری تصریح کرد: ارتقاء سطح فرهنگ عمومی از مطالبات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است و به همین دلیل روزی با عنوان فرهنگ عمومی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی هر ماه برگزار می شود، تصریح کرد: این جلسات هر ماه به ریاست امام جمعه قم، نائب رئیسی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار می شود.
 
اسماعیلی طبا با بیان اینکه ارتباط بیش از پیش با شورای فرهنگ عمومی کشور از سیاست های شورای فرهنگ عمومی استان قم است، افزود: توجه به شورای فرهنگ عمومی بخش ها و شرکت در جلسات نیز از دیگر سیاست های این شورا است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطر نشان کرد: در سال 90و 91، به ترتیب 11 جلسه 55 و 48 دستور جلسه، 55 و 34 مصوبه در شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفته است که آمار خوبی است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: امسال تا کنون 5 جلسه و 23 دستور جلسه داشته ایم.
 
وی با اشاره به مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطر نشان کرد: شرکت دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در جلسات شورای فرهنگ عمومی بخش‌های استان، دعوت از ائمه محترم جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش‌ها جهت شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و ارائه گزارش از وضعیت فرهنگ عمومی بخش‌ها، تصویب تدوین دانشنامه قم، شرکت در جلسات شورای سیاست گذاری فرهنگ عمومی کشور، تصویب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بررسی آسیب‌های اجتماعی طلاق، طرح پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم(ص)، بررسی وضعیت ادیان و فرق در کشور و استان، تصویب طرح پیشنهادی فرهنگ ازدواج آسان، تصویب طرح احیای ساماندهی گلزار مقدس شیخان، همایش راه‌کارهای توسعه کمی و کیفی زیارت در استان و ...از مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان قم است.
 
اسماعیلی طبا درباره نحوه اطلاع مردم از برگزاری این جلسات تصریح کرد: متاسفانه در گذشته شهروندان قم از جلسات شورا فرهنگ عمومی و مصوبات آن اطلاعات چندانی نداشتند اما به تازگی سعی شده  است تا با استفاده از رسانه ملی و نشریات و خبرگزاری ها مردم در جریان این جلسات قرار گیرند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: برنامه رادیویی و تلویزیونی هفت اقلیم  هر هفته به فعالیت‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌پردازد و شهروندان برای دسترسی به اخبار و مصوبات این شورا می توانند از طریق این برنامه از فعالیت های این شورا آگهی پیدا کنند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcjhxev.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما