يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 33059
منبع : خبرگزاری حوزه
وزیر بهداشت در ديدار با آيت الله العظمی صافي:

سخنان رهبر انقلاب بازگشت جانباختگان به کشور را فراهم کرد

قم نيوز : قم نگار: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: پس از حضور و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان عربستانی قرار بر تحویل جنازه های جانباختگان شد و بیش از ۳۰۰ نفر بازگشته و جنازه ۹۰ نفر دیگر نیز به زودی به کشور باز می گردد.
سخنان رهبر انقلاب بازگشت جانباختگان به کشور را فراهم کرد
به گزارش قم نگار، قاضی زاده هاشمی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مجروحان حادثه منا بیان کرد: بعد از پیگیری های مکرر توانستیم به عربستان عزیمت کنیم و این در حالی بود که در نخستین روزهای پس از واقعه همکاری خوبی صورت نگرفت.

وی با اشاره به سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: پس از حضور و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان عربستانی قرار بر تحویل جنازه های جانباختگان شد و بیش از ۳۰۰ نفر بازگشته است و جنازه ۹۰ نفر دیگر نیز به زودی به کشور باز می گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ابعاد مختلف این حادثه بیان کرد: متاسفانه زائران ایرانی در شرایط نامطلوبی قرار گرفتند و این حادثه تبعات خاصی داشت.

وی با اشاره به اینکه استقبال مسلمانان برای حضور در مناسک حج روز افزون است اظهار کرد: به نظر می رسد حجی که امسال با دو میلیون نفر برگزار شد سال های آینده با ازدحام بیشتری روبه رو خواهد شد و در این خصوص باید دقت نظر های لازم صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مراجع تقلید در این خصوص باید رهنمودهای لازم را ارائه دهند اضافه کرد: در خصوص مسائلی نظیر استطاعت بدنی هم باید مراجع تقلید نظرات خود را بیان کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی از حجاج مفقود هستند افزود: ایران تنها کشوری بود که توانست جنازه جانباختگان را به کشور خود باز گرداند.

وی در خصوص تاکید حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مبنی بر تاسیس بیمارستان های جامع زنان از سوی دانشگاه های علوم پزشکی بیان کرد: در این خصوص از سوی دولت و وزارت بهداشت آمادگی لازم وجود دارد و امیدواریم که مجلس نیز همکاری های لازم را داشته باشد تا شاهد راه اندازی چنین بیمارستان هایی باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjhyet.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما