سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46235
استاندار قم:

ایستگاه‌های سنجش آلودگی در قم ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم مقابله با بیابان‌زایی را از نیازهای اصلی این استان دانست و گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی باید در قم ایجاد شود و شهرداری نیز می‌تواند نگهداری آنها را دنبال کند.
ایستگاه‌های سنجش آلودگی در قم ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در شورای مدیریت بحران استان قم که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه موضوع محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های استان مطرح است، اظهار کرد: افزایش درجه حرارت استان قم دو برابر میانگین بوده است و این آمار نشان می‌دهد که شرایط در حال نامطلوب شدن است.

وی با تاکید بر اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اضافه کرد: وجود دریاچه نمک ۶ استان با ۲۶ درصد جمعیت کشور را در معرض مخاطره قرار می‌دهد چراکه اگر این دریاچه به خشک شدن برسد گرد و غبار نمک در استان مشاهده می‌شود.

استاندار قم مقابله با بیابان‌زایی را از نیازهای اصلی استان قم دانست و خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های سنجش آلودگی باید در قم ایجاد شود و شهرداری نیز می‌تواند نگهداری آنها را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه شهر قم از آماده‌ترین نقاط کشور برای مقابله با افزایش گرد و غبار است، تصریح کرد: در طول سال نزدیک به ۹ ماه استان با موضوع گرد و غبار روبرو است و بادهایی با ۲۵ کیلومتر سرعت می‌تواند برای مردم مشکل‌ساز شود.

صادقی از مشکل وجود واحدهای آلاینده در استان قم یاد کرد و ادامه داد: با وجود انسجام میان مسؤولان استانی به سمتی حرکت می‌کنیم که واحدها را نسبت به مباحث زیست محیطی الزام کنیم اما محیط زیست نیز باید گاهی یاری‌رسان باشد تا فقط به دنبال برخوردهای تئوری نباشیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcji8ex.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما