پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 43715
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت مدیره مجتمع ناشران قم خبر داد

حضور 120 ناشر در مجتمع ناشران قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت مدیره مجتمع ناشران قم گفت: حدود 120 ناشر در مجمع ناشران فعال هستند که هر کدام از این ناشران، یک واحد تجاری و یک واحد اداری دارند.
حضور 120 ناشر در مجتمع ناشران قم
به گزارش قم نیوز،  حسین قوامیان ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع ناشران در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های این مجتمع اظهار کرد: حدود 120 ناشر در مجمع ناشران فعال هستند که هر کدام از این ناشران، یک واحد تجاری و یک واحد اداری دارند، در مجتمع ناشران در طول سال، طرح‌های فروش ویژه کتاب همچون عیدانه، تابستانه و پائیزه و نیز نمایشگاه‌های کتاب اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد کتاب‌های درسی که در شهر قم توزیع می‌شود، از طریق مجتمع ناشران است، در این مجتمع همچنین برنامه‌هایی برای نقد کتاب با حضور نویسندگان و منتقدین برگزار می‌شود، امسال تاکنون پنج مراسم نقد کتاب در سرای ناشران مجتمع ناشران اجرا شده است.

رئیس هیأت مدیره مجتمع ناشران قم افزود: این مجتمع از سه سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرد، در طول این سال‌ها نمایشگاه‌های مختلفی در مجتمع ناشران برگزار شد، از مشکلات ناشران می‌توان به بحث مالیات و رعایت نشدن حق کپی رایت اشاره کرد، مواد اولیه موردنیاز ناشران از خارج وارد می‌شود، البته اکنون صحبت‌هایی شده که این موارد در داخل تولید شود.

قوامیان با اشاره به عدم رغبت مردم به خرید کتاب اظهار کرد: مردم اکنون رغبت چندانی برای خریدن کتاب ندارند و باید رسانه‌ها مردم را به این کار تشویق کنند، گرانی یکی از دلایل کم شدن خرید کتاب از سوی مردم است.

وی ادامه داد: حدود نیمی از واحدهای تجاری مجتمع ناشران خالی است که این واحدها عمدتاً متعلق به شهرداری است، با اجرای طرح‌های فروش ویژه کتاب و برگزاری نمایشگاه، مجتمع ناشران رونق پیدا می‌کند، پاساژ قدس یکی از رقبای اصلی این مجتمع است و مردم تنها با وسیله نقلیه می‌توانند به این مجتمع بیایند.

رئیس هیأت مدیره مجتمع ناشران قم افزود: به نظرم این مجتمع در آینده رونق پیدا می‌کند، اینکه اکنون مجتمع ناشران فعالیتش کم است، مشکل خاصی نیست، در کشورهای غربی چنین مجتمع‌هایی در بیرون از شهرها ساخته می‌شود و به تدریج مجتمع ناشران هم رونق می‌گیرد، پاساژ قدس پس از 20 سال رونق گرفت و این مجتمع در طی سه سال رشد خوبی داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjiaex.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما