دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 29955
رئیس مجلس:

تغییر الگوی کشت محصولات در استان قم تسریع شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر الگوی کشت محصولات در استان قم از جمله مواردی بوده که باید با سرعت بیشتری انجام شود چرا که این موضوع سبب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.
تغییر الگوی کشت محصولات در استان قم تسریع شود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه کمبود آب یکی از دغدغه‌های کشاورزی و دامداری در قم است، اظهارداشت: تغییر الگوی کشت از جمله مواردی بوده که باید با سرعت بیشتری انجام شود چرا که این موضوع سبب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما یک طرح آمایش روشنی داشته باشیم، می‌توان با توجیح کشاورزان آن‌ها را تشویق به تغییر الگوی کشت کرد، تصریح کرد: کشت برخی محصولات در قم مناسب نیست، یکی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی نیز تشویق و توجیح کشاورزان برای تغییر الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری برای آبیاری تحت فشار منابع قابل توجه‌ای در نظر گرفته شده و قم با توجه به کم آبی در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: راه‌اندازی گلخانه اشتغال زایی مناسبی را در پی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی استان قم باید این موضوع را ترویج داد.

لاریجانی با تاکید براینکه ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای سبب ایجاد اشتغال می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار راه‌اندازی گلخانه مشاغل جانبی نیز ایجاد می‌شود، دامداران و مرغداران نیز به دلیل عدم ثبات قیمت مضطرب هستند البته شرایط نسبت به گذشته بهتر شده اما باز هم باید برای ثبات قیمت‌ها تلاش کرد.

رئیس قوه مقننه نرخ پایین خرید شیر از دامداران را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: با تخصیص ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه می‌توان این مشکل را حل کرد، این موضوع در راستای حفظ سلامت مردم بوده و هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjihe8.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما