چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 45605
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

توزيع شير بين 235 هزار دانش‌آموز قمي

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از توزيع شير بين 235 هزار دانش‌آموز قمي خبر داد.
توزيع شير بين 235 هزار دانش‌آموز قمي
به گزارش قم نیوز، محمد احمدی با اشاره به اهمیت شیر برای دانش‌آموزان اظهار کرد: مصرف شیر به دلیل دارا بودن مواد مورد نیاز بدن برای همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود، کلسیم، فسفر، پتانسیم و آهن مواد تشکیل‌دهنده شیر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان تشویق شوند تا مواد غذایی فاقد ارزش را حذف کنند و به جای آن مواد دارای ارزش غذایی مانند شیر را مورد استفاده قرار دهند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان در سنین رشد هستند، گفت: شیر می‌تواند ماده غذایی لازم برای رشد آنها را فراهم کند و سبب استحکام دندان و استخوان‌های آنها شود.

وی با بیان اینکه 235 هزار دانش‌آموز استان قم زیر پوشش برنامه توزیع شیر مدرسه قرار گرفتند، گفت: بر اساس این طرح تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی هفته‌ای سه نوبت از شیر رایگان استفاده می‌کنند، دانش‌آموزان در مدارس شهری 200 سی سی شیر پاستوریزه دریافت می‌کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در مدارس روستایی شیر در قالب پاکت‌های 200 سی سی به صورت استریل توزیع می‌شود، هدف از اجرای طرح فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان و اصلاح عادت تغذیه‌ای آنها است.

وی یادآور شد:‌ توزیع شیر از دو هفته گذشته شروع شده و تمام دانش‌آموزان در تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم زیرپوشش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: دانش‌آموزان باید به صورت روزانه شیر را مصرف کنند تا سلامت و استحکام دندان‌‌ها و موی آنها تضمین شود و همچنین شادابی و نشاط جایگزین افسردگی آنها شود، بنابراین می‌توان بیان کرد مصرف شیر علاوه بر سلامت جسم، در سلامت روح و روان نیز تأثیر دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjimex.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما