سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 33815
یادداشت/عشرت شایق

ملت ایران همچنان به سران آمریکا بی اعتماد است

قم نيوز : قم نگار: مشکل اصلی سیاست خارجی آمریکا جاه‌طلبی، زورگویی و افزون‌خواهی سردمداران آن کشور است و زمانی که صداقتی در گفتار و اعتدالی در رفتار مقامات آمریکایی دیده نمی‌شود چگونه می توانند از ملت‌ ایران می‌توان انتظار داشته باشند که به آنان اعتماد مجدد نماید؟
ملت ایران همچنان به سران آمریکا بی اعتماد است
به گزارش قم نگار، عشرت شایق کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با عنوان "ملت ایران همچنان به سران آمریکا بی اعتماد است" نوشته است:

سوابق منفی آمریکا نزد افکار عمومی مردم ایران، بیش از آن است که با چند لبخند و یا وعده تغییر یابد.

سردمداران کاخ سفید همواره در مقابل حرکت تاریخی ملت ایران ایستاده و از هیچ توطئه و اقدامی علیه انقلاب اسلامی کوتاهی نکرده‌اند.

سیاست خارجی آمریکا نشات گرفته از خوی استکباری آن کشور بوده و تنها درصدد تامین منافع نامشروع کاخ سفید می باشد.

حافظه تاریخ هیچ نکته روشنی از اقدامات آمریکا راجع به ملت ایران به ثبت نرسانده و نگاه این کشور به مسائل مختلف داخلی و خارجی ایران همواره یکسویه و برای حفظ منافع آمریکا و همپیمانان آن کشور به خصوص رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

این وضعیت نه تنها در مورد ایران، بلکه در مورد سایر ملت ها و دولت ها نیز جاری است زیرا مشخص‌کننده سمت و سوی سیاست خارجی آمریکا، دستیابی به منابع سایر ملت هاست و اصلی ترین دلیل دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران نیز به خاطر از دست رفتن چنین منافع ظالمانه‌ای است.

آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم با ترفندهای مختلف و بکارگیری عناصر وابسته در حکومت سابق ایران، سال‌ها بر منابع کشورمان تسلط داشتند که با پیروزی انقلاب اسلامی و از دست رفتن این منافع، توطئه‌ها و دشمنی‌هاى آنان علیه نظام مردم‌سالاری دینی در ایران شروع و در هر برهه‌ای از زمان به شکلی ادامه داشته است که هدف نهایی آن، تامین دوباره منافع آمریکا در ایران به هر شکل ممکن می باشد.

حمایت از حکومت مستبد پهلوی و سرکوب مردم و انقلابیون، چپاول نفت و سایر منابع ایران در سال‌های متمادی، غارت میراث فرهنگی، انجام کودتا با هدف تحمیل سیاستمداران وابسته، بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ایران، تجاوز آشکار نظامی در طبس و خلیج فارس، حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی، حمله به هواپیمای مسافربری، تحریم اقتصادی، هجمه سنگین به فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی ایران از طرق مختلف، حمایت از گروهک‌های تروریستی و توجیه اقدامات آنان را تنها بخشی از رفتارهای سلطه جویانه آمریکا نسبت به ملت ایران است و قطعا با چنین سوابقی، اعتبار و اعتمادی نسبت به آمریکایی‌ها نزد مردم ایران باقی نمانده است.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران یک اقدام انقلابی بود که باعث خنثی شدن توطئه‌های مختلف آمریکا برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی از طریق نفوذ در ارکان انقلاب اسلامی و ایجاد انحراف در اهداف آن شد.

شکی نیست که تغییر نگاه ملت ایران نسبت به آمریکا تنها در صورت ایجاد تحول اساسی در سیاست‌های آن کشور نسبت به ایران امکانپذیر است و سران آمریکا نباید انتظار داشته باشند در شرایط کنونی که سیاست‌های آن کشور در راستای تامین منافع نامشروع رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته و ملت ایران را به اقدام نظامی و تشدید تحریم‌های اقتصادی تهدید می‌کنند، نگاه مردم ایران به آنها تغییر کند و از مخالفت با سیاست‌های آنان دست بردارند؟

مشکل اصلی سیاست خارجی آمریکا جاه‌طلبی، زورگویی و افزون‌خواهی سردمداران آن کشور است و زمانی که صداقتی در گفتار و اعتدالی در رفتار مقامات آمریکایی دیده نمی‌شود چگونه می توانند از ملت‌ ایران می‌توان انتظار داشته باشند که به آنان اعتماد مجدد نماید؟

بدیهی است تدابیر مقام معظم رهبری در همه مسائل از جمله موضوع «نرمش قهرمانانه در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران» مورد حمایت و پشتیبانی ملت ایران است ولی اگر دولتمردان آمریکا این نرمش را ناشی از ضعف تلقی کنند، اشتباهی دیگر بر اشتباهات متعدد خود در قبال مسائل ایران خواهند افزود.

ملتی که در بدترین شرایط اقتصادی و فشارهای نظامی و امنیتی، دست از اصول و آرمانهای خود برنداشته و بر آرمان‌های خود پافشاری داشته است قطعاً در شرایط فعلی نیز ذلت و خواری را قبول نخواهد کرد.

نفرت از سیاست‌هاى زورگویانه و سلطه گرانه آمریکا مختص ملت ایران نبوده و با تداوم سیاست‌های آمریکا در مورد ملت ایران، فریاد«مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی سیزده آبان امسال رساتر از سالیان قبل شنیده خواهد شد.

برگزاری باشکوه مراسم سیزده آبان امسال در سراسر کشور پاسخ دندان شکن ملت ایران به اظهارات سخیف برخی مقامات آمریکایی خواهد بود.
انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjioet.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما