يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 48855
منبع : خبرگزاری فارس
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

رتبه بندی واحدهای طیور برای نخستین بار در کشور

قم نيوز : قم نيوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در راستای اصلاح ساختار و تهیه شناسنامه برای واحدها، برای نخستین بار در کشور واحدهای طیور رتبه بندی می‌شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد
رتبه بندی واحدهای طیور برای نخستین بار در کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد رتبه بندی واحدهای طیور برای نخستین بار در کشور
به گزارش قم نيوز، حسین علی بیگی با بیان اینکه استان قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد اظهار کرد: به منظور کاهش آلودگی، ارتقاء بهره وری منابع تولید، بهبود کیفی تولیدات و اقتصادی کردن تولید، اصلاح ساختار واحدهای طیور اولویت اصلی این معاونت در سال 96 در زمینه طیور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در این راستا طرح، گردش کار و نحوه اجرا تهیه شده و در سال گذشته حدود 20 واحد نسبت به اصلاح اساسی ساختار واحد خویش اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه برای واحدهای طیور اظهار کرد: 210 فقره شناسنامه برای واحدهای طیور به منظور اجرای مقدمات طرح صادر شده است و اطلاعات در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است.

علی بیگی ادامه داد: در طرح اصلاح ساختار با در نظر گرفتن اصول فنی، اصول بهداشتی، مدیریتی، میزان همکاری واحدها در اجرای طرح‌ها و سایر اصول کیفی با همکاری اداره کل دامپزشکی و تشکل‌ها نسبت به رتبه بندی واحدهای طیور برای نخستین بار در کشور اقدام شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس صدور مجوز جوجه ریزی و پولت ریزی، میزان خدمات، فاصله جوجه ریزی، صدور و تمدید پروانه بهره برداری واحدهای طیور بستگی به رتبه واحد دارد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه حدود 600 واحد پرورش طیور در استان قم فعال است گفت: از این تعداد 309 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و 704 هزار قطعه و 166 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت هشت میلیون و 219 هزار قطعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjioex.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما