شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 44895
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

زبان‌آموزی بین طلاب تقویت شود/ ضرورت مقابله با موج ایران‌هراسی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید تعلیم و تربیت زبان به‌ ویژه زبان‌هایی که بیشتر جنبه بین‌المللی دارد بین طلاب تقویت شود و این امر در تبلیغ دین تأثیر بسزایی دارد.
زبان‌آموزی بین طلاب تقویت شود/ ضرورت مقابله با موج ایران‌هراسی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای موسسه زبان و فرهنگ ملل اظهار کرد: هر چیزی در تمام موضوعات رشته ترقی و تکامل دارد که در این راستا امام باقر‌(ع) می‌فرمایند «الکمال کلّ الکمال التّفقّه فى الدّین و الصّبر على النّائبة و تقدیر المعیشة»؛ همه کمال در شناخت عمیق و خوب فهمیدن دین و شکیبایى در پیشامدها و اندازه نگه‌داشتن در زندگى است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم انسان را از جهل و جهالت نجات می‌دهد، تصریح کرد: برای تبیین باید از ابزار زبان بهره برد و با وجود اینکه بهترین زبان دنیا، زبان عربی است و هیچ زبانی به‌ اندازه زبان عربی قواعد و دستور ندارد ولی خداوند می‌گوید برای تعلیم به هر قومی باید از زبان خودشان بهره جست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تعلیم و تعلم زبان از کمالات بشری است، گفت: تا زبان نباشد هیچ‌گاه نمی‌شود تفقه انجام داد، بنابراین آشنایی به زبان‌های قومیتی در دنیا برای همه واجب است.

آیت‌الله علوی گرگانی با عنوان اینکه 120 زبان رسمی در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: آشنایی با این زبان‌ها بر همه لازم است، یکی از کارهای خوبی که در کشور صورت گرفته ایجاد مرکز حوزوی به نام جامعه المصطفی است که از سراسر دنیا در این مرکز حضور دارند و علم را با زبان خود دریافت کرده و در سراسر دنیا انتشار می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی ایران در جهان گفت: با تبلیغات رسانه‌ای که علیه ایران شده فضای سنگینی علیه کشور ما در اذهان بین‌الملل ایجاد کرده تا جایی که ایران‌هراسی در دنیا به وجود آمده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: با توجه به وضعیتی که کشور ما بر اثر تبلیغات منفی در جهان پیدا کرده است باید تا می‌توانیم به زبان‌های گوناگون شناخت و آگاهی پیدا کرده تا بتوانیم با هر گروهی با زبان خودشان سخن بگوییم.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: باید تعلیم و تربیت زبان به‌ ویژه زبان‌هایی که بیشتر جنبه بین‌المللی دارد بین طلاب تقویت شود که این امر در تبلیغ دین تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjioex.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما