پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 24365

دخالت‌های کشورهای غربی در جوامع اسلامی وحدت‌شکن است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله اعرافی گفت: تعصبات قومی و دخالت های بیرونی کشورهای غربی از جمله عواملی هستند که سبب دوری از وحدت اسلامی در جوامع اسلامی می شود.
دخالت‌های کشورهای غربی در جوامع اسلامی وحدت‌شکن است
به گزارش قم نیوز، آیت الله اعرافی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه همایش امت واحده اسلامی که در مجتمع عالی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در جهان نظاره گر تغییرات بسیار زیادی در عرصه های مختلف خود است اظهار کرد: دشمن اصلی کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی است که برخی از کشورها آن را فراموش کرده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بزرگترین درد جهان اسلام غفلت رهبران کشورهای اسلامی است افزود: دشمنان در آرامش زندگی می کنند و خودی ها با یکدیگر در حال جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان بسیار زیادی در جهان وجود دارد عنوان کرد: امام خمینی(ره) مسیری جدید را برای انقلاب باز کرد اما بسیاری از کشورهای اسلامی خود را در این مسیر قرار ندادند و الا تا کنون دشمن های کشورهای اسلامی از بین رفته بودند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه به رغم نویدها و حدت های جامعه در جوامع اسلامی اظهار کرد: در حاضر شاهد پراکندگی های دینی در جهان هستیم و در شرایطی زندگی می کنیم که دشمن واحد کشورهای اسلامی اسرائیل است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: به دلیل خشنونت‌های جاهلانه کشورهای اسلامی دشمنان در آرامش زندگی می کنند که این درد بزرگی برای جهان اسلام است .

وی با اشاره به اینکه در حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد عنوان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که از این تعداد مسلمان در جهان نتوانستند در برابر اسرائیل پیروز شوند اما امروز باید بگوییم هنوز هم دیر نیست و ما می توانیم با دوری از تعصب های جهالانه و با یک عزم واحد بر دشمنان اسلام می توان پیروز شد.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: اگر فردا همه ملت های اسلامی واحد باشند و همه روابط اقتصادی کشورهای اسلامی با اسرائیل قطع شود و روابط های پنهای با این کشور قطع شود می توان گفت ما می توانیم بر اسرائیل پیروز شویم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه ما نیاز به جنگ با اسرائیل نداریم عنوان کرد: اگر روابط های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با اسرائیل قطع شود شاهد سقوط اسرائیل خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حدود نیم قرن پیش امام خمینی (ره) درباره چگونگی سقوط اسرائیل سخن گفته بود که متاسفانه ما هنوز به سخنان ایشان عمل نکرده ایم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: وحدت در جوامع اسلامی یکی از مهمترین و با ارزشمند ترین سرمایه های امت اسلامی است که متاسفانه شاهد این هستیم که وحدت در برخی از کشورهای اسلامی وجود ندارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در روی میز دشمنان اسلام نقشه های برای ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی وجود دارد که سعی دارند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سعی در تفرقه افکنی میان شیعیان و سنی ها دارند اظهار کرد: در تاریخی مشاهده می کنیم که در زمانی که کشورهای اسلامی در حال جنگ بودند کشورهای غربی از تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی شاد و مسرور بودند.

آیت الله اعرافی افزود: بیداری اسلامی و موج مقاومت اسلامی می توانست بسیاری از معضلات منطقه و کشورهای اسلامی را حل کند اما ما در آن زمان به فکر جنگ با یکدیگر بودیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه وحدت اسلامی به معنای پایه های مشترک در دین اسلام است عنوان کرد: تعصبات قومی و دخالت های بیرونی کشورهای غربی از جمله عواملی هستند که سبب دوری از وحدت اسلامی در جوامع اسلامی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بزرگان امت های اسلامی باید پایه های اصلی امت های اسلامی را کشف و آن را استخراج کنند زیرا که جامعه واحد و یگانه در قلب های تمامی مسلمانان وجود دارد که باید رهبران امت ها آن را کشف و گسترش دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه می توان منشور اخلاقی را تدوین کرد عنوان کرد: با پذیرش اختلافات در میان کشورهای اسلامی می توان وحدت را در جوامع اسلامی شکل داد و این در حالی است که با این عمل می توان به صورت واحد در برابر دشمن ایستاد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی باید یک میراث و هدف داشته باشند و زنجیره عظیم وحدت را شکل دهند که مقام معظم رهبری به عنوان پیش قراول این حرکت در کشور هستند که کشورهای دیگر نیز می توانند در این حرکت با ما همراه باشند.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از ذخایر جهان در کشورهای اسلامی است که با سرمایه گذاری و بازار مشترک در کشورهای اسلامی شکل بگیرد همه کشورها نیازمند کشورهای اسلامی می شوند و این در حالی است که در عرصه بازار بین الملل کشورهای اسلامی قدرتمند می شوند.

آیت الله اعرافی گفت: حق وتو ظالمانه برای کشورهای غربی است و کشورهای اسلامی در این حق هیچ سهمی ندارند، این در حالی است که قدرت کوچکی مانند اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی در حدود ۶۰ سال سکونت ‌می‌کند و به کشور فلسطین ظلم کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjite8.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما