چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 32375

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۱

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۱به شرح زیر است:

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: گروه‌های مقاومت برای مقابله با جریان تکفیر متحد شوند
فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ راهکارهای دشمن را شناسایی و برای مواجهه با آن برنامه داشته باشید
آیت‌الله محمد مومن: داوطلبان مجلس خبرگان در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت می‌کنند
آیت الله بهشتی: برخی از فیلم ها و تئاترها شایسته نظام اسلامی نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: دولت تعهدات خود را به حوزه‌ علمیه‌خواهران عملی کند
سردار سلیمانی: آمریکا داعش را حفظ می‌کند تا نیاز مسلمانان به آمریکا برقرار باشد

** جام جم ۹۴/۶/۱۱
* شکوری‌راد با قرار کفالت آزاد شد
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که بعد از مراجعه به دادسرای تهران بازداشت شده بود، دوشنبه‌شب با قرار کفالت آزاد شد.
فارس هم خبر داده که علی شکوری‌راد با تائید خبر بازداشت خود، علت این بازداشت را اتهام فعالیت در حزب مشارکت و عدم توانایی در تأمین وثیقه اعلام کرد.
* عدد سناتورهای حامی برجام به ۳۲ رسید
پاتریک مورفی نماینده دموکرات از ایالت فلوریدای جنوبی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد و به این ترتیب تعداد اعضای دموکرات حامی برجام در کنگره آمریکا به ۳۲ نفررسید.

** همشهری ۹۴/۶/۱۱
* توضیحات جلیلی درباره پارچین
جلسات مشترک کمیسیون برجام مجلس با اعضای فعلی و سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ادامه دارد. یک روز بعد از حضور عباس عراقچی معاون ظریف در این کمیسیون، سعید جلیلی رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز در جمع اعضای ۱۵ نفره این کمیسیون حاضر شد. جلیلی در این نشست گفته است در دوران من هیچ بازدیدی از پارچین صورت نگرفته است.
* رادارهای «نذیر» و «بینا» رونمایی شدند
سامانه‌های راداری نذیر و بینا رونمایی شد.
امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی از این رادارها گفت:‌فناوری این رادارها کاملا بومی است و به هیچ عنوان هیچ گلوگاهی از این رادارها نداریم.
* اطلاعیه دفتر رهبری درباره مواضع هسته‌ای ایشان
دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به انتساب برخی مواضع به امام خامنه‌ای درباره مسائل هسته‌ای اطلاعیه‌ای صادر کرد.
روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انعکاس برخی مطالب در خصوص دیدگاههای رهبر معظم انقلاب نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در فضای رسانه‌ای و مجازی، مواضع معظم له در رابطه با این موضوع صریح، شفاف و بدون تأویل در فرمایشات ماههای اخیر ایشان، اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است.

** کیهان ۹۴/۶/۱۱
* راهکارهای دشمن را شناسایی و برای مواجهه با آن برنامه داشته باشید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگی‌ها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.
در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاش‌های فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیت‌ها و دغدغه‌های مهم مأموریت‌های پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.
* روحیه انقلابی و غیرت مردم مانع جنگ است نه مذاکرات هسته‌ای
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران: امسال ۲۰ رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود. رزمایش «اقتدار ثارالله» در ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.
نگاه ساده اندیشانه مسئولان به نگاه جدید دشمن و برنامه نفوذ او بعد از توافق موجب نگرانی است نه مسائل امنیتی.
سپاه برای مقابله با جنگ‌های نیابتی دشمن و حمایت از جبهه مقاومت با همه توان آماده است و این برنامه تا شکست نهایی دشمن ادامه دارد.
باید مراقب باشیم جریانات سیاسی و یا احزابی که در سابقه‌شان با انقلاب، مردم، شعارهای انقلاب و جهت‌گیری‌های انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند
* دیوید پترائوس: القاعده در کاخ سفید مدافعان زیادی دارد!
فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان می‌گوید، اعضای شاخه القاعده در سوریه در «راهروهای قدرت آمریکا» مدافعان زیادی دارند، فلذا می‌توان از آنها برای مبارزه با داعش کمک گرفت!

** شرق ۹۴/۶/۱۱
* معترضان لبنانی در وزارتخانه محیط زیست تحصن کردند
تظاهرکنندگان در لبنان، بخش‌هایی از وزارت محیط زیست این کشور را به اشغال خود درآورده‌اند.
به گزارش «بی‌بی‌سی»، این افراد وارد دفاتر وزارت‌محیط زیست در بیروت شده‌ و در آن تحصن کرده‌اند.
آنها می‌گویند تا استعفای «محمد مشنوق»، وزیر محیط زیست، به تحصن ادامه خواهند داد.
* کری: از روند بازرسی آژانس راضی هستیم
جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ما از روند بازرسی آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین که می‌توانیم از طریق آن به پاسخ برسیم، راضی هستیم و قادر خواهیم بود یکپارچگی اقدامات را در این روند حفظ کنیم.

** ایران ۹۴/۶/۱۱
* قیمت نفت افزایش یافت
مجله وال استریت ژورنال اعلام کرد: همزمان با اعلام آمادگی اوپک برای مذاکره با دیگر تولیدکنندگان در راستای دستیابی به یک قیمت منصفانه، قیمت نفت خام امریکا ۸/۸ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۰/۴۹ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در این روز ۲/۸‌درصدافزایش یافت و به ۱۵/۵۴دلار در هر بشکه رسید.
* داعش ۴ عراقی را زنده زنده سوزاند
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی که گفته می‌شود مربوط به استان الانبار است، چهار تن از اسرای خود را در حالی که لباس‌های نارنجی رنگ بر تن دارند و خود را از استان‌های شیعه‌نشین عراق معرفی و اعلام می‌کنند، زنده زنده کباب می‌کند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۱۱
* تکذیب شایعه رفع فیلتر دائمی «بی‌بی‌سی فارسی»
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رفع فیلتر سایت «بی‌بی‌سی فارسی» را تکذیب کرد.،عبدالصمد خرم‌آبادی ضمن تکذیب خبر رفع فیلتر سایت بی‌بی‌سی فارسی اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و حتی اگر رفع فیلتری به صورت لحظه‌ای هم در برخی سایت‌ها اتفاق می‌افتد به دلیل مشکل فنی است.
* درخواست "گاردین" برای تغییر سلطنت انگلیس
یک روزنامه‌نگار انگلیسی در مطلبی با تاکید بر اینکه باید نظام سلطنتی در بریتانیا منسوخ شود، نوشت «بیایید سلطنت ملکه الیزابت آخرین سلطنت باشد و سپس به این بازی پایان دهیم».

** وطن امروز ۹۴/۶/۱۱
* جلایی‌پور به دادسرا احضار شد
حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و عضو حزب تازه تاسیس اتحاد ملت ایران، پیش از ظهر دیروز به دادسرا احضار شد. وی به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرا احضار شد.
* چمران رئیس ماند، طلایی نایب‌رئیس
در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران، انتخابات هیأت‌رئیسه سومین سال شورای ‌چهارم شهر تهران برگزار شد که اصولگرایان توانستند در انتخابات به پیروزی برسند.
در این انتخابات مهدی چمران با ۱۷ رأی به عنوان رئیس شورای شهر تهران برگزیده شد. احمد مسجدجامعی ۱۳ رأی کسب کرد و یک رأی نیز سفید به صندوق انداخته شده بود.
* تصویب قانون ضد مسلمانان در میانمار
رئیس‌جمهوری میانمار قانونی مناقشه‌آمیز را تصویب کرد که حمایت بوداییان رادیکال و انتقاد گروه‌های حقوق بشری را به دلیل اعمال تبعیض علیه اقلیت مسلمان این کشور آسیایی به دنبال داشت.

** جوان ۹۴/۶/۱۱
* رحمانی فضلی وزیر کشور: در مصاحبه‌ای به من گفتند که نیمی از دولت تمام شده چه کار کرده اید؟ که من با شوخی و خنده گفتم از کجا معلوم که نیمی از آن تمام شده، اگر هشت سال باشد می‌شود یک چهارم که این شوخی بود!
* شورای هماهنگی اصولگرایان تا اواسط مهرماه تشکیل می‌شود
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان کرد که امیدواریم شورای هماهنگی اصولگرایان تا اواسط مهرماه تشکیل شود.
باهنر افزود: ما به دنبال مجموعه‌ای هستیم که مورد تأیید جامعتین باشد و همه را به همگرایی دعوت کند، بنابراین ۵ نفر از روحانیت با محوریت جامعتین که باید مورد تأیید آیت الله مصباح یزدی قرار گیرد و ۱۰ نفر نیز از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در جبهه اصولگرایی باشند.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۱۱
* کلینتون در حمایت از توافق هسته‌ای سخنرانی می‌کند
هیلاری کلینتون همزمان با برگزاری راهپیمایی رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه توافق هسته‌ای، در حمایت از این توافق سخنرانی خواهد کرد.

** رسالت ۹۴/۶/۱۱
* نام محمد باز هم در انگلیس رکورد زد
با استناد به تحقیقات انجام شده توسط متخصصان سرویس آمار ملی بریتانیا محمد محبوب ترین اسم در انگلیس و ویلز اعلام شد که از اسم سنتی اولیور جلو زد.
* ساجدي نيا خبر داد:جمع‌آوري البسه با نماد پرچم آمريکا ونقوش شيطان پرستي
سرتيپ پاسدار، حسين ساجدي نيا فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از جمع آوري لباس‌هايي که داراي نماد پرچم آمريکا و نقوش شيطان پرستي بودند در برخي از بوتيک هاي پايتخت خبر داد.
* دولت برنامه‌اي براي برقراري روابط اقتصادي و تجاري با آمريکا ندارد
محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، درباره نظر دولت درباره برقراري روابط تجاري با آمريکا، با توجه به نگراني‌هايي که در باره نفوذ اين کشور در ايران وجود دارد، گفت: فعلا هيچ برنامه اي براي برقراري روابط اقتصادي با آمريکا نداريم.

** مردم سالاری۹۴/۶/۱۱
* اختلاف ما با نتانياهو يک مساله خانوادگي است
رئيس‌جمهور آمريکا در اظهاراتي مداخله‌جويانه ادعا کرد که ايران بدون شک بخشي از پولي که در نتيجه لغو تحريم‌ها به دست مي‌آورد را براي افزايش ظرفيت‌هاي نظامي‌اش صرف خواهد کرد.
باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در گفت‌وگو با نشريه فوروارد وابسته به يهوديان آمريکا به مسأله اختلاف نظر ميان واشنگتن و تل‌آويو بر سر توافق هسته‌اي پرداخت و تصريح کرد: اختلاف ما با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در اين زمينه يک موضوع درون خانوادگي است و هميشه درون يک خانواده موضوعات و مسائلي براي بحث وجود دارد.
* کساني که در تحريم‌ها با ما بوده‌اند را فراموش نمي‌کنيم
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه گفت: کساني که در تحريم‌ها با ما بوده‌ و از ما حمايت کرده‌اند را فراموش نخواهيم کرد.
ششمين نشست کميته سياسي پيگيري اجراي توافقات کميسيون عالي مشترک بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آفريقاي جنوبي به رياست حسين اميرعبداللهيان و «امفکتو» معاونان وزراي امور خارجه دو کشور، عصر يکشنبه در تهران با امضاي سندي به کار خود پايان داد.

** آرمان ۹۴/۶/۱۱
* سردار سلیمانی: داعش اهرم آمریکاست
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکا است گفت: آمریکا بنا دارد داعش را حفظ کند تا نیاز مسلمانان به آمریکا برقرار باشد و در واقع این را به اهرمی تبدیل کرده است.
سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در هجدهمین اجلاسیه‌ خبرگان رهبری در جمع اعضای خبرگان به تشریح راهبردهای آمریکا در منطقه که به برکت انقلاب اسلامی به شکست انجامیده پرداخت و مباحثی را مربوط به یمن و عراق مطرح کرد.
* افزايش ۵/۱۱ درصدي طلاق در كشور
بر اساس آمارهاي موجود در پنج ماهه اول امسال ۶۵۷ هزار و دو مورد ولادت و۶۹ هزار و ۱۸۲ مورد طلاق به ثبت رسيده كه آمار ولادت ۸/۴ درصد و طلاق نيز ۵/۱۱ درصد افزايش داشته است.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۱۱
* توافق هسته‌ای خواب را از چشمانم گرفته است
سناتور لیندسی گراهام، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای گفت: توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خواب را از چشمان من گرفته است.

** آفرینش ۹۴/۶/۱۱
* پاکستان: شبکه حقاني نابود شد
دولت پاکستان اعلام کرد که با عمليات نظامي در مناطق قبيله‌اي شمال غرب، شبکه حقاني که به انجام حملات وحشيانه در سراسر مرز با افغانستان و عليه نيروهاي خارجي معروف بود، تقريبا نابود شده است.
* محاکمه يک ايراني در کويت به اتهام امنيتي
کويت از محاکمه يک شهروند ايراني به اتهامات امنيتي خبر داد.دادستاني کل کويت ۲۵ شهروند کويت و يک ايراني را به اتهامات متعدد از جمله امنيتي و انتقال اطلاعات به دادگاه جنايي معرفي کرد.

** ابتکار ۹۴/۶/۱۱
* ارائه گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام تا ۲ هفته آینده
منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام از ارائه گزارش نهایی این کمیسیون تا ۲ هفته آینده به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.
* جنبش انصارالله یمن از تشکیل دولت ملی خبر داد
با توجه به شکست اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن در دستیابی به راه حل بحران یمن، جنبش انصار الله روز سه شنبه اعلام کرد دولت ملی طی ۱۰ روز آینده تشکیل خواهد شد.
* بان کی مون به ایران می‌آید
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی و دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت همکاری کشورهای جهان در گسترش صلح و امنیت در جهان تاکید کرد و بیان کرد که ایران آمادگی دارد تا در تحقق این هدف مهم کمک کند. در این دیدارها بان کی مون توافق هسته‌ای را دستاوردی بزرگ خواند و از سفرش به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

** قدس ۹۴/۶/۱۱
* رهبر طالبان، جاسوس ما بود
ژنرال «عبدالرشید دوستم»، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت که «ملا اختر منصور» رهبر کنونی طالبان زمانی جاسوس ما در میان طالبان بود.
* خارجی‌ها پشت تنشهای اخیر لبنان هستند
وزیر کشور لبنان، برخی طرفهای خارجی و یک کشور عربی را به دست داشتن در تنشها و ناآرامی‌های اخیر در لبنان متهم کرد. نهاد المشنوق با هشدار نسبت به خروج تظاهرات لبنانی‌ها از مسیر مسالمت آمیز خود، تأکید کرد: وزارت کشور اجازه تجاوز به املاک عمومی یا خصوصی را نمی‌دهد.
* پنتاگون: شکست داعش حتمی است
وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در صفحه توییتر به نقل از«اشتون کارتر» وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که دولت آمریکا تا به حال ۱۲ هزار نیروی عراقی را برای مبارزه با داعش آموزش داده است. کارتر پیروزی بر داعش را حتمی دانست و در عین حال اعلام کرد نیاز به آموزش‌های بیشتر ارتش عراق است.

** قانون۹۴/۶/۱۱
* مذاکرات هسته‌ای تهدید علیه هیچ کشوری نیست
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر گفت: مذاکرات هسته‌ای تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی‌رود و فرصتی مناسب برای دیپلماسی در منطقه است.
محمد جواد ظریف در این دیدار حل موضوع هسته‌ای را فرصتی برای دیپلماسی دانست و گفت: نشانه آن هم این بود که با کشورهای مستقل ودرحال توسعه نمی‌توانند با زبان تهدید سخن بگویند بلکه با زبان تکریم و احترام باید سخن بگویند.
* نامه وکیل بابک زنجانی به رئیس‌جمهور
وکیل بابک زنجانی با ارسال نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی ضمن انتقاد نسبت به اظهار نظرهای برخی دولتمردان درخصوص موکلش از رئیس‌جمهور خواست با ارائه تذکرات و رعایت قانون و اخلاق اسلامی از بروز آنچه بداخلاقی خوانده است، جلوگیری شود.

** خراسان ۹۴/۶/۱۱
* پيشروي تروريست‌ها در فوعه وکفريا
با شکست مذاکرات تمديد آتش‌بس در جبهه‌ «الزبداني» مقابل جبهه شهرک‌هاي «الفوعه و کفريا»، گروه‌هاي تروريستي پيرامون دو شهرک حملات خود را شديدتر کردند.اين حملات در شرق شهرک الفوعه شديدتر از ديگر خطوط درگيري در پيرامون دو شهرک بود. تروريست‌هاي «جيش الفتح» در سه روز گذشته توانستند پيشروي کنند و بخش‌هايي از روستاي «الصواغيه» واقع در شمال شرق الفوعه را اشغال و نيروهاي مردمي را مجبور به عقب‌نشيني از منطقه کنند.
* ادعاي توزيع ۱۴۳۰ سکه طلا در يک وزارتخانه دولت دهم
جعفرزاده ايمن آبادي نماينده مجلس با اشاره به خريداري شدن ۱۴۳۰ سکه طلا در دوران وزارت کامران دانشجو در وزارت علوم، گفت: در گذشته وزرايي داشتيم که عين دوران قاجار رفتار مي کردند. سکه‌هاي طلا را در سيني مي ريختند و آن را در مجالس و جشن‌ها جلوي افراد نگه مي داشتند تا هر کس سکه اي بردارد.بايد با آنها برخورد شود تا هوس بازگشت به حکومت را نداشته باشند. آنها ممکن است مدعي شوند که اين سکه‌ها را براي اهدا به ايثارگران خريداري کردند. اما موضوع اين است که در کنار تقديم اين سکه‌ها به ايثارگران اتفاقات ناگواري رخ مي دهد.

** اعتماد ۹۴/۶/۱۱
* سخنرانان اجلاس هجدهم خبرگان چه گفتند؟
حجت الاسلام و المسلمین سيد محمود علوي ،وزير اطلاعات : با تعامل خوبي كه با علماي اهل سنت داشته‌ايم، از جذب افرادي از اهل‌سنت به داعش و گروه‌هاي تكفيري جلوگيري شده است. بحمدالله با تدابير و زحمات سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برنامه‌هاي خرابكارانه دشمن در كشور خنثي و تيم‌هاي عملياتي خرابكار، شناسايي و دستگير شدند و يا به هلاكت رسيدند.
آيت‌الله سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي : «آموزش جوانان پيش از ازدواج در قالب برنامه‌هاي آموزشي و استفاده از اساتيد مجرب و خبره در اين امر ضرورت دارد.

** شهروند ۹۴/۶/۱۱
* داوطلبان مجلس خبرگان در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت می‌کنند
آیت‌الله محمد مومن، سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم خبرگان رهبری بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد. و گفت: تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت کنند تا با توجه به وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری افرادی که به درجه علمی مزبور رسیده‌اند، وارد عرصه انتخابات این مجلس شوند».
* داعش ١١٢ عضو خود را به اتهام توطئه علیه بغدادی اعدام کرد
داعش ١١٢ تن از عناصر خود را به اتهام توطئه چینی علیه ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی در شهر موصل اعدام کرده است.
* روسیه رئیس دوره‌ای شورای امنیت شد
روسیه درحالی در ماه سپتامبر عهده دار ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل شده است که در طول دوره ریاستش قصد تمرکز بر مسائلی نظیر جنگ با تروریسم و حل‌وفصل بحران‌های جاری در خاورمیانه و شمال آفریقا را خواهد داشت.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
گروه‌های مقاومت برای مقابله با جریان تکفیر متحد شوند

حوزه/آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار دبیرکل حزب‌الله نجبا بر اتحاد همه گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه زیر پرچم واحد اسلام در مقابله با جریان تکفیر تاکید کردند.این مرجع تقلید پیروزی‌های گروه مقاومت نجبا و دیگر گروه‌های مقاومت در مقابله با تکفیری‌ها را ستوده وتصریح کردند:پیروزی مسلمانان در برابر جریان تکفیر پیروزی حق در برابر باطل است و همه باید زیر پرچم اسلام از این دین دفاع کنیم.

عزت و عظمت نظام اسلامی مرهون حوزه و روحانیت است
رسا/آیت الله جوادی آملی، عزت و عظمت امروز نظام اسلامی را مرهون حوزه وروحانیت دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود پربرکت حوزه های علمیه و روحانیت جایگاه بسیار ارزشمند و با عظمتی دارد.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز ایران اسلامی در شرایطی که شرق و غرب و جنوب کشورهای همسایه در شرایط بسیار بدی به سر می برند، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز کشورهای جنوبی در همسایگی ما به پایگاه نظامی آمریکایی تبدیل شده است.

برخی از فیلم ها و تئاترها شایسته نظام اسلامی نیست
حوزه/ آیت الله بهشتی از بروز برخی ناهنجاریهای فرهنگی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: «نمایش برخی فیلم ها یا تئاترها و یا برگزاری برخی جشنواره‌ها با مبانی دینی و اجتماعی ما سازگاری ندارد. به علاوه که برخی از این گونه برنامه ها به ترویج منکرات و بی‌بند و باری ها می انجامد ».عضو جامعه مدرسین همچنین از افزایش طلاق و برگزاری برنامه هایی با عنوان جشن طلاق به شدت انتقاد کرد و از مسؤولین و دست اندرکاران خواست در این خصوص تدبیری بیندیشند و زمینه های تحکیم خانواده و ازدواج آسان برای جوانان را فراهم آورند.

دولت تعهدات خود را به حوزه علمیه خواهران عملی کند
رسا/حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: اولین رسالت دائمی و همیشگی مدیران حوزوی، حفظ امانتی است که در اختیار ما قرار دارد؛ ما موظفیم خواهران طلبه را به بهترین شکل حفظ و تربیت کنیم. عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که منابع مالی حوزه علمیه خواهران متمرکز بر بودجه دولت است، عنوان کرد: دولت در شش ماهه اولیه امسال،‌ تنها حدود ۵۰ درصد از بودجه حوزه علمیه خواهران را پرداخت کرده است. وی افزود:حوزه های علمیه از ظرفیت و جایگاه بالایی برخورداراست و باید برای این ارتقاء، فکر و ایده‌هایی داشت و در پی ثمردهی ظرفیت‌ها بود.

توافق می تواند شروعی برای درک بهتر باشد
صدا و سیما/رئیس مجلس در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» تاکید کرد: توافق هسته ای هرچند ممکن است کاستی هایی داشته باشد اما به طور کلی برجام حاصل از مذاکرات وین یک توافق خوب است.دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه زور وتهدید علیه ایران کارساز نیست وامریکائی ها مسیر مذاکره را دنبال کردند که این مسیر واقع بینانه تری نسبت به گذشته است گفت: این می‌تواند یک آغازی باشد برای فهم درست تر از مسائلی که در سطح بین المللی و منطقه ای به صورت یک چالش در می آید و ضررهایی به همه می زند. لذا حل این مسئله همیشه می تواند کمک کننده باشد.

وزیر:امسال تورم ۱۳درصدی را تجربه‌می‌کنیم
فارس/وزیر تعاون،با بیان اینکه تورم کاهش یافته، گفت: امسال قطعا تورم ۱۳ درصدی را تجربه خواهیم کرد.علی ربیعی افزود: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی انجام شده و شاخص جهانی فضای کسب و کار کشور از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۳۰ بهبود یافته و نرخ بیکاری در پایان سال ۱۳۹۳ به ۱۰.۶ درصد کاهش یافته است.

برداشت جدید ۱۲ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی
مهر/ رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد شدید از رفتارهای بانک مرکزی در قبال این صندوق، گفت: دولت امسال تاکنون ۱۲ میلیارد دلار حکم برای مصرف منابع‌ این صندوق صادر کرده است. حسینی گفت: اگرچه در قانون پیش‌بینی شده که حساب صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی متمرکز باشد اما بانک مرکزی خلاف قانون بر روی منابع این صندوق مدیریت می‌کند.

اشتری: آماده مقابله با هر شیطنتی هستیم‌
فارس/فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز کشور ما به دلیل امنیتی که دارد مورد تهاجم بیگانگان است.سردار اشتری تاکید کرد:نیروهای مسلح کشور با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی کاملی که بر دشمن دارند آماده مقابله با هر شیطنتی هستند.

تمام حقوق پژوهشی ایران در توافق هسته‌ای به رسمیت شناخته شده است
ایسنا/عضو مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: با وجود تمام تشویش‌هایی که ممکن است برخی مطرح‌ کنند تمام حقوق پژوهشی ایران در توافق هسته‌ای به رسمیت شناخته شده است و ما می‌توانیم به تمام برنامه‌های خود در صنعت هسته‌ای ادامه دهیم. بعیدی‌نژاد،افزود: نباید تفاهمی که صورت گرفته را پایان یافته تلقی کرد چرا که هم‌چنان ابعاد دیگری از آن مورد بحث خواهد بود و به هم‌اندیشی‌های بیش‌تری در خصوص آثار و عواقب آن نیازمندیم.

مخالفت روسیه با یک درخواست درباره سوریه
العالم/وزیر خارجه روسیه اعلام کرد : درخواست کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت به عنوان پیش شرط مبارزه با تروریسم درخواستی نابجا و بی‌فایده است.لاوروف گفت: برخی کشورها که همچنان خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند ، باید از این درخواست دست بکشند زیرا دست کشیدن از چنین درخواستی باعث مبارزه بهتر با تروریسم می شود.

شهر «زبدانی» سوریه آزاد شد
فارس/نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی شهر«الزبدانی» بعد از گذشت دو ماه از آغاز عملیات سرانجام موفق شدند این شهر را به طور کامل از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی کنند.

اجازه بازرسی از هر مکان را به آژانس نمی‌دهیم
فارس وزیر دفاع در مصاحبه با المیادین آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمنان ایران، اسلام و جریان‌های آزادی‌بخش در جهان نامید و گفت: ایران برنامه‌ای برای اعطای بازرسی از هر مکان به آژانس را ندارد.سردار دهقان درادامه به تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش سلطه بر سایر مناطق نیز اشاره کرد و گفت که صهیونیست‌ها در سیاست خارجی آمریکا از نقش محوری برخوردار هستند.

بحران انسانی در یمن غیرقابل توجیه و باورنکردنی است
ایرنا/کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، افزایش تلفات ناشی از بمباران های هوایی نیروهای سعودی در یمن و شرایط فاجعه آمیز زندگی مردم این کشور را غیرقابل توجیه و باورنکردنی توصیف کرد.

رای کنگره به توافق هسته‌ای مهمترین تصمیم‌گیری پس از جنگ عراق است
فارس/ قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد: رای به توافق هسته‌ای ایران مهمترین تصمیم گیری نمایندگان کنگره بعد از جنگ در عراق است.برنز در ادامه این مطلب تاکید کرد: مخالفت با توافق تنها موجب تقویت ایران و تضعیف اعتبار جهانی آمریکا خواهد شد.

مخالفت مجلس خبرگان با افزایش تعداد اعضا
فارس/ اعضای مجلس خبرگان رهبری در روز دوم هجدهمین اجلاسیه این مجلس با افزایش تعداد اعضای خبرگان مخالفت کردند.موضوع افزایش تعداد اعضای خبرگان رهبری به ۹۹ نفر یکی از دستور کارهای هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری بود که با رای منفی نمایندگان این مجلس تعداد اعضای خبرگان ۸۶ نفر باقی ماند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjitet.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما