جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 38135
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله جوادی آملی:

اجرای یک‌جانبه به تعهدات با غرب، بردگی است/ طلاب نواندیش باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: امام علی(ع) فرموده است اگر با بیگانه پیمان بستید و شما عمل کردید و او عمل نکرد دچار بردگی شده‌اید.
اجرای یک‌جانبه به تعهدات با غرب، بردگی است/ طلاب نواندیش باشند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر پنجشنبه در بیست و دومین همایش استادان جامعه المصطفی با بیان اینکه خداوند دین را خیمه حکومت اسلامی قرار داده است، اضافه کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده است که ستون سیاست و دین مردم هستند و اگر مردم در صحنه نباشند رهبر علی بن ابیطالب هم باشد شکست قطعی است.

وی افزود: وظیفه مسئولان جامعه اسلامی و طلاب و روحانیون این است که با مردم باشند و آنان را خوب درک کنند و نیاز آن را بشناسند و آنان را با فرهنگ غنی اسلام آشنا کنند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه داشتن رهبر خوب و دعای برای ایشان به تنهایی کافی نیست، اظهار داشت: حوزه این رسالت را دارد که مردم را سرپا نگه دارد و تنها چیزی که آنان را می‌تواند سرپا نگه دارد قرآن و انس و تدریس آن است.

اگر مردم در صحنه نباشند کار پیش نمی‌رود

وی اضافه کرد: حیف است نظام آسیب ببیند زیرا داشتن رهبر خوب و دعا کردن برای رهبر خوب یک طرف قضیه است، ولی اگر مردم در صحنه نباشند کار پیش نمی‌رود.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به توطئه دشمنان و تجربه جنگ مستقیم و نیابتی با نظام اسلامی، گفت: این‌ها همه این راه‌ها را رفته‌اند و دیدند فایده ندارد زیرا مردم در صحنه هستند به همین دلیل فرمود دین را باید با مردم اقامه کنید.

وی اضافه کرد: اگر علی(ع) هم رهبر باشد مادامی که آشنایی با اخلاق و احکام و حقوق اسلامی در سطح نازل است و این مسائل نادرست در جامعه هست خطر در کار است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه راه شهید مطهری و شهدا پیش ما قرار دارد، افزود: ما هم می‌توانیم در یک دست خون و در دست دیگر مداد داشته باشیم.

وی ادامه داد: فرمایشی امام علی(ع) دارند که سخن امروز رهبری هم هست؛ فرمود شما با بیگانه پیمان بستید اگر شما عمل کنید و او عمل نکند بردگی است و مبادا برده دیگران باشید و هر چه آنان گفتند عمل کنید و این حرف امثال شهید مطهری و کتاب و سنت هم هست.

طلاب باید مردم را با قرآن آشنا کنند

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه المصطفی سهم تعیین کننده‌ای در پیمودن راه شهدا و نشر معارف اهل بیت(ع) دارد، اضافه کرد: خداوند هدف خلقت عالم را عالم شدن مردم بیان کرده است و شما طلاب باید خود عالم توحیدی شوید و مردم را هم با قرآن آشنا کنید.

وی افزود: حوزه علمیه باید انسان‌هایی تربیت کند که مانند فرشته باشند وگرنه کسی که خود را خلیفه بداند و خلاف دستورات او عمل کند کرامتی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیام قرآن جهانی است، اضافه کرد: بشر تشنه معارف الهی است چون این مسائل در فطرت آنان وجود دارد به همین دلیل در همه ادیان احترام به پدر و مادر و توجه به فرزند وجود دارد.

وی با بیان اینکه طلبه و استاد حوزه باید نواندیش باشد، افزود: کسی که در همه عمر فقط حرف دیگران را تکرار می‌کند و نوآوری علمی ندارد وقت خود را تلف کرده است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به شهادت امثال شهید مطهری، گفت: شهید مطهری و بهشتی و شهید اول و ثانی فخر اسلام هستند زیرا هم عالم بوده‌اند و هم شهید شده‌اند و هم مقام عالم را دارند و هم مقام شهدا در قیامت به آنان داده می‌شود.

وی در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: باید قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) در حوزه علمیه متن اصلی باشد تا پیام قرآن بین‌المللی شود.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjivet.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما