قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شوراي اسلامی شهر قم گفت: آقای باقری شهردار قم است و در صورتی كه وزير كشور در مهلت قانونی 10 روزه حكم شهردار را تاييد و يا رد نكند، شورا برای شهردار جديد قم حكم صادر می كند.
باقری شهردار قم است/در صورت عدم تاييد يا رد صلاحيت توسط وزير كشور شورا حكم شهردار را صادر می كند
به گزارش قم نیوز، پس از استعفاي محمد دلبري شهردار سابق قم، شوراي اسلامي شهر حسين باقري را با ۱۶ راي موافق، ۴ راي مخالف و يك راي ممتنع به عنوان شهردار جديد قم انتخاب كرد تا باقري به عنوان پنجاه و هفتمين شهردار قم فعاليت خود را آغاز كند.

پس از انتخاب شهردار و معرفي آن به وزارت كشور، وزير كشور ۱۰ روز فرصت دارد كه حكم شهردار قم را صادر كرده تا باقري به عنوان شهردار جديد فعاليت خود را آغاز كند.

در تاريخ شامگاه ۵ ارديبهشت ماه امسال شوراي اسلامي شهر قم باقري را به عنوان شهردار قم برگزيد اما طبق قانون اين فرصت ۱۰ روزه وزير كشور از زماني آغاز مي‌شود كه نامه معرفي شهردار جديد به دبيرخانه وزارت كشور برسد.

عباس ذاكريان سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: طبق قانون از زماني كه شورا پيشنهاد مي دهد و مصوبه مي دهد و نامه را تحويل وزارت كشور مي دهد وزير كشور موظف است ظرف ۱۰ روز تاييد و يا رد صلاحيت شهردار جديد را اعلام كند.

وي بيان داشت: الان گمانه زني هايي در سايت ها شده كه وزير كشور اين حكم را صادر نمي‌كند اما ما نگراني نداريم و آقاي باقري شهردار منتخب قم است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم تاكيد كرد: انتخاب شهردار جديد قم در تمام فرايندها با هماهنگي آقاي استاندار بوده و حتي اين نكته را آقاي صالحي‌منش در يكي از جلسات رسمي نيز اعلام كرد.

ذاكريان در پاسخ به اين سئوال كه شما شامگاه پنجم ارديبهشت شهردار قم را انتخاب كرديد و عملا تا امروز فرصت ۱۰ روزه وزير كشور تمام شده است عنوان داشت: بله درست است كه ما ايشان را در آن تاريخ انتخاب كرديم اما طبق قانون فرصت ۱۰ روزه از زماني شروع مي‌شود كه نامه به دبيرخانه وزارت كشور برسد و قطعا تا آماده كردن مراحل نامه و فرم‌هاي مربوطه چند روزي طول كشيده است.

وي افزود: البته ما مشكلي در اين زمينه نداريم و اگر وزير كشور آقاي باقري را تاييد نكرده و نامه‌اي براي رد صلاحيت ايشان نزنند، خود شورا براي آقاي باقري حكم صادر كرده و ايشان شهردار قم خواهند شد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم بيان داشت: اميدواريم كه وضعيت اين نامه توسط وزارت كشور هر چه سريعتر مشخص شود، چرا كه با توجه به در پيش بودن نيمه شعبان نياز است شهردار جديد در قم با همه وجود تمركز داشته و در خدمت زائران و مجاوران باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjivet.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما