چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 16175

تاكيد اهل بيت(ع) برای بزرگداشت غدير

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمی، با اشاره به تاکید اهل بيت(ع) عصمت و طهارت بر بزرگداشت غدیر گفت: روایات متعددی به خصوص از امام صادق(ع) و باقر(ع) در همين رابطه با توجه به فضای مناسبی كه در زمان اين امامان ايجاد شد، به جای مانده است.
تاكيد اهل بيت(ع) برای بزرگداشت غدير
به گزارش قم نیوز، حجت‎‏الاسلام‎ والمسلمين رفيعی روز چهارشنبه در مراسم تلبس طلاب جامعه‏ المصطفی(ص) در مدرسه عالی امام خمينی(ره)، افزود: عيد سعيد غدير بزرگترين روز و عيد مسلمانان است و خداوند نيز بر اهميت اين روز صحه گذارده است.
 
وی افزود: هيچ عيدی بالاتر از غدير نيست و در واقع هيچ روزی بالاتر غدير نيست و در روايات آمده است كه امام صادق(ع) فرمودند كه عيدغدير از عيد قربان و فطر و جمعه نيز بالاتر است.
 
رفيعی اظهاركرد: اهل بيت(ع) عصمت و طهارت هميشه به هر روش و طريقی سعی می‎كردند كه اين روز بزرگ را زنده نگاه دارند و به همين جهت روايات متعددی به خصوص از امام صادق(ع) و باقر(ع) در همين رابطه با توجه به فضای مناسبی كه در زمان اين امامان ايجاد شد، به جای مانده است.
 
استاد حوزه علمیه گفت: اهل بيت(ع) در طول تاريخ امامت در فضای اختناق و سركوب و دشمنی به امام علی(ع) و ائمه(ع) قرار داشتند ولی يكی از آثار ماندگار اين حضرات، زنده نگاه داشتن خطبه و روز غدير است.
 
رفيعی يادآورشد: اهل بيت(ع) به سه شكل رفتاری، گفتاری و نوشتاری اقدام به زنده نگاه داشتن غدير داشتند و به همين جهت بود كه اين روايات و خطبه‎های غديريه از اهل بيت(ع) برجای مانده است.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjivev.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما