سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 40105
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم:

۲۱ هزار معلول در استان قم خدمات مددکاری دریافت می کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه ۲۱ هزار معلول در استان قم خدمات مددکاری دریافت می کنند از فعالیت ۱۷ مراکز مراقبتی مراکز شبانه و وزیت در منزل در قم خبر داد.
۲۱ هزار معلول در استان قم خدمات مددکاری دریافت می کنند
به گزارش قم نیوز، محمد علی محمد خواه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به شرح عملکرد معاونت توانبخشی، اظهار کرد: حوزه توانبخشی که در ارتباط مستقیم با معولان است از سه دفتر توانمند سازی، مراکز روزانه و توان پزشکی و دفتر شبانه روزی تشکیل شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۱۲۰ میلیون تومان قرارداد با مراکز توانبخشی خصوصی در سال گذشته برای ارائه خدمات توانبخشی به معلولان منعقد شد، افزود: ۱۷ مراکز مراقبتی مراکز شبانه و وزیت در منزل داریم که به صورت مراجعه افراد متخصص و کارشناس به منازل این افراد به ارائه خدمت می پردازند.

وی تصریح کرد: دفتر توانمند سازی دفتر گسترده تری است از بدو تشخیص معلولیت، ارجاع به پزشک متخصص و کمیته تخصصی افراد مراجعه کننده را در برمی گیرد.

محمد خواه با اشاره به اینکه ۶ ان جی او تخصصی حمایتی معلولان و بیماری ها را در حال فعالیت داریم، بیان کرد: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان وسایل توانبخشی و پزشکی در اختیار معلولان قرار دادیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه ۸ شورای توانبخشی روستایی در استان قم در حال فعالیت هستند، بیان کرد:خدمات مددکاری از دیگر فعالیت های بهزیستی است که ۲۱ هزار پرونده ای که برای معلولان تشکیل شده است ارائه خدمت می کنند.

وی از پرداخت شهریه دانشجویان برای ۲۱۳ نفر از معلولان خبر داد و افزود:حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی و ارائه خدمات پانسمانی که به صورت مستمر ارائه می شود از دیگر اقدامات بهزیستی استان قم است.

محمد خواه با اشاره به کاشت حلزون برای کودکان ناشنوای استان قم ، بیان کرد: ۲۴ مورد در سال گذشته کاشت حلزون صورت گرفته است که ۳میلیون تومان به صورت کمک بلا عوض به این افراد ارائه شد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjivex.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما