سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 36425
نایب رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

رقابت 8 آزادکار قم در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام تیم هشت نفره کشتی آزاد نوجوانان قم به رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی کشور خبر داد.
رقابت 8 آزادکار قم در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور
به گزارش قم نیوز محسن وزیری  اظهار کرد: با اینکه فاصله زیادی بین افتخارات و دستاوردهای کشتی آزاد قم با کشتی فرنگی وجود دارد و قم به واسطه درخشش فرنگی‌کاران خود در کشور مطرح است اما همچنان به تلاش برای توسعه کشتی قم در رشته آزاد ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: اینکه کشتی آزاد فاصله زیادی با موفقیت‌های کشتی فرنگی دارد دلیل بر این نیست که ما برای کشتی آزاد کار نکرده‌ایم یا اینکه مربی و کشتی‌گیر توانمند در این رشته نداریم، به واسطه این است که قم از گذشته نیز با کشتی فرنگی شناخته می‌شده و باید برای اینکه سطح کشتی آزاد به فرنگی برسد بیشتر کار کنیم.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: با تلاش‌هایی که مجموعه هیئت برای این مهم انجام داده‌اند خوشبختانه در چند سال اخیر فاصله بین کشتی آزاد قم با فرنگی کمتر شده به طوری که در اکثر اعزام‌ها به رقابت‌‌های قهرمانی کشور، آزادکاران قم نیز حضور دارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه طرح مطلوب فدراسیون کشتی یعنی برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی کشور فرصت بسیار خوبی است تا قم در رشته کشتی آزاد نیز همانند کشتی فرنگی خود را به خوبی نشان داده و توانمندی‌های خود را ثابت کند.

وزیری تصریح کرد: در رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی کشور این امکان وجود دارد که کشتی‌گیرانی از سراسر کشور به میدان رقابت با حریفان آمده و با ارائه نبوغ و توانمندی‌های خود به سطح اول کشتی کشور معرفی شوند، ما نیز در رشته آزاد این برنامه را اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اعزام هشت کشتی‌گیر آزادکار قم به مسابقات کشتی آزاد عمومی قهرمانی کشور، بیان کرد: آزادکاران قم در رده سنی نوجوانان برای شرکت در مسابقات عمومی از بین نخبه‌های این رشته در اوزان مختلف انتخاب و راهی محل برگزاری رقابت‌ها شده‌اند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم با بیان اینکه خانه کشتی تهران میزبان رقابت‌های این دوره است، عنوان کرد: آزادکاران قم بعد از انجام وزن‌کشی و شناخت حریفان خود برای کسب بهترین عناوین در تمام اوزان برابر رقبا روی تشک می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی کشورمان، ‌رقابت‌های عمومی یا آزاد کشتی رده سنی نوجوانان کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی در روزهای ششم تا نهم بهمن ماه به میزبانی خانه کشتی شماره دو تهران برگزار می‌شود.

وزیری اضافه کرد: بر همین اساس آزادکاران نوجوان قم در قالب تیم هشت نفره هیئت کشتی با سرپرستی اکبر شاه‌علی‌لو و با حضور علی دخیلی به عنوان مربی عازم این مسابقات شده‌اند تا برای کسب عناوین برتر در این میدان مهم کشتی کشور به مصاف سایر رقبا بروند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم با اشاره به آزادکاران اعزامی از قم، اظهار کرد: محمدامین ترکمن، مرتضی ربیعی، محمد اسکندری، حامد صباحی، احمدرضا صابری، یوسف سبزی، محمدامین خیری و حمیدرضا جعفریانی ترکیب تیم هشت نفره نوجوانان آزادکار قم در مسابقات عمومی کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjixet.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما