پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 13475
آیت الله نوری همدانی:

پراکندگی کاندیداهای ریاست جمهوری با حماسه سیاسی همخوانی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه تعداد زياد كانديداهاي ریاست جمهوری نشان تشتت آرای سیاسی است گفت: با این پراکندگی و تشتت نباید انتظار خلق حماسه سیاسی مطابق با خواسته مقام معظم رهبری را داشت.
پراکندگی کاندیداهای ریاست جمهوری با حماسه سیاسی همخوانی ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از مدیران و مقامات سازمان بازرسی کل کشور با تبیین این مطلب که حماسه به معنای ایجاد حرکتی که حاوی غیرت و شجاعت و حمیت باشد، افزود: حضرت زهرا(س) برای اینکه جامعه غفلت زده خود را بیدار سازد حماسه آفرینی کرد.

هرجا که پای انحراف پیش آید باید حماسه سازی کرد
وی با بیان اینکه بروز حادثه سقیفه انحراف بزرگ در اسلام بود گفت:مانند صدیقه کبری(س)هرجا که انحراف از اصول اساسی اسلام پیش آید باید حماسه آفرینی کرد.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) چهر روشن و آبروی اسلام است بیان داشت: خطبه فدکیه ایشان باید تابلو و نماد زندگی یک مسلمان واقعی در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه شعارامسال مقام معظم رهبری نشان از هوشیاری و شناخت کامل ایشان از وضعیت جهان اسلام دارد گفت: در وضعیت کنونی جامعه ما از نظر جنبه های سیاسی و اقتصادی دچار مشکلات جدی است و تنها با خلق حماسه است که می توان از این وضعیت نجات پیدا کرد.

حکام عربی خواب های آشفته ای برای ایران دیده اند
استاد حوزه علمیه قم با تصریح این مطلب که سران عرب خواب های آشفته ای برای ایران دارند گفت: وقتی رسانه های وابسته به این کشورهای عربی را مطالعه می کنیم حاوی انواع و اقسام توهین ها و تحقیرهای ریز و درشت علیه ملت شریف ایران است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه حکام عربی به شدت از بیداری اسلامی منطقه به هراس افتاده اند اظهار داشت: آنها آنقدر به وحشت افتاده اند که در صحبت های خود ایران را بسیار خطرناک تر از رژیم صهیونیستی معرفی می کنند و در صدد مبارزه جدی با ما هستند.

وی با بیان اینکه اعراب می خواهند ایران را محور شرارت در منطقه معرفی کنند ادامه داد: نقشه شوم آنها این است که هیچ ایرانی در میان اعراب نباشد و دست ما از منطقه کاملا کوتاه شود.

آیت الله نوری همدانی با طرح این موضوع که خلق حماسه سیاسی نیازمند افراد قهرمان و شجاع است بیان داشت: گاهی لازم است غلظت و قدرت خود را به رخ اعراب نژاد پرست بکشیم. نباید آنها خیال کنند که ما به هر قیمتی شده به دنبال ایجاد وحدت میان مسلمانان هستیم و از نرمش و آرامش ملت ما سوء استفاده کنند.

تبیین ویژگی های رئیس جمهوری آینده

وی با دعوت از کاندیداهای ریاست جمهوری به تجمیع و وحدت گفت: اگر کسی برای خدا آمده باشد باید کریمانه و خاضعانه به تعامل و تفاهم به نفع دیگری کنار می کشد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید براینکه در دوران حساس انقلاب قرار داریم اظهار داشت: این انقلاب برای مردم است و این مردم امتحان خود را بارها و بارها پس داده اند حالا نوبت مسئولان است.

مرجع تقلید شیعیان جهان ولایت مداری و تعهد محوری را از خصایص مهم رییس جمهور آینده دانست و گفت:باید فردی را انتخاب کنیم که از قدرت روحی و توانایی تبیین و تحلیل بالایی برخوردار باشد.

آیت الله نوری همدانی با تمجید از فعالیت های حجت الاسلام محمد حسین موسی پور استاندار سابق قم گفت: تلاش و زحمات شما در قم نشان داد که جامعه روحانیت می تواند در عرصه اجرایی یک نمونه و الگوی مدیریت اسلامی باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام موسی پور، معاون برنامه ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از عملکرد ۴ ساله اخیر سازمان ارائه داد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjixev.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما