سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 33095
رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم خواستار شد:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای ارتقاء خدمات مدیریت کلان شهری

قم نيوز : قم نگار: رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای ارتقاء خدمات مدیریت کلان شهری شد.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای ارتقاء خدمات مدیریت کلان شهری
به گزارش قم نگار، محمدابراهیم فقیه زاده رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم به همراه معاونان پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد با سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدا این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به توانمندی های جهاد در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، آمادگی این نهاد را در توسعه خدمات کلان به شهروندان ایرانی و غیر ایرانی اعلام کرد و گفت: امروزه نقش شهر مقدس قم در جغرافیای سیاسی اسلام به گونه ای است که برای مدیریت آن نیاز به همفکری همه متخصصین و دانشمندان در حوزه های علوم انسانی، پزشکی، فنی و مهندسی است.

محمد ابراهیم فقیه زاده، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان پل بین دانشگاه و جامعه این افتخار را دارد تا به عنوان بازویی برای شهرداری قم در خدمت عمران و توسعه پایدار شهر مقدس قم باشد.

رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم، به تحقيقات مركز فوق تخصصی درمان ناباروری این نهاد، در حوزه سلول‌هاي بنيادي اشاره كرد و افزود: در بهمن ماه سال گذشته از سلول‌هاي بنيادي براي درمان غضروف استفاده شد كه خوشبختانه نتيجه مثبتي را به همراه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توریسم درمانی در شهر مقدس قم و پیشرفت‌های پزشکی در ایران افزایش هزینه‌های درمانی را ناشی از وجود دلالان و واسطه‌هایی دانست که از بی اطلاعی بیماران سوء استفاده کرده و هزینه‌های زیادی را به بیماران تحمیل می کنند.

در ادامه جلسه آقای دکتر مجتبی آقایی مولف کتاب در حریم حرم قم در گذر زمان گزارشی از نحوه طراحی و ظرفیت‌هایی که برای معرفی شهر کریمه اهل بیت (ع) است، را ارائه کرد.

سپس زهرا حبیبی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از آموزش‌هاي ضمن خدمت در جهاد دانشگاهي واحد قم اشاره و خاطرنشان كرد: همكاري‌هاي خوبي در زمينه آموزش با شهرداري قم صورت گرفته است و این ميزان ارائه خدمات آموزشي نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر شده است.

سیدرضا طباطبایی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم، نیز گزارشی از طرح‌های تحقیقاتی جهاد ارائه و با اشاره به خدمات مركز فوق تخصصی درمان ناباروری در سال‌هاي اخير گفت: در حوزه پزشكي فعاليت‌هاي مناسبي را در حوزه درمان ناباروری و سلول‌هاي بنيادي انجام شده كه در مقياس‌هاي جهاني جزو برترين‌ها محسوب می شود.

وی فعاليت‌هاي اين مركز در حوزه درمان ناباروری را مورد توجه ویژه قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر بيش از ۳۰هزار مراجعه كننده از سراسر كشور به مركز درمان ناباروري مراجعه می کنند که در این زمینه درصدد گسترش اين مركز هستيم.

طباطبایی با بیان اینکه مبلمان شهری فضاهای مراکز درمانی و تحقیقاتی نیازمند نگاهی بین المللی است، گفت: ماهیانه ۳۰ الی ۴۰ مورد بیماران خارجی به جز اتباع افغانی به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری این واحد مراجعه می کنند.

انتهاي پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjiyet.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما