قم نيوز : قم نگار: نخستین روز اجرای طرح فروش خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی با مسائل مختلفی از جمله قطعی شبکه فروش محصولات ایران خودرو و سایپا، پرسش‌های فراوان مردم از نمایندگی‌های فروش و تعجب از ۴ ساله شدن اقساط، خوشحالی برخی نمایندگی‌ها و عدم عرضه خودروهای چینی همراه بود.
پایان نخستین روز عرضه خودرو با وام ۲۵ میلیونی؛ تعجب متقاضیان از ۴ ساله شدن دوره بازپرداخت
به گزارش قم نگار، در اولین روز اجرای طرح فروش خودرو با وام بانکی ۲۵ میلیون تومانی در قالب بسته خروج از رکود دولت شاهد مراجعه مردم به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودروساز بودیم که البته بیشتر مراجعات برای پرس‌ و جو در مورد نحوه فروش خودرو در این طرح بود، هر چند برخی مراجعه‌کنندگان نیز نسبت به خرید خودرو اقدام کردند.

دوره چهار ساله پرداخت اقساط وام خرید خودرو به جای اقساط ۷ ساله از جمله مسائلی بود که مردم را در مراجعه به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودروساز متعجب می‌کرد. اکثر مردم با این تصور که مدت بازپرداخت اقساط وام خودرو ۷ سال است، برای اطلاع بیشتر از شرایط فروش خودروها به نمایندگی مراجعه می‌کردند، اما وقتی با بخشنامه فروش خودرو با اقساط یک، دو، سه و چهار ساله روبه‌رو می‌شدند، از این مسئله ابراز تعجب می‌کردند.

مسئولان دولتی در زمان معرفی بسته خروج از رکود، مدت زمان بازپرداخت وام خودرو را ۷ سال اعلام کرده بودند، اما بعد از چند روز مسئولان بانک مرکزی عنوان کردند که بانکها فقط تا ۴ سال پرداخت اقساط وام خودرو را ضمانت می‌کنند و برای اقساط ۷ ساله، شرکت‌های خودروساز می‌توانند به خواست خود و با مسئولیت خودشان این کار را انجام دهند.

در نهایت، شرکت‌های خودروساز در بخشنامه‌ای که امروز به نمایندگی‌های فروش خود ابلاغ کردند، حداکثر مدت بازپرداخت وام خودرو را ۴ سال اعلام کردند.

* قطع و وصل شدن شبکه فروش خودروسازان
سنگین شدن سایت فروش خودرو و قطع و وصل شدن شبکه فروش نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا از جمله مشکلاتی بود که امروز در جریان ثبت‌نام خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی پیش آمد. علاوه بر این، در عرضه خودروها ظرفیت مشخصی تعریف شده بود و همین مسئله باعث می‌شد تا برخی نمایندگی‌ها نتوانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

اصانلو، مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در مورد اجرای طرح فروش اقساطی خودرو در روز جاری گفت: بیشتر مردم برای سؤال پرسیدن به ما مراجعه می‌کردند، هر چند دو مورد ثبت‌نام برای تندر ۹۰ نیز انجام دادیم.

وی ادامه داد: یکی از ابهامات طرح این است که مدت تحویل تندر ۹۰ یک ماه اعلام شده، اما این در حالی است که هم‌اکنون سایپا با تعهدات عقب‌افتاده در تحویل تندر ۹۰ روبه‌رو است و به همین دلیل مشخص نیست که تحویل خودروهای ثبت‌نام شده امروز بدون تأخیر انجام شود.

* مردم بیشتر برای سوال پرسیدن مراجعه می کردند
اکبری مدیر یکی دیگر از نمایندگی‌های فروش محصولات سایپا گفت: شرایط فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی یک دفعه‌ای به مردم و نمایندگی‌های فروش خودروسازان اعلام شد و همین مسئله باعث شد تا برخی افراد برای سؤال پرسیدن به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

به گفته وی، بیشتر مراجعه مردم به نمایندگی‌های فروش خودرو برای سوال پرسیدن در مورد نحوه عرضه خودرو بود.

وی ادامه داد: سایت داخلی سایپا برای فروش خودرو توسط نمایندگی‌ها امروز در برخی ساعات با مشکل روبه‌رو بود و قطع می‌شد، ولی اگر فردی متقاضی خرید خودرو بود، او را پذیرش می‌کردیم تا بعد از وصل شدن سایت، ثبت‌نام را کامل کنیم.

* تناقض در بخشنامه فروش سایپا
اکبری با بیان اینکه امروز حدود ۸ مورد ثبت‌نام برای فروش خودرو داشتیم، گفت: در بخشنامه‌ای که سایپا به نمایندگی‌ها ارسال کرده، مدت تحویل خودرو از امروز تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده اعلام شده است و این در حالی است که در قراردادهای فروش خودرو، زمان تحویل یک ماه عنوان می‌شود. تناقض در این دو موضوع، ابهاماتی را برای ما ایجاد کرده که قرار است از شرکت در مورد آن سؤال کنیم.

به گفته این مدیر نمایندگی فروش محصولات سایپا، مردم بیشتر متقاضی خرید پراید و تیبا هستند و خودروی چینی برلیانس چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

ابهام در زمان تحویل محصولات سایپا در حالی وجود دارد که خسروتاج سخنگوی وزارت صنعت امروز اعلام کرد که فروش خودرو در طرح خروج از رکود با تحویل فوری صورت می‌گیرد.

* برای فروش خودروها ظرفیت تعیین شده بود
صالحی‌زاده، کارشناس فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های سایپا نیز با بیان اینکه امروز مردم بیشتر برای پرسیدن سؤال به نمایندگی می‌آمدند، گفت: برخی افراد که از قبل در جریان فروش خودروها بودند، امروز برای ثبت‌نام مراجعه کردند ولی افراد زیادی برای پرس و جو برای شرایط فروش به نمایندگی آمدند.

وی با بیان اینکه ظاهراً در فروش خودروها، ظرفیت مشخصی تعریف شده است، گفت: هر نمایندگی که زودتر برای ثبت‌نام خریداران اقدام می‌کرد، می‌توانست ثبت‌نام را کامل کند، اما برخی خودروها با محدودیت عرضه روبه‌رو بودند.

به گفته وی، مردم بیشتر درخواست خرید تندر ۹۰ را در بین محصولات سایپا دارند.

صالحی‌زاده با بیان اینکه امروز حدود ۸ مورد ثبت‌نام برای فروش خودرو داشتیم، گفت: در روز نخست اجرای این طرح، استقبال خوبی از طرف مردم شد و این مسئله باعث خوشحالی نمایندگی‌های فروش خودرو شده است، زیرا تا به حال بازار ما کساد بوده و پرداخت وام خودرو می‌تواند گشایشی در این بازار باشد.

* بیشترین تقاضا برای خرید پژو ۲۰۶ است
سلیمانی، مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز با بیان اینکه امروز با مشکل قطع شبکه داخلی فروش خودرو روبه‌رو بودیم، گفت: مردم بیشتر برای خرید پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس و پژو ۲۰۶ سؤال می‌پرسیدند.

مولایی، مدیر فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز با اشاره به اینکه سایت داخلی فروش خودرو در ساعات اولیه صبح قطع بود، گفت:‌ در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

به گفته وی، بیشترین تقاضا برای خرید پژو ۲۰۶ است و البته برخی خریداران نیز به دنبال ثبت‌نام برای دنا، پژو ۴۰۵ و وانت آریسان هستند.

* ۶ مورد ثبت نام داشتیم
صفرپور، کارشناس فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز با بیان اینکه در روز نخست اجرای طرح فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی، ظرفیت فروش برخی خودروها محدود بود، گفت: سقف فروش این خودروها سریع پر می‌شد و در ثبت‌نام مشکلاتی داشتیم.

وی ادامه داد: امروز حدود ۶ مورد ثبت‌نام برای فروش خودرو انجام شد.

* فروش خودروهای چینی انجام نشد
به گزارش قم نگار، اجرای طرح پرداخت وام خودرو امروز در شرایطی آغاز شد که با وجود قرار گرفتن خودروسازان چینی شامل مدیران خودرو، کرمان موتور، دیار خودرو و خودروسازی راین در فهرست خودروهای مشمول دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، ابلاغیه‌ای از طرف این شرکت‌ها برای نمایندگی‌های فروش ارسال نشده است.

برخی نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو به خبرنگار فارس گفتند که قرار است بخشنامه فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی، هفته آینده به ما ابلاغ شود.

در عین حال، خسروتاج سخنگوی وزارت صنعت امروز اعلام کرد که تا ظهر حدود ۵ هزار مورد ثبت نام برای خرید خودرو صورت گرفته است. این در حالی است که قرار است ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در قالب طرح خروج از رکود با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان عرضه شود. به این ترتیب در روز نخست اجرای این طرح، حدود ۵ درصد از خودروهای مدنظر در این طرح از سوی مردم خریداری شده‌ است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjiyet.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما