دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 31286
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توافق خوب؛ توافقی است که خطوط قرمز در آن رعایت شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده باید خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را در مذاکرات لحاظ کنند، گفت: توافق خوب همان توافقی است که خطوط قرمز مشخص شده در آن لحاظ شود و در غیر این صورت هر توافقی، توافق بد خواهد بود.
توافق خوب؛ توافقی است که خطوط قرمز در آن رعایت شود
به گزارش قم نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده استان اصفهان با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سالهایی که مذاکرات هم دولت قبل و هم دولت فعلی در جریان است، بار ها فرموده اند که طرف مقابل ما قابل اعتماد نیست و نیرنگ های زیادی را بکار می برد به همین دلیل مذاکره کنندگان ما باید خیلی دقت کنند.

موسوی لارگانی با بر شمردن خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر انقلاب، افزود: حضرت آقا همواره خطوط قرمز هایی را برای تیم مذاکره کننده ترسیم کردند و در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند ما در صورتی مذاکرات را قبول داریم که از مراکز نظامی ما به هیچ وجه بازرسی نشود و ما اجازه نخواهیم داد که با دانشمندان ما مصاحبه شود و آنها را شناسایی کرده و خدایی ناکرده برای آنها خطر آفرین باشد. رهبری همچنین فرمودند که تحریم ها باید یک جا لغو شود و ما اجازه نخواهیم داد که آنها بگویند ایران باید اول کار هایی را که ازش خواسته اند را انجام دهد و بعد چند سال، تحریم ها برداشته شود لذا همه ی تحریم های هسته ای به خصوص تحریم های اقتصادی و مالی باید در روز توافق و به صورت یکجا لغو شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه ایران بارها حسن نیت خود را نشان داده است، تصریح کرد: رهبری فرمودند که اگر قرار باشد ما امتیازی بدهیم حاضر نیستیم که منافع کشور را به خیر بیاندازیم و آنها به بهانه راستی آزمایی مناقع ما را تهدید کنند. در رابطه با سازمان انرژی اتمی و بازرسی برای راستی آزمایی ایران هم فرمودند که آنها می خواهند از کجای ایران بازرسی کنند و آیا می خواهند از جای جای ایران بازرسی به عمل آورند تا متوجه شوند که ایران قصد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد، آیا اصلا همچین چیزی امکان امکان پذیر است.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه مواضع رهبری پیام روشنی برای هر دو طرف مذاکره کننده دارد، خاطر نشان کرد: طرف غربی باید بداند که در راس نظام، رهبری روی این مسائل تاکید دارند و ما از آن عدول نخواهیم کرد ولو اینکه بر فرض محال تیم مذاکره کننده ما که مقام معظم رهبری آنها را تایید کرده اند و در همین جلسه هم چندین مرتبه آنها را مورد لطف خود قرار دادند کوتاهی کنند، توافق بدست آمده قابل قبول نخواهد بود و رهبری نظام آن را نمی پذیرد. از سوی دیگر برای تیم مذاکره کننده ما خطوط قرمز مشخص شده و آنها باید در چهارچوب این خطوط و منویات مقام معظم رهبری عمل کنند.

وی با بیان اینکه توافق خوب توافقی است که خطوط قرمز در آن رعایت شده باشد، ادامه داد: اگر تیم مذاکره کننده خطوط قرمز را رعایت کنند یعنی مراکز نظامی ما بازرسی نشود، غنی سازی و تحقیقات را ادامه دهیم، تحریم ها بلافاصله برداشته شود، قطعا این توافق یک توافق خوب برای ملت ایران خواهد بود. رهبری فرموده اند که ما علاقه مندیم که این توافق انجام شود اما باید توافقی خوب و برد_برد باشد و توافقی نباشد که فقط طرف مقابل ما سود برده و ما فقط زیان کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با بیان اینکه برخی کشور های منطقه در حال باج دادن به ۱+۵ برای ناکام گذاشتن مذاکرات هستند، اظهار داشت: یک سری کشورها به طور مستقیم حضور و نقشی در مذاکرات ندارند اما در روند مذاکرات دخالت می کنند. رژیم اشغالگر قدس به کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه باخ می دهد که آنها با هر گونه توافق ساز مخالف بزنند. آل سعود و عربستان هم به شکل دیگری به غرب باج می دهد که این توافق انجام نشود.

موسوی لارگانی افزود: از طرفی دیگر بعضی از کشور ها هم هستند که از وجود تحریم ها استفاده های کلان اقتصادی می‌برد و اگر توافقی بین ایران و ۱+۵ انجام نشود و تحریم ها ادامه پیدا کرده و حتی شدت آن بیشتر شود، این کشور ها استفاده های کلانی می برند. آنها علاقه چندانی به سرانجام رسیدن مذاکرات ندارند تا بتوانند جنس های بنجل خودشان را وارد کشور کنند و نفت ما را با قیمت بسیار ارزان بخرند. به همین دلیل در مسیر مذاکرات ساز مخالف می زنند و سنگ اندازی می کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjm8et.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما