سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 46226
صالحی در نشست خبری:

350 تن به ذخایر کیک زرد بعد از برجام افزوده شد/در 20 فروردین خبرهای خوبی برای ملت داریم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: 149 تن کیک زرد دریافت شده است و در گذشته 210 تن کیک زرد را خریداری کرده‌ایم که در مجموع بعد از برجام 350 تن به ذخایر کیک زرد اضافه شده است.
350 تن به ذخایر کیک زرد بعد از برجام افزوده شد/در 20 فروردین خبرهای خوبی برای ملت داریم
به گزارش قم نیوز، علی‌اکبر صالحی طی نشست خبری که در دیشب با حضور خبرنگاران قمی در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه با تغییر دولت‌ها توافق‌ها نباید تغییر کند، اظهار کرد: با وجود اینکه ایران با پیروزی انقلاب تغییر هویت داده اما تا کنون به بسیاری از توافق‌های قبل از انقلاب اسلامی پایبند بوده است.

وی اضافه کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا اقدامی در راستای نقض برجام انجام دهد اعتبار دولتش خدشه‌دار می‌شود اما اینکه از قول بنده گفته شده ترامپ همه چیز را خراب کرده، نادرست است چرا که بنده نسبت به این موضوع بی‌اطلاع هستم و فقط یکی از روزنامه‌ها این موضوع را مطرح کرده که این موضوع را تکذیب کردیم هر چند به صورت مستمر به دنبال تایید یا تکذیب نیستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه بذرباش صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز از دوستان خوب بنده است، تصریح کرد: باید از درستی اخبار مطمئن باشیم تا اعتبار رسانه پا برجا بماند چراکه اگر قرار باشد یک خبر از منبع نادرست و بی‌پایه مطرح شود قطعا مشکلاتی مختلف به دنبال خواهد داشت.

وی در مورد اقدامات اخیر ترامپ تصریح کرد: رئیس جمهور یک مقام حقوقی است و جایگاه شخصی ندارد به همین علت انتظار می‌رود که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: حضور در شهر قم برای گرفتن قوت قلب و تقاضای دعای خیر از مراجع تقلید بود چرا که از مسؤولان نظام انتظار می‌رود مشغول خدمت خداپسندانه به مردم باشند و برای اینکه خدمتی همراه با توفیق داشته باشند نیازمند دعای انسان‌های با تقوا بوده و مراجع تقلید از جمله انسان‌های با تقوا هستند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مسؤولان ملی درست است، تصریح کرد: مخالفان و موافقان از منظر حزبی برجام را مورد نقد قرار می‌دهند و نسبت به منافع ملی بی‌توجه هستند در حالی که در شرایط کنونی نیازمند انسجام داخلی هستیم و توصیه مراجع تقلید برای این بوده است که ما را در راستای تحقق انسجام داخلی هدایت کنند.

معاون رئیس جمهور از تاکیدات مراجع تقلید در دیدارهای امروز یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایشات این افراد چند صدایی باید به گونه‌ای در معرض افکار عمومی قرار گیرد که طرف مقابل احساس نکند درون نظام خبری است بلکه باید عکس این موضوع تحقق یابد تا بگویند در ایران چند صدایی است اما این چند صدایی برای تامین منافع ملی وجود دارد.

وی از نام‌گذاری ۲۰ فروردین به عنوان روز هسته ای یاد کرد و گفت: در این روز خبرهای خوبی برای ملت ایران داریم. ۱۴۹ تن کیک زرد دریافت شده است و در گذشته ۲۱۰ تن کیک زرد را خریداری کرده‌ایم که در مجموع بعد از برجام ۳۵۰ تن به ذخایر کیک زرد اضافه شده است.

صالحی خاطرنشان کرد:امیدواریم طی ۶ سال آینده ظرفیت خود را به جایی برسانیم که بتوانیم منابع مورد نیاز یک نیروگاه را تامین کنیم، با وجود این دستاوردها برخی افراد به دنبال انحراف افکار عمومی هستند به همین علت از آنها خواهش می‌کنم به دنبال نقد منصفانه باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم را مایوس کنیم، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود هیچ اقدام مثبتی در کشور انجام نشده است درست نیست و ناامیدی مردم نتیجه‌بخش نیست در حالی که برجام ۶۰ الی ۷۰ درصد موانع تحریم‌ها را برطرف کرده است.

صالحی با تاکید بر اینکه صادرات کشور در حوزه نفت به ۳.۵ میلیون بشکه رسیده است، عنوان کرد: به امید خداوند متعال با روند کنونی در سال ۹۶ شاهد آغاز بهبود شرایط خواهیم بود چرا که درآمدهای کشور در حال افزایش است و پول‌های کشور برگشته می‌شود اما اینکه این دستاوردها را نادیده بگیریم، انصاف نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: آیا نباید حق داشته باشیم که برای بیان یک حقیقت قسم بخوریم، آیا شرایط کنونی با شرایط قبل از برجام یکی است هر چند همچنان مطالبه‌گر هستیم و ادعا داریم که طرف مقابل به صورت کامل به تعهدات خود عمل نکرده است اما برجام دستاوردهایی هم داشته که نباید نادیده گرفته شود. بعد از برجام دو قرارداد مهم با شرکت‌های بویینگ و ایرباس بسته شده که حجم آن ۴۰ میلیارد دلار است و بانک‌های بین‌المللی باید تامین اعتبار این پروژه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با وارد شدن به فضای انتخاباتی نقدها در حال افزایش است، مطرح کرد: اگر هواپیما بخریم می‌گویند چرا خریداری کردید و اگر این اقدام را انجام ندهیم می‌گویند چرا هواپیما نخریدید.

صالحی اضافه کرد: امروز در سفر به قم مردم عزیزی و دلسوز را دیدم که با سخنرانی‌های خلاف واقع تصورات نادرستی در ذهن آنها ایجاد شده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشمندان هسته‌ای کشور وضعیت مطلوبی ندارند، گفت: بنده این سخن را مردود می‌دانم و این موضوع حقیقت ندارد چرا که لیست افرادی که در سازمان انرژی اتمی فعالیت دارند، موجود است.

معاون رئیس جمهور از فعالیت نیروهای شرکتی در سازمان انرژی اتمی یاد کرد و ادامه داد: این شرکت‌ها با نیروهای خود قرارداد سالانه دارند و بر اساس قانون تجارت، قرارداد خود با برخی از نیروها را تمدید نمی‌کنند به همین علت این مجموعه‌ها هستند که مهندسان را در مجموعه وارد و خارج می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای نیروهای استخدامی و رسمی سازمان انرژی اتمی تصمیمی داشته باشیم، عنوان کرد: اینکه برخی از مهندسان در عرصه تخصصی خود به کار گرفته نمی‌شوند، درست نیست؛ ما نمی‌توانیم مانع خواسته افراد باشیم چراکه یکی از افراد به خواسته خود در شرکت آب و فاضلاب اشتغال پیدا کرده است.

صالحی با تاکید بر اینکه برخی افراد سخنان نادرستی را در میان مردم مطرح می‌کنند، تصریح کرد: مطبوعات باید به دنبال روشن‌گری باشند و کارنامه این افراد را تبیین کنند و مدارک هسته‌ای آنها را بررسی کنند چرا که در یکی از موارد طرف انبارداری می‌کرده اما در حوزه هسته‌ای اظهارنظر می‌کند، هر فردی که با مختصر مشکلی در سازمان انرژی اتمی روبه‌رو می‌شود این سازمان را زیر سوال می‌برد در حالی که دانشمند تعریف دارد.

وی با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر اینکه برجام از بدترین قراردادهای تاریخ آمریکا بوده است، اظهار کرد: اینکه برجام صنعت هسته‌ای ایران را متوقف کرده و از هم پاشانده است با سخنان ترامپ سازگار نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رسانه‌ها باید موضو‌عات خود را به صورت مستند ارائه دهند، اضافه کرد: بنده می‌گویم که دانشمند هسته‌ای نیستم اما در مورد اینکه طی چه زمانی می‌توانیم به شرایط نخست برگردیم به سخنان رهبری مبنی بر اینکه «اگر آنها خلف وعده و نقض برجام کنند، می‌توانیم در عرض یک سال و نیم ظرفیت غنی‌سازی را به ۱۰۰ هزار سو برسانیم» اکتفا می‌کنیم. این سخنان در حالی مطرح شده که قبل از برجام ظرفیت غنی‌ساز کشور ۹ هزار سو بوده و رهبری بر اساس اطلاعات درست و دقیق سخنان خود را مطرح می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت شکایت ترامپ و برخی از افراد داخلی از برجام چیست، گفت: اینکه ترامپ، رژیم صهیونیستی و عربستان از برجام شکایت دارند، یک پارادوکس است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjm8ex.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما