دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 25706

تدوین دایرة‌ المعارف بزرگ نهج‌ البلاغه

قم نيوز : قم نیوز: مسئول مؤسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امیر مؤمنان (ع) از تدوین دایرة‌المعارف بزرگ نهج‌البلاغه در قالب 15 جلد، به منظور دسترسی به موضوعات کاربردی نهج‌البلاغه خبر داد.
تدوین دایرة‌ المعارف بزرگ نهج‌ البلاغه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی با اشاره به تاسیس موسسه امیر مومنان (ع) از سال ۶۷ اظهار کرد: محور نخست فعالیت‌های موسسه بحث پیرامون نهج‌البلاغه است تا به اندازه توان نهج‌البلاغه را به عموم جامعه و اقشار مختلف معرفی کرده و دسترسی آنها را به نهج‌البلاغه آسان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۵۰ اثر پیرامون تاریخچه و اسناد نهج‌البلاغه و مسائل مختلفی که از نهج‌البلاغه می‌توان استخراج و بحث کرد، چاپ شده است.

مسئول موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امیر مومنان (ع) با اشاره به تدوین دایرة‌المعارف بزرگ نهج‌البلاغه گفت: فعالیت تدوین این اثر از ۲۰ سال پیش آغاز شده و تاکنون ۲۵۰ هزار فیش کاربردی از نهج‌البلاغه استخراج شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام علوم، مکاتب روز، مسائل علمی، فرهنگی و سیاسی که در نهج‌البلاغه است استخراج شده و به صورت یکپارچه با توضیحات در این مجموعه آمده که کار ارزشمندی است و برای چاپ آماده می‌شود.

دشتی فرهنگ سخنان اهل بیت (ع) را از فعالیت‌های دیگر موسسه ذکر کرد و افزود: سخنان اهل بیت (ع) عربی و در منابع مختلف پراکنده بود و دسترسی نسل امروز به آن مشکل بود. همین مسئله سبب شد موسسه مجموعه‌ای با عنوان نهج‌الحیات یعنی روش زندگی را آماده کند که در قالب ۱۵ جلد در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه این مجموعه نسل امروز می‌تواند معارف اهل بیت (ع) را از روایات اهل بیت (ع) متوجه شود و مطالعه کند.

مسئول موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امیر مومنان (ع) خاطرنشان کرد: فرهنگ سخنان حضرت زهرا (س) چندین بار تجدید چاپ شده و در مسابقات مختلف از آن استفاده شده است.

وی عنوان کرد: مجموعه نهج‌البلاغه‌شناسی در قالب ۶ جلد چاپ شده و کسانی که می‌خواهند با نهج‌البلاغه آشنا شوند می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

دشتی یادآور شد: در انتهای هر درس مجموعه نهج البلاغه‌شناسی سوالاتی مطرح شده و تاکنون این کتاب هفت دوره در حوزه و دانشگاه تدریس شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjmae8.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما