يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 39756
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

خانواده طلاب برای تبلیغ در خارج از کشور آموزش می‌بینند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر فعالیت‌های ترویجی قرآنی حدیثی جامعه المصطفی گفت: برای همسران و فرزندان طلاب برنامه‌های ترویجی و آموزشی قرآنی داریم که خودشان به عنوان خانواده مبلغ قرآنی بتوانند وقتی به خارج از کشور می‌روند به عنوان مبلغ قرآنی در خارج از کشور فعالیت کنند.
خانواده طلاب برای تبلیغ در خارج از کشور آموزش می‌بینند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین یوسف محمدی گفت: جامعه المصطفی یک دانشگاه بین المللی برای تدریس دروس حوزه علمیه در خارج از کشور و در داخل برای اتباع خارجی است که با توجه به مخاطبان تماما خارجی آن فعالیت های قرآنی اش فارغ از دروس حوزوی که در قالب واحدهای دانشگاهی ارائه می شود در 3 حوزه کلی پیگیری می شود.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه جامعه المصطفی شامل گروه آموزش های قرآنی که خاص مهارت ها و مفاهیم قرانی است، گروه توسعه و پژوه های قرانی که به تحقیقات، پایانامه ها، مقالات و چاپ کتاب‌ها اهتمام دارد و گروه فعالیت های ترویجی قرانی حدیثی که به مسابقات، همایش ها و نشست ها می پردازد، می شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف محمدی گفت: در طی سالیانی که المصطفی در جامعه بین الملل فعالیت دارد از طلاب و فارغ التحصیلان این دانشگاه که در کشورهای متبوعشان فعالیت می‌کنند حدود 513 دارالقران را شناسایی کرده است و از طریق نمایندگان حمایت ها و برنامه های خاصی برایشان صورت می گیرد.

مدیر فعالیت های ترویجی قرآنی- حدیثی جامعه المصطفی گفت: ساماندهی دارالقران ها منجر می شود فعالیت های قرآنی در خارج از کشور تحت ساماندهی خاصی قرار گیرد و دارالقرآن ها در مقاطع مختلف از حیث مهارتی و مفاهیمی بتوانند مخاطبان خود را رشد دهند و شاخص مهم این داراقرآن ها این است که هدایت و راهبری آن‌ها توسط خود فارغ التحصیلان و دانش آموختگان همین مراکز اداره می شود.

وی افزود: جامعه المصطفی در داخل کشور نیز به برگزاری مسابقات و فعالیت‌هایی می پردازد که شاخص ترین آن‌ها جشنواره قرانی و حدیثی بین المللی است که در بیش از 30 کشور برگزار می شود و برگزیدگان کشورهای مختلف در مرحله نهایی آن در قم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت:‌ این دانشگاه بین المللی در حوزه پژوهشی هم فعالیت های گسترده ای دارد به این صورت که گروه های علمی ما تحقیقات پایانی، پایان نامه ها،‌ کتاب‌ها و تالیف هایشان را که در حوزه قرانی دارند از طریق دانشکده علوم و قرآن پیگیری می کنند.

مدیر فعالیت های ترویجی قرآنی حدیثی جامعه المصطفی گفت:‌ در حوزه آموزشی هم فعالیت های خوبی داشته ایم به طوری که هم از طریق طلاب مان در قم و هم از طریق طلاب خارج از کشور و حتی از طریق خانواده هر دو دسته از این طلاب به آموزش می پردازیم.

محمدی در پایان تصریح کرد: برای همسران و فرزندان طلاب برنامه های ترویجی و آموزشی قرآنی داریم که خودشان به عنوان خانواده مبلغ قرآنی شناخته می شوند تا وقتی طلبه ما به خارج از کشور رفت خودش و خانواده اش به عنوان مبلغ قرآنی در خارج از کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjmaet.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما