شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : 36786
وزیر صلح و عدالت واتیکان:

سفر به قم شنیده‌هایم درباره ایران را نقض کرد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر صلح و عدالت واتیکان با بیان اینکه آنچه که از ایران شنیده بودم مثبت نبود، گفت: سفر به قم بسیاری از شنیده‌های من در مورد ایران و شهر قم را نقض کرد.
سفر به قم شنیده‌هایم درباره ایران را نقض کرد
به گزارش قم نیوز، نشست اعضای هیئت‌علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با کاردینال پیتر تورکسون وزیر صلح و عدالت واتیکان پیش از ظهر امروز در این موسسه برگزار شد.

در این نشست مسائل مختلف مشترک بین دین اسلام و مسیحیت مورد بحث علمی قرار گرفت و نظرات طرفین در این مورد مطرح شد.

خشونت و افراطی‌گری، مباحث اقتصادی، نحوه برقراری صلح در جهان، راهکارهای ارتباط بین علمای اسلام و مسیحیت و مباحث توحیدی از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کاردینال پیتر تورکسون در حاشیه این نشست گفت: ما عموماً به کشورهای مختلفی سفر می‌کنیم و قبل از سفر نیز تصوراتی براساس شنیده‌ها از این مناطق داریم، اما چیزی که من از ایران و شهر قم دیدم با شنیده‌هایم متفاوت بود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که از شهر قم شنیده بودم مثبت نبود، افزود: اما آنچه که در این سفر دیده‌ام شنیده‌هایم را نقض می‌کرد و احساس خوبی در این سفر به من دست داده است.

وزیر صلح و عدالت واتیکان خاطرنشان کرد: در این سفر من افرادی را دیدم که در ظاهر کوچک اما از نظر علمی و اخلاقی بزرگوار و ارزشمند بوده و دارای علم و دانشی چشمگیر هستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست علمی با اعضای هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: از دیدار موسسه‌ای که به نام امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است خرسندم و از خدا می‌خواهم این موسسه در راستای گسترش دانشی قدم بردارد که بشریت را در رسیدن به ایمان و ارزش‌های اخلاقی کمک کند.

کاردینال تورکسون افزود: حضور من در این نشست نشان داد که عالمان دینی اسلام و مسیحیت می‌توانند دور یک میز بنشینند و با هم ارتباط علمی برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص معضلات و مشکلات طرفین و جهان بحث و گفت‌وگو شد، ضرورت ارتباط بین ادیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: عطش علما و دانشمندان اسلام برای رفع مشکلات دینی و اخلاقی و ارتباط با دیگر ادیان بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در حاشیه این نشست ضمن اهدای کتاب «شناخت کلیسای کاتولیک» و «کاتولیک و شیعه در مباحثات» از طرف آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: امیدوارم این نشست سرآغاز همکاری مشترک در مبانی دینی و اخلاقی در جهان بشریت باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmaet.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما