دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 31916
رئیس شورای شهر قم:

بدهی‌های شهرداری قم پرداخت می‌شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس شورای اسلامی شهر قم از انجام اقدامات لازم برای پرداخت بدهی‌های شهرداری قم در آینده نزدیک خبر داد.
بدهی‌های شهرداری قم پرداخت می‌شود
به گزارش قم نگار، ولی الله بیاتی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات شورای شهر قم برگزار شد با اشاره به اینکه شورای شهر قم رویکرد مناسبی با خبرنگاران در دوره چهارم شورا داشته است، اظهار داشت: اعضای شورا نیز در مورد برخورد و ارتباط با خبرنگاران آگاهی داشتند و تعامل خوبی در این زمینه وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها یک جلسه غیر علنی در شورا داشته‌ایم، افزود: پایگاه اینترنتی شورا تغییر و به روز شده است و دنبال این هستیم که از طریق سایت شورا جلسات را به صورت مستقیم پخش کنیم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات شورای شهر قم در سال گذشته عنوان کرد: در این مدت شاهد رکود اقتصادی در شهر بودیم با این حال تلاش کردیم پروژه‌های عمرانی ما تعطیل نشوند.

بیاتی با بیان اینکه با استفاده از تسهیلات بانکی اجازه ندادیم پروژه‌ها تعطیل شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه‌ها آماده افتتاح است و از ابتدای مهر ماه هر ماه یک پروژه را کلنگ زنی می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حوزه مترو موفق شدیم رقم ۵۰ میلیارد تومان وام بگیریم، تصریح کرد: وامی با سود ۳۰ درصد از بانک‌ها دریافت کردیم و با فروش ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت کار در مترو در حال انجام و با میانگین ۲۰ تا ۳۰ متر پروژه در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورا امیدواریم فاز اول مترو را افتتاح کنیم، عنوان کرد: اقدامات موثری در مورد بودجه سال ۹۴ داشتیم.

بیاتی با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ میلیارد بودجه را برای شهرداری در سال ۹۴ تعیین کردیم، بیان کرد: به صورت دو ماهه نظارت عملکردی را می‌گیریم تا بتوانیم تا پایان سال نظارت کاملی در بودجه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای طرح منوریل در قم اظهارداشت: در شورای دوره چهارم موضوع بررسی شد و مقرر شد فاز یک آن تا مصلی ساخته شود و بعد از بررسی مجدد در این زمینه تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تأمین منابع دولتی کار به خوبی انجام نمی‌شود، گفت: قرار است عبور پروژه از جلوی حرم انجام شود و اجرای این پروژه نیازمند تأمین اعتبار دولت است.

بیاتی با بیان اینکه از افتخارات ما این است که آقای سقائیان نژاد را برای شهرداری قم انتخاب کردیم افزود: با آمدن وی به قم تحول زیادی انجام می‌شود. شهردار از ابتدا گفته بود باید مدتی را صرف بررسی‌های لازم کنم و اکنون در حال بررسی دقیق پروژه‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوع تغییر مدیران شهرداری قم در روزهای اخیر گفت: شهردار از ابتدا گفته بود ۵ نفر را به مجموعه شهرداری قم اضافه می‌کند؛ از طرفی موضوع کادرسازی در شهرداری باید به صورت جدی پیگیری شود و تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت کادر آقای سقائیان نژاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری گفت: در این بدهی‌ها بخش عمده آن مربوط به پروژه خیابان پیامبر اعظم (ص) است که سود زیادی به آن خورده است. بدهی‌هایی نیز در مورد پروژه‌های عمرانی مانند منوریل و خیابان امام بوده است.

بیاتی با اشاره به اینکه از خبرنگاران توقع داریم هم در مورد بدهی‌ها بگویند و هم در مورد اقدامات انجام شده توضیح بدهند، تصریح کرد: در بلوار پیامبر اعظم یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع زمین برای واگذاری داریم که به قیمت خوبی هم واگذار می‌شود و درآمد خوبی برای شهرداری به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برای بازپرداخت بدهی‌ها برنامه‌ریزی انجام شده است، عنوان کرد: شهرداری برای همه وام‌هایی که گرفته از شورا مجوز داشته است و برای بازپرداخت این مبالغ در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmhet.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما