شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 37596

همه چیز در مورد اعتکاف سال 95 در قم/ از ثبت نام تا تهیه کارت ورود

قم نيوز : قم نیوز: افرادی که قصد شرکت در این مراسم عبادی را دارند به دنبال سوالات خود در این زمینه هستند از جمله اینکه باید برای ثبت نام چه کرد، چه مساجدی در قم به این منظور انتخاب شده اند و یا برای دریافت کارت های خود باید به کجا مراجعه کنند.
همه چیز در مورد اعتکاف سال 95 در قم/ از ثبت نام تا تهیه کارت ورود
 به گزارش قم نیوز، برگزاری مراسم اعتکاف در استان قم همانند سایر نقاط کشور در حال برنامه ریزی است و اقدامات لازم برای انجام اعمال این روزها در ماه رجب انجام می شود.

در این میان افرادی که قصد شرکت در این مراسم عبادی را دارند به دنبال سوالات خود در این زمینه هستند از جمله اینکه باید برای ثبت نام چه کرد، چه مساجدی در قم به این منظور انتخاب شده اند و یا برای دریافت کارت های خود باید به کجا مراجعه کنند. در ادامه پاسخ این سوالات آمده است:

ظرفیت استان قم در برگزاری اعتکاف
در سال جاری دو مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان قم افزوده شده و ظرفیت استان آماده پذیرایی از ۱۴ هزار نفر معتکف است.

مراحل ثبت نام به چه طریق است؟
ثبت نام در اعتکاف تنها از طریق اینترنتی و با آدرس www.etekafqom.com قابل انجام است، افراد ثبت نام کننده به قید قرعه انتخاب می‌شوند، باید گفت که امکان پذیرش برادران بیشتر است و امسال امکان ثبت نام اینترنتی و فضای مجازی ایجاد شده است و افرادی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به مسجد امام حسن عسگری (ع) اقدام به ثبت نام اینترنتی کنند.

اعتکاف دانشجویی کجا برگزار می شود؟
اعتکاف ویژه دانشجویان خواهر در دانشگاه قم و اعتکاف ویژه برادران دانشجو در مسجد جمکران برقرار است، همچنین اعتکاف خاص دانش آموزان برای برادران در مسجد دوطفلان مسلم نیروگاه قم برگزار می شود.

اعتکاف طلاب و جانبازان کجا برگزار می شود؟
اعتکاف ویژه طلاب قرار است در یکی از شبستان‌های مسجد امام حسن عسگری (ع) برگزار شود و مسجد الغدیر نیز برای اعتکاف جانبازان در نظر گرفته شده است.

توزیع کارت کی و کجا؟
توزیع کارت معتکفان در مسجد امام حسن عسگری (ع)و در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ساعت ۱۴ تا ۱۹ بعدالظهر توزیع کارت خواهران و در روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین توزیع کارت برادران انجام می‌گیرد.

 ۲۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است که از این میان ۱۳ مسجد ویژه خواهران و ۷ مسجد ویژه برادران است همچنین در سال جاری دو مسجد فاطمه الزهرا و مسجد چهارده معصوم به تعداد مساجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف افزوده شده است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjmiet.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما