سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 38856
منبع : سلامت آنلاین

محققان: عاشقان عکس سلفی، خودشیفته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که زیاد عکس سلفی می‌گیرند، دچار بیماری یا اختلال خودشیفتگی‌اند و به میزان جذابیت خودشان شک دارند.
محققان: عاشقان عکس سلفی، خودشیفته‌اند
به گزارش قم نیوز، وقتی صحبت از عکس سلفی باشد، پای دو گروه در میان خواهد بود: ‌در یک سمت، افراد سنّت‌گرایی هستند که هنوز هم از دیگران می‌خواهند از آنها عکس بگیرند، مثلا در زمان تعطیلات یا مسافرت یا گردش؛ و دستهٔ دوم افرادی هستند که طرفداران سینه‌چاک عکس سلفی یا خویش‌اندازند. بیشتر ما این گروه را می‌شناسیم: افرادی که دقیقا می‌دانند در کدام نور و کدام زاویه بایستند تا بهتر در عکس مشخص باشند.

به گزارش سلامت آنلاین به نقل از میرور، تحقیقات علمی نشان داده شک و شبهه‌هایی وجود دارد که افراد عاشق گرفتن عکس سلفی نه تنها از دید دیگران، افرادی خودشیفته‌ای محسوب می‌شوند، بلکه ظاهرا درباره جذابیت خود هم شک دارند و آن را غیرعادی می‌دانند.

محققان در تازه‌ترین مطالعه، افراد عاشق عکس‌های سلفی و غیرسلفی را مورد بررسی قرار دادند و فرضیه اصلی آنها نیز بر این محور استوار بود که «این افراد اغلب خود را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از آن چیزی می‌دانند که دیگران درباره خود فکر می‌کنند». از این رو، تمایلات و علاقهٔ فرد به خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

تعابیر و مشاهدات مربوط به افرادی که سلفی می‌گیرند و آنها که نمی‌گیرند مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و سپس با برداشت‌های مغایر و همچنین افرادی که خارج از این دو دسته بودند مقایسه‌هایی صورت گرفت. نتایج نشان داد که هر دو گروه سطح خودشیفتگی‌ یکسانی دارند. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «ما دریافتیم افرادی که عکس سلفی می‌گیرند خود را در عکس‌های سلفی، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از عکس دیگران می‌بینند، امّا افرادی که طرفدار عکس سلفی نیستند در هر دو نوع عکس، دیدگاه یکسانی درباره خود دارند.»

بر اساس این گزارش، در نهایت مشخص شد افرادی که عاشق سلفی هستند، افرادی بمراتب با جذابیت کمترند اما میزان خودشیفتگی آنها بیشتر است
https://qomnews.ir/vdcjmoet.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما