سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 31826
منبع : مرکز اطلاع رسانی جامعة‌المصطفی العالمیه
در جمع مدیران و نمایندگان المصطفی مطرح شد

آیت‌الله اعرافی: کارگزاران جامعه المصطفی برابر بدخواهان اسلام عزت‌مندانه بایستند‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: کارگزاران جامعةالمصطفی برای به‌جای آوردن مراتب شکر عملی، باید در برابر تشنگان معارف الهی همین روح تواضع و فروتنی را داشته باشند و در برابر دشمنان و بدخواهان، عزت‌مندانه بایستند.
آیت‌الله اعرافی: کارگزاران جامعه المصطفی برابر بدخواهان اسلام عزت‌مندانه بایستند‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی، ‌با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده، به‌جای آوردن شکر عملی فرصت خدمت در راه رسالت جهانی جامعةالمصطفی را تضمین کننده ادامه این نعمت الهی خواند.

وی با اشاره به مراتب شکرگذاری شامل شکر زبانی، قلبی و عملی اظهار داشت: همه ما باید توجه داشته باشیم که اگر نعمت خدمت در المصطفی که فرصتی برای انجام رسالت الهی در سراسر جهان است را قدردان نبوده و شکر علمی آن را به جای نیاوریم، خداوند این نعمت را از ما گرفته و رسالت خود را با گروهی دیگر پیش می‌برد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده، شرایط به‌جای آوردن شکر عملی را بیان کرده است. بر این اساس، نخستین گام برای شکر عملی ایجاد پیوند عمیق و دوسویه دوستی و محبت با خداوند متعال است و نشانه‌های آن نیز احساس صمیمیت قلبی با خدا، بهجت و لذت درونی در زمان خلوت با او و احساس ناراحتی و دلتنگی هنگام دوری از معبود است.

آیت‌الله اعرافی داشتن روح تواضع و فروتنی در برابر مؤمنان را دومین نماد شکر عملی برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه از تعبیر «ذلت در برابر مؤمنان» که به معنی اوج فروتنی و تواضع است، استفاده کرده و در ادامه ما را به عزتمندی در برابر کفار و دشمنان سفارش کرده است.

وی افزود: کارگزاران جامعةالمصطفی نیز برای به‌جای آوردن مراتب شکر عملی، باید در برابر تشنگان معارف الهی همین روح تواضع و فروتنی را داشته باشند و در برابر دشمنان و بدخواهان، عزت‌مندانه بایستند.

امام جمعه قم داشتن روحیه مجاهدت در راه خدا را یکی دیگر از مراتب شکر عملی بر اساس آیات قرآن کریم خواند و تصریح کرد: آخرین درجه از مراتب شکر عملی که به‌‌نظر ساده می‌آید اما در مقام عمل بسیار دشوار خواهد بود، نهراسیدن از ملامت سرزنش کنندگان و چشم نپوشیدن از حق به دلیل ترس از نکوهش شدن است.

اعرافی تأکید کرد: اگر شکر عملی توفیق خدمت در المصطفی در قالب این فرآیند انجام گیرد، در ادامه انجام رسالت خود موفق خواهیم بود وگرنه خداوند دین خود را با افراد دیگری استمرار خواهد بخشید.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmoet.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما