سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 52346
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

نقش بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور پررنگ است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: نقش بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور بسیار پررنگ و تأثیرگذار است.
نقش بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور پررنگ است
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی اظهار داشت: بخش کشاورزی به لحاظ ایجاد تراز مثبت در عرصه تجارت و تولید کالاهای استراتژیک نقش بسیار پررنگی را دارد تا جایی که امروز در بسیاری از کالاهای استراتژیک در کشور انباشت داخلی و صادرات داریم.

وی افزود: همه فعالان بخش کشاورزی از بالاترین مقام وزارت تا کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و همه همکاران وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه در این موفقیت نقش داشته‌اند، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم یکی از انتظارات به حق نظام که پویا شدن بخش تولید به‌ویژه در بخش کشاورزی است را شاهد باشیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های بسیار خوبی که در حوزه بخش کشاورزی در دولت یازدهم به دست آمد، اضافه کرد: طی 4 سال گذشته شاهد بودیم که با یک تلاش و عزم جهادی، چه موفقیت‌های در بخش کشاورزی به دست آمد، اگر این عزم ملی برای حمایت از بخش کشاورزی تداوم داشته باشد، این بخش از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان یک منبع مطمئن و متکی به منابع داخلی بخش کشاورزی روی آن حساب کرد.

طلایی با تأکید بر اینکه باید از این فرصت بدست‌آمده نهایت استفاده را برد، بیان داشت: بخش کشاورزی استان قم نیز با تمام محدودیت‌هایی که دارد، توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی را به دست آورد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت بخش کشاورزی قم پرداخت و گفت: تقریباً 46 صدم درصد اراضی کشاورزی کشور و کمتر از 3/9 درصد اراضی استان به بخش کشاورزی قم اختصاص دارد یعنی از 23/1‌میلیون هکتار اراضی استان چیزی حدود 104  هزار هکتار اراضی کشاورزی با در نظر گرفتن اراضی ایش   است.

طلایی بیان داشت: در سالیان گذشته دو رودخانه بزرگ قره چای و قمرود منبع آبی استان قم را تأمین می‌کردند که درمجموع نزدیک به 500 میلیون مترمکعب آب از این طریق وارد استان می‌شد که با احداث سد الغدیر و 15 خرداد عملاً از دهه 70 این میزان به صفر رسیده و برای تأمین نیاز آبی بخش کشاورزی استان از چاه‌های آب عمیق استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه به وضعیت بخش دامپروری استان اشاره کرد و گفت: صنعت دامپروری با زندگی مردم قم عجین شده و در گذشته شغل بیشتر مردم قم دامپروری و صنایع وابسته به آن می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: میدان دامی که امروز در استان قم وجود دارد در راستای همین موضوعت بوده که جزء بزرگترین مجمع های دامی کشور می باشد که از سطح کشور دام به استان قم وارد و بعد از قیمت‌گذاری و خرید و فروش به استانهای دیگر صادر می شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjmtei.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما