شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 30386

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۲به شرح زیر است:

آیت‌الله یزدی در اجلاس سراسری «عفاف، عزت و عشق»: باید با بدحجابی در دستگاه‌های دولتی مقابله شود
رئیس جمهور: اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی را نمی دهیم
آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمن جرأت جسارت به حرم‌های مطهر را ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی: ملت ایران عزت و کرامت خود را معامله نمی‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: هر دستی که به سوی مراکز نظامی کشور دراز شود باید قطع شود

** جام جم ۹۴/۳/۲

* قدرت ایران برای دفاع از امت اسلامی است نه تقابل با مسلمانان
علی لاریجانی رئیس مجلس، در آیین اختتامیه سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از این رویداد قرآنی به عنوان یک حرکت سازنده و عمیق یاد کرد و گفت: هیچ زمانی به اندازه امروز جهان اسلام دچار مکر کشورهای استعماری نبوده است.
می‌گویند ما نگرانی امنیتی داریم، چرا از ایران نگرانی دارید؟ آیا در طول ۳۶ سال موردی بوده است که ایران به یک کشوری تجاوز کند؟ اگر ایران از قدرت برخوردار است برای دفاع از امت اسلام و در کنار آنهاست نه در مقابل آنها؟ آیا ایران نبود که از فلسطین، مقاومت لبنان، مردم غزه و حماس دفاع و حمایت کرد؟ آیا وقتی که تروریست‌های وحشی به جان مردم عراق افتادند ایران به درخواست دولت و مردم عراق کمک نکرد؟ باید به چانه زنی بگوییم که ما در زمینه هسته‌ای، فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنیم و رهبر معظم انقلاب ما بارها بر این مساله تاکید کرده‌اند.
* ناکامی عربستانی در حمله موشکی به کشتی ایرانی
نیروهای انصارالله موفق شدند ۱۵ عنصر اطلاعاتی عربستان سعودی را که ماموریت داشتند کشتی نجات ایرانی را هدف حمله موشکی قرار دهند،‌ بازداشت کنند.
در همین حال خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد کشتی ایرانی، محموله ارسالی برای یمن را در جیبوتی تخلیه خواهد کرد تا سپس به یمن ارسال شود.

** همشهری ۹۴/۳/۲
* بدهی دولت به بانک‌ها رکورد زد
آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که رقم بدهی دولت جدای از شرکت‌های دولتی با رشدی ۳۴ درصدی در پایان بهمن‌ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ به رقم خیره کنده بالای ۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
آمار بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد که حجم کل بدهی خارجی کشور با یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار کاهش به ۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون دلار رسید.
* سهمیه بنزین خودروهای شخصی با تاخیر واریز می‌شود
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه سهمیه خردادماه خودروهای سواری شخصی واریز نشده است، گفت: به تدریج و در روزهای آینده سهمیه بنزین این خودروها نیز واریز خواهد شد.
* اقدام خصمانه عربستان علیه ۱۰ کشور
عربستان سعودی روز جمعه در اقدامی عجیب با قراردادن نام برخی کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی شامل الجزایر، سوریه، ترکیه، ایران، کره شمالی، اکوادور، اتیوبی، اندونزی، میانمار و پاکستان در فهرست سیاه این کشور، از همه سازمان‌های و نهادهای داخلی عربستان خواست در معاملات مالی خود با این کشورها احتیاط و تا حد امکان پرهیز کنند.

** کیهان ۹۴/۳/۲
* انصارالله شبکه جاسوسی آل سعود را کشف کرد
ارتش سایبری یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هزاران سند «فوق سری» و اطلاعات تماس جاسوسان عربستان به دست سربازاران سایبری یمن افتاده است.
در این حمله سایبری، هکرهای انقلابی یمنی موفق به شناسایی تمامی جاسوسان سعودی شدند.
دسترسی به شبکه‌های وزارت خارجه، وزارت کشور و وزارت دفاع عربستان و همچنین ۳ هزار کامپیوتر و سرورهای این وزارتخانه‌ها جزو موفقیت‌های این عملیات سایبری است.
جنبش «انصارالله» پس از این حمله سایبری، ۱۵ عضو دستگاه اطلاعات عربستان را در بندر «الحدیده» دستگیر کرد.
در حمله کمیته‌های مردمی و قبایل یمن به خاک عربستان نیز ۲۸ نظامی سعودی به هلاکت رسید و ۸۵ نظامی اسیر شدند.
* چالش هسته‌ای از نگاه آمریکا کلید براندازی است
حسین شریعتمداری: اگر باور داشته باشیم که آمریکا با موجودیت ایران اسلامی در ستیز است، به وضوح می‌توانیم رد پای پروژه براندازی را در مذاکرات ببینیم.
اگر خدای نخواسته به آنچه در توافق لوزان ادعا شده است تن بدهیم، زمینه برای حمله نظامی آمریکا نیز آماده خواهد شد یعنی دقیقا بر خلاف نظر کسانی که توافق را بازدارنده از حمله نظامی معرفی می‌کنند.
اگر خواسته‌های مطرح شده آمریکا در مذاکرات را بپذیریم با دست خود سند براندازی هر چند تدریجی نظام و غارت ثروت ملی را امضاء کرده‌ایم.
* ملت ایران عزت و کرامت خود را معامله نمی‌کند
امام جمعه قم با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و درخواست مذاکره با دانشمندان هسته‌ای و بازرسی از اماکن نظامی کشور گفت: ملت ایران اهل منطق، عقلانیت و فرهنگ متعالی است اما بر سر عزت و کرامت خود با هیچ کس معامله نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای باید براساس هشدارهای رهبر معظم انقلاب حرکت و خطوط قرمزهای ترسیم شده را به دقت مراعات کنند.

** شرق ۹۴/۳/۲
* آزار و اذيت در زندان‌ها وجود ندارد
جهانگير، رئیس سازمان زندان‌ها: زندان‌هاي کشور نسبت به زندان‌هاي خيلي از کشورهاي ديگر شرايط خيلي خوبي را دارند. در زندان‌هاي ما به‌هيچ‌عنوان آزار و اذيت زنداني وجود ندارد.
اخيرا بازرس کل دانمارک بازديد داشت و گفت ما در دانمارک هم چنين زندان‌هاي خوبي نداريم.
* گزارش روزنامه اسپانیایی از جولان «پورشه» در ایران
روزنامه «ال موندو» اسپانیا، ایران را صدرنشین واردکنندگان خودروهای پورشه در منطقه خاورمیانه معرفی کرد و نوشت: پس از وقوع چند تصادف مرگبار و بازتاب گسترده آن، دستور برخورد با رانندگانی که خودروهای لوکسشان را با سرعت غیرمجاز می‌رانند، صادر شد.
* توافق هسته‌ای با ایران حیثیتی است
اوباما در گفت و گویی مفصل با نشریه آمریکایی آتلانتیک از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرده و گفته درباره این توافق پای آبرویش در میان است.
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حساسیت‌های کشورهای عربی در مورد توافق احتمالی هسته‌ای ایران و ۱+۵ ، گفت اعراب قصد رقابت اتمی با ایران را ندارند.
او گفت: نشانه‌ای از اینکه عربستان و کشورهای عرب منطقه قصد راه‌انداز برنامه هسته‌ای و رقابت اتمی با ایران داشته باشند، در دست نیست.
اوباما در خصوص نشست آمریکا با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید گفت: آنچه ما در این نشست با اعضای شورای همکاری مشاهده کردیم، بدبینی و نگرانی، نه تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران، بلکه درباره پیامدهای کاهش تحریم‌ها بود.

** ایران ۹۴/۳/۲
* اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی را نمی دهیم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهوری در پاسخ به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای که چهارشنبه گذشته عنوان شد، با بیان اینکه «نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دولت مطاع است» تأکید کرد: «هرگز توافقی را امضا نمی‌کنیم که به کسی اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی کشور را بدهد.»
مدیریت اجرای پروتکل الحاقی با ما و برمبنای رعایت خطوط قرمز خواهد بود.
باید در حفظ اسرار نظامی کشورمان دقت کنیم و دسترسی بازرسان آژانس براساس پروتکل باید مدیریت ‌شده باشد.
با تیزبینی رهبر معظم انقلاب و با دقت ملت و دولت و نیروهای نظامی نخواهیم گذاشت شعله درگیری و ناامنی به مرزهای ایران برسد.
* حجت‌الاسلام علوی وزیراطلاعات طی پیامی روز پاسدار را به فرمانده کل سپاه و کلیه پاسداران تبریک گفت.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۲
* جز گروه‌های یمنی هیچ کشوری نباید در گفت و گوهای صلح حاضر باشد
اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن ظهر روز پنج شنبه با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان فاجعه انسانی در یمن و تداوم محاصره و بمباران این کشور را غیر قابل قبول خواند و از این که ظرف پنج روز آتش بس کمک‌های اندکی به یمن ارسال شد ابراز ناخشنودی کرد.
او افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است جز گروه‌های یمنی هیچ کشوری نباید در گفت و گو حاضر باشد.
* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع دخالت افراد در کار دانشگاه‌ها شود.
* بارگیری محموله دوم برای مردم یمن، ایران آماده اعزام تیم جراحی است
دکتر سید امیر محسن ضیائی در دیدار والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفت: به دلیل نیاز شدید مردم مظلوم یمن و تسریع در این موضوع حتی حاضریم محموله‌های امدادی جمعیت هلال احمر ایران را در اختیار فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر قرار دهیم تا به دست مردم یمن برسد. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا نسبت به اعزام کادر ویژه جراحی و پزشکی برای کمک به مصدومان یمنی اقدام کند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۲
* ملت به استقلال خود حساسیت دارد
غلامعلی حدادعادل، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: این توافق هسته‌ای اگر امضا نشود، آسمان به زمین نمی‌آید. وی افزود: ما انقلاب کردیم و اولین حرف و شعار ما استقلال بوده است. حدادعادل خاطرنشان کرد: این ملت نسبت به استقلال خود حساسیت دارد و به هیچ کسی تحت هیچ عنوانی اجازه نمی‌دهد این استقلال را مخدوش کند.
* کودک‌کشی آمریکا در سوریه
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‎ای به کشته شدن ۲ کودک در جریان بمباران سوریه توسط جنگنده‎های این کشور اعتراف کرد. در بیانیه‎ پنتاگون به نقل از فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا آمده است که این ۲ کودک سوری ماه نوامبر گذشته در جریان بمباران شهر حارم در منطقه ادلب در سوریه کشته شدند.

** جوان ۹۴/۳/۲
* برخی به شیطان بزرگ امید بسته‌اند
امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی در مذاکرات به شیطان بزرگ امید دارند، گفت: آمریکا از ایران سیلی خورده و در مذاکرات دنبال انتقام است.
آیت‌الله افزود: برخی امیدهایی به شیطان بزرگ و دیگر شیاطین دارند و حقیقت امر را درست در نمی‌یابند،
وی ادامه داد: آمریکا که سی و چند سال از ملت بزرگ ایران سیلی و تودهنی خورده، همه را از اسلام و یاران اسلام و جوانان مسلمان می‌داند و کمر به انتقام گرفتن بسته است، فرض محال که ما قبول کنیم، در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم و همه این صنعت را بدهیم و عقب‌نشینی کنیم، بسیار ساده‌انگارانه است که آنان تحریم‌ها را برمی‌دارند و اقتصاد رونق می‌یابد و مردم به نوایی می‌رسند، این گونه فکر کردن ساده‌اندیشی و عوامانه تصور کردن است.
* ۷۰ درصد مردم ايران معتقدند امريكا به تعهداتش پايبند نخواهد بود
بر اساس نظرسنجي صداوسيما طي سه روز گذشته حدود ۷۰ درصد مردم ايران معتقدند امريكايي‌ها در مذاكرات هسته‌اي به تعهدات خود پايبند نخواهند بود.
محمد سرافراز پنج‌شنبه شب در مراسم افتتاح طرح‌هاي فني و عمراني مركز صداوسيماي خراسان جنوبي اظهار كرد: ملت ايران با مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم پايبندي امريكايي‌ها به توافقات هسته‌اي همراه هستند.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۲
* منظور ما از اعتدال مسامحه نیست
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای با بیان اینکه امام حسین(ع) در سفر به کربلا علت قیامش را اصلاح جد امتش عنوان کرد، افزود: اصلاح‌طلبان باید بدانند رهرو راه امام حسین(ع) هستند.
اصالت و اصل حفظ نظام است و آنانی که ما را به تضعیف نظام متهم می‌کنند بدانند ما قدر نظام و انقلاب را می‌دانیم و معتقدیم باید آن را از تحریفات و سوء‌استفاده، تنزیه کنیم.
کسانی که به منافع نظام نمی‌اندیشند کسانی هستند که با نظام مشکل دارند.
* محمد جواد ظریف: اجازه بازرسی نظامی داده نمی‌شود.

** رسالت ۹۴/۳/۲
* باید با بدحجابی در دستگاه‌های دولتی مقابله شود
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با بدحجابی در دستگاه‌های دولتی مقابله شود.
آیت‌الله محمد یزدی در اجلاس سراسری «عفاف، عزت و عشق» با تاکید بر اینکه ضرورت‌های دینی شوخی بردار نیست گفت: ‌برخی افراد با ضرورت‌های دینی در جامعه بازی می‌کنند که این مسئله خوشایند نیست.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید مسئله حجاب را پیگیری کند گفت: موضوع حجاب باید از سوی دولت به صورت جدی پیگیری شده و سپس در خانواده اجرایی شود تا مردم حرکت جدی دولت را در این زمینه مشاهده کنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم منتظر هستند تا نتایج مذاکرات را ببیند عنوان کرد: قصد ندارم در ارتباط با مذاکرات سخن بگویم ولی امیدوارم سر تیم مذاکره کننده و دولت کلاه نرود.
* ملت ایران به آمریکا بی‌اعتماد است
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه از آنجا که ما به طرف مقابل بی‌اعتماد هستیم گفت: ‌بر این اساس بنده پیشنهادی را مطرح کردم که بر اساس جدولی که تهیه خواهد شد به صورت گام به گام ما تعهداتی را عمل کنیم و آن‌ها نیز بر اساس تعهدات عمل شده ما تحریم‌ها را حذف کنند.
اما پیشنهاد ما تا کنون به جایی نرسیده و آقای ظریف عنوان کردند که این پیشنهاد عملا مشکلاتی را دارد لذا تاکید ما نیز بر اجرای همزمان توافق و لغو تحریم‌هاست.

** مردم سالاری۹۴/۳/۲
* خانه احزاب مجدد راه‌اندازی شد
کواکبیان رئیس و غفوری فرد نایب رئیس مجمع عمومی خانه احزاب شدند.
رحمانی فضلی وزیر کشور: هر چه در توان دارم برای تقویت خانه احزاب به کار خواهم گرفت.
مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور: با پیگیری آقای وزیر و از طریق مساعدت شهرداری تهران مکان مناسبی به خانه احزاب واگذار خواهد شد.

** آرمان ۹۴/۳/۲
* تشکیل اولین تشکل صنفی اساتید
اولین تشکل صنفی فراگیر استادان دانشگاهی با عضویت محمدرضا عارف اعلام موجودیت کرد. به گفته عارف که از اعضای محوری این تشکل است، کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران قرار نیست صرفا محدود به مسائل صنفی باشد.
* راه نجات غزه مبارزه و مقاومت است
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، در دیدار با اعضای جمعیت دوستی ایران و فلسطین گفت: راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست، مبارزه و مقاومت است.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۲
* اتفاقات سال ۸۸ دیگر تکرار نمی‌شود
معاون اول سخنگوی قوه قضائیه هر گونه احتمال تکرار اتفاقات مشابه سال ۸۸ در کشور را رد کرد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای از آمادگی و برخورد قاطع دستگاه قضائیه با هر گونه اخلال و بی‌نظمی و امور خلاف قانون در قبل، حین یا بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال خبر داد.
او با بیان اینکه وزارت کشور و سایرنهادهای نظارتی و اجرایی به نحو مطلوب در حال انجام وظایف خود در این راستا هستند، گفت: «با هوشیاری دولت، وزارت کشور و مردم اتفاقات سال ۸۸ تکرار نخواهد شد.»
* انتقاد از انتشار نامه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی
ابراهیم انصاریان، مسئول دفتر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان در پی انتشار نامه رئیس پیشین مجلس خبرگان و درخواست وی از دکتر ولایتی مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده شهادت می‌دهم که آن مرحوم به هیچ‌وجه راضی به انتشار عمومی هیچ ‌یک از این توصیه‌ها و بعضا نامه‌ها نبودند.

** آفرینش ۹۴/۳/۲
* با ایران درباره یمن اختلاف نظر داریم
فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن گفت: با ایران درباره یمن اختلاف نظر داریم.
اسماعیل ولد الشیخ احمد پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران، به وجود اختلاف نظر‌هایی با تهران درباره حل بحران یمن اشاره کرد. یادآور می‌شود پس از آنکه جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن از نقش منفی ریاض در بحران یمن سخن گفت و مجبور به استعفا شد، اسماعیل ولید الشیخ احمد با حمایت سعودی‌ها به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن انتخاب شد.

** ابتکار ۹۴/۳/۲
* پیشرفت بسیار کند است
چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای برای نگارش متن پیش نویس توافق جامع هسته‌ای به پایان رسید. عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پیشرفت در نگارش متن توافق هسته‌ای را بدلیل پیچیدگی و گستردگی بسیار کند خوانده است.
* تا همه نظرات ایران به نتیجه نرسد توافقی در کار نخواهد بود
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا اگر به تضمین‌های لازم برای دسترسی به ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای ایران نرسد؛ توافق را امضا نخواهد کرد؛ گفت: تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص نشود و به نتیجه نرسد توافقی در کار نخواهد بود.

** قدس ۹۴/۳/۲
* اتهام نقض حقوق بشر در ايران بی اساس است
حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اتهامات غرب علیه ایران برای نقض حقوق بشر، گفت: اتهام نقض حقوق بشر در ايران بی اساس است.
* ۱۰میلیون پرونده قضایی، بسیار بد است
حجت‌الاسلام ‌مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی گفت: باید برای کاهش حجم پرونده‌ها تلاش کنیم، چرا که با توجه به آمار ۲۵ میلیون خانواده در کشور، تعداد ۱۰ میلیون پرونده قضایی از لحاظ اعتباری، فرهنگی و تمدنی بسیار بد است.

** قانون۹۴/۳/۲
* تحریم ۲ شرکت عربی براي فروش هواپیما به ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت عربی را به اتهام کمک در خرید هواپیماهای مسافربری دست دوم توسط ایران، تحریم کرد. بر اساس خبر رویترز، این دو شرکت که در عراق و امارات مستقرند، بر اساس ادعای وزارت آمریکایی، در خرید این هواپیمای دست دوم به شرکت ایرانی ماهان کمک کرده‌اند. مقامات شرکت عراقی «النور» و شرکت اماراتی «الناصر» هنوز موضعی در این خصوص نگرفته‌اند.
* حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قطیف عربستان
بر اثر وقوع انفجار در مسجد امام علی(ع) در استان قطیف واقع در شرق عربستان، دست کم ۳۰نفر شهید و زخمی شدند. وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این انفجار در شهرک القدیح در قطیف عربستان روی داده است. گزارش شده که این حمله انتحاری بوده و در حین نماز جمعه به وقوع پیوسته است.

** خراسان ۹۴/۳/۲
* آیت‌الله علم الهدی: راه مقابله با تکفیری‌ها، بازنگری در پژوهش‌های تقریبی است.
* پارس نيوز مدعي شد
قاليباف در حاشيه يکي از جلساتي که وي و اسحاق جهانگيري حضور داشته به جهانگيري گفته است: «آقاي احمدي نژاد با تندي و اخم به شهر تهران، بودجه نمی‌داد و اکنون آقاي روحاني با لبخند، بودجه نمی‌دهد و همان کارها را با لبخند انجام مي‌دهد.»

** اعتماد ۹۴/۳/۲
* یک منبع آگاه: ایستادگی مذاکره کنندگان در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل باعث کندی مذاکرات شده است.
* حضور احمدي‌نژاد در مسابقات بين المللي قرآن؛ اين بار هم بدون مشايي
خبرآنلاين با اين عنوان نوشت: محمود احمدي نژاد در سالن اجلاس سران حضور يافت و در مراسم مسابقات حفظ و قرائت قرآن شركت كرد. اين بار نيز رييس دولت دهم مشايي را به همراه نياورده بود.
‌مدتي است احمدي نژاد بدون حضور او در محافل ديده مي شود. مرتضي تمدن، استاندار وقت دولت او از جمله افرادي بود كه در اين مراسم او را همراهي مي كرد.

** کلید ۹۴/۳/۲
* ترکیه خواستار تبعید مرسی به آنکارا شد
روزنامه ترکی «اقشام» اعلام کرد آنکارا از طریق واسطه‌های قطری و عربستانی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر پیشنهاد داده به جای اینکه «محمد مرسی» را اعدام کند او را به ترکیه بفرستند.

** شهروند ۹۴/۳/۲
* مهدی چمران: از فهرست مشترک حمایت می‌کنیم نه از فرد.
* اطلاعیه وزارت خارجه درباره تجمع مردم در حمایت از تلاش دستگاه دیپلماسی‎
روابط عمومی وزارت خارجه اعلام کرد که برپایی هرگونه تجمع با هدف حمایت از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور غیرضروری و نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است.

** اخبار خبرگزرای ها و سایت های اینترنتی

همدلی و همکاری سبب پیشرفت کشور عراق می‌شود
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رییس سازمان اوقاف شیعه عراق تدبیر و دقت در برنامه ریزی‌ها را ضروری دانست و گفت: باید در تمامی برنامه‌هایی که در عراق انجام می‌شود، تدبیرات لازم و سیاست‌های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا ان‌شاء‌الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم کنید.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عراق اظهار داشت: با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبرو شده است، ما مأیوس نیستیم؛ دعا می‌کنیم و امیدواریم ان‌شاء‌الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل البیت(ع)، این مشکلات به زودی برطرف شود.

معضل داعش به دعوای میان شیعه و سنی تبدیل شده
رسا/ آیت‌الله مظاهری با ذکر فجایع یمن، عراق و سوریه، ضمن انتقاد از برخی جریانها در عراق در کمک به داعش گفت: عید ما تبدیل به عزا شده و متاسفانه مسأله داعش از معضل تروریستی به دعوای میان شیعه و سنی تبدیل شده و رمز نابودی داعش در توسل به امام حسین(ع) است.
وی درادامه ابراز داشت: آمریکایی‌ها وقتی در جنگ تحمیلی شکست خوردند به جنگ فرهنگی دامن زدند سپس فتنه داعش را بر پا کردند و وقتی دیدند داعش در حال نابودی به دست اتحاد مسلمین است، این بار از حربه اختلاف انداختن میان شیعه و سنی و تحریک آنان علیه یکدیگر استفاده کردند.

دشمن جرأت جسارت به حرم‌های مطهر را ندارد
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تأثیرات سیاسی ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان گفت: زیارت ائمه طاهرین(ع) و فرزندان ایشان افزون بر پاداش و ثواب، دارای تأثیرات سیاسی است؛ این بزرگواران عزت پذیری، تسلیم ناپذیری در برابر دشمن و ظلم ستیزی رابه انسان‌ها آموزش می‌دهد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که مسیر اهل بیت طاهرین(ع) نباید گم شود، گفت: امروزه افرادی که با اهل بیت(ع) مقابله می‌کنند دچار نکبت شده‌اند، تا زمانی که شیعه در عالم هست دشمنان اهل‌بیت(ع) جرأت ندارند که به مراقد و حرم‌های مطهر ایشان آسیبی وارد کنند.

هر دستی که به سوی مراکز نظامی کشور دراز شود باید قطع شود
رسا/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع)را جزو اصول مسلم قرآنی دانست و اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب همان قاعده نفی سلطه بیگانگان بر امت اسلامی است که در قرآن بدان اشاره شده است؛ هرگز راه سلطه کفار بر مسلمین و مؤمنین باز نبوده و نخواهد بود. صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) بسیار کوبنده شجاعانه٬ حکیمانه٬ غرور انگیز و ستودنی بود.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مراکز نظامی هر کشور در حکم ناموس ملتش محسوب می‌شود؛ هر دستی به سوی ناموس جامعه اسلامی دراز شود باید بریده شود.

عزت ملت ایران باید در مذاکره حفظ شود
رسا/ رییس سازمان بسیج در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان این که عبور از خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب وطن فروشی و خیانت است، گفت: شروطی که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرف دل همه مردم است.
سردار نقدی در ادامه افزود: مسؤولان هسته‌ای اگر توانستند با شروط اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب به توافق برسند که مشکلی نیست اما اگر نمی‌توانند باید میز مذاکرات را ترک کنند، عزت ملت ایران باید حفظ شود.

اولاند خواستار توافق‎ سیاسی در سوریه شد
مهر/ اولاند در نشست اتحادیه اروپا با یادآوری کنفرانس‌های قبلی در ژنو در خصوص سوریه گفت: بار دیگر ما خواهان آماده شدن برای یک کنفرانس تازه در ژنو درباره سوریه هستیم. رییس جمهوری فرانسه مدعی شد سقوط شهر پالمیرا در سوریه نشانه‌ای از تضعیف بشار اسد بوده و باید تلاشی تازه برای دستیابی به توافق صلحی بین المللی در این کشور انجام گیرد.

عصبانیت آمریکایی‌ها از تصرف پالایشگاه بیجی
مهر/ یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ایران وارد مبارزه برای بازپس گیری یکی از پالایشگاه‌های مهم عراق از دست نیروهای داعش شده است.
این مقام آمریکایی که نامش عنوان نشده، مدعی شده است که ایران با شمار کوچکی از نیروهای خود از جمله مسئولان توپخانه و دیگر تسلیحات سنگین در حمایت از نیروهای زمینی عراق برای بازپس گیری پالایشگاه بیجی وارد جنگ با داعش شده است.

کاخ سفید: به توافق بد با ايران نخواهيم رسيد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کاخ سفید به تشریح مواضع دولت آمریکا در قبال تحولات منطقه پرداخت و گفت: دولت آمریکا هرگز به توافق بد با ایران در برنامه هسته‌ای این کشور نخواهد رسید. ارنست افزود: دولت آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و واشینگتن این تضمین را از طریق امضای توافق احتمالی با ایران به دست خواهد آورد.

اوباما قانون ‌بازبینی توافق ‌هسته‌ای را امضاءکرد
تسنیم/ همانگونه که انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور آمریکا قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و گروه ۱+۵ را امضاء کرد.
اوباما، "طرح بازبینی توافق هسته‌ای ایران" را که به کنگره اجازه می‌دهد نظر رد و یا تأیید خود را درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه ۱+۵ اعلام کند، امضاء کرده و آن را تبدیل به قانون ساخت.
این طرح پیشتر با رأی قاطع اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و برای تأیید به کاخ سفید فرستاده شده بود.

ایران عملیات تروریستی قطیف را محکوم کرد
ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در منطقه القدیح استان قطیف عربستان را که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بی گناه شد، شدیدا محکوم کرد.

پیشنهاد اسرائیل برای مقابله با قبایل یمنی
تسنیم/ گزارش‌های دیپلماتیک حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی پیشنهاد انتقال تکنولوژی گنبد آهنین را به عربستان داده است.
رژیم صهیونیستی پیشنهاد انتقال تکنولوژی گنبد آهنین را به شخصیت‌های عربستانی برای محافظت از عمق استراتژیک منطقه جیزان عربستان در مقابل قبایل یمن، داده است.

خطیب نجف:الانبار،به سبب خیانت سقوط کرد
العالم/ خطیب جمعه نجف اشرف، گفت: علت سقوط استان الانبار، خیانت بود، نه قدرت داعش.
القبانچی خاطر نشان کرد: ماجرا این بود که ۱۲ هزار تن از پلیس استان الانبار، سلاح خود را زمین گذاشته و فرار کردند.

مسئول حمله تروریستی قطیف مشخص شد
تسنیم/ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسجد امام علی علیه السلام در قطیف عربستان را بر عهده گرفت.
بر اثر وقوع انفجار تروریستی در مسجد امام علی(ع) در استان قطیف، دست کم ۲۰ نفر شهید و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

آغاز رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش
باشگاه خبرنگاران/ مرحله دوم رزمایش بزرگ بیت‌المقدس ۲۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شلیک انواع موشک‌های بومی در مرنجاب آران و بیدگل آغاز شد.

کشتی کمکهای ایران در بندر جیبوتی پهلو گرفت
العالم/ پس از آنکه عربستان سعودی از ورود این کشتی و ورود هواپیماهای ایرانی به یمن جلوگیری کرد این کمک‌ها در جیبوتی تحویل داده می‌شود تا سازمان‌های امدادرسان بین المللی و صلیب سرخ آن را از جیبوتی به یمن منتقل کنند.»

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmtet.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما