دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 27416
کارگردان تله فیلم هاوار:

جشنواره نماز و نیایش مبانی دینی را با زبان فیلم دنبال کند

قم نيوز : قم نیوز: کارگردان تله فیلم هاوار گفت: جشنواره نماز و نیایش می‌تواند با بهره‌مندی از زبان فیلم و با تعریفی صحیح و مطابق با واقعیت از مبانی و شعائر دین اسلام در جامعه گام موثری بردارد.
جشنواره نماز و نیایش مبانی دینی را با زبان فیلم دنبال کند
به گزارش قم نیوز، کیوان داودیان با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین به میزبانی استان قم اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه دست‌‌اندرکاران سینمای غرب علیه اصول و مبانی دین اسلام، برگزاری جشنواره‌های فیلم دینی در جامعه کنونی بسیار مطلوب است.
 
وی با تاکید بر اینکه متولیان برگزاری جشنواره‌های دینی باید در سطحی وسیع‌تر نسبت به برگزاری اینگونه جشنواره‌ها اقدام کنند، گفت: جشنواره‌های دینی باید با نگاهی نو، هنرمندانه و به دور از شعارزدگی، هدف هدایت جامعه را به سمت گرایشات دینی دنبال کنند تا نتایج آن به صورت موثر در آینده قابل مشاهده باشد.
 
کارگردان فیلم تپه شنی با تاکید بر اینکه در برگزاری جشنواره نماز و نیایش نباید هدف اصلی که همان پررنگ کردن شعائر دینی است کمرنگ شود، تصریح کرد: این جشنواره باید برای ترغیب جوانان به سمت و سوی مبانی دین به صورت موثر گام بردارد و تشویق فیلمسازان جوان را در راستای تهیه و تولید آثار دینی سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهد.
 
وی اصلی‌ترین هدف برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین را راهی موثر برای اشاعه فرهنگ نماز، نمازخوانی و ابراز آثار آن در جامعه دانست و تاکید کرد: باید در برگزاری این جشنواره از پذیرش و نمایش آثاری با محتوای ضعیف که برخی فیلم‌سازان صرفاً برای شرکت در جشنواره‌های گوناگون تولید می‌کنند خودداری کرد.
 
داودیان ادامه داد: شایسته است هیئت‌های انتخاب و داوران جشنواره، فیلم‌هایی را برای حضور در جشنواره و اهداء جوایز انتخاب کنند که مبانی دینی مانند نماز و نیایش را هنرمندانه و مطابق با واقع به تصویر کشیده و توانسته‌اند با تاثیر این شعائر دینی بر روی زندگی مردم، به نیازهای معنوی جامعه به صورت مطلوب پاسخ دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: جشنواره نماز و نیایش می‌تواند با بهره‌مندی از زبان فیلم و با تعریفی صحیح و مطابق با واقع از مبانی و شعائر دین اسلام در جامعه گام موثری بردارد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjmxe8.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما