پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 25436

قم صاحب دومین مدال جهانی کشتی سال 93 شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کشتی استان قم از موفقیت این هیئت در کسب دومین مدال جهانی کشتی قم در مسابقات برون‌مرزی سال 1393 خبر داد.
قم صاحب دومین مدال جهانی کشتی سال 93 شد
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی  تصریح کرد: خوشبختانه اولین مدال جهانی کشتی قم در سال جاری در اردیبهشت ماه و در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۴ در تهران به دست آمد و حالا از رقابت‌های نوجوانان جهان صاحب نشان جهانی شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما سال گذشته در رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی مجموعا ۳۶ مدال کسب کردیم و امسال پیش‌بینی کرده‌ بودیم که بتوانیم این تعداد مدال را به ۴۵ مدال افزایش بدهیم که خوشبختانه تا کنون بخش مهمی از این مسیر سخت و دشوار را پیموده‌ایم.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: کشتی در قم سرشار از استعداد و توانمندی است و تمایم علاقمندان به کارشناسان این رشته به خوبی می‌دانند که این رشته در تمام کشور رشد و گسترش پیدا کرده و بسیار سخت است که بتوان سهمیه تیم ملی را به دست آورد.

وی یاد آور شد: ما در ۶ سال اخیر هر ساله در تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان‎،‌ جوانان و بزرگسالان حداقل ۵ یا ۶ نماینده داشته‌ایم و امسال نیز در مجموع ۵ نماینده در تیم‌های ملی داریم و اکنون دو نفر آنها در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان حضور دارند.

حلوایی بیان کرد: همانگونه که اشاره شد ما امسال در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که در اردیبهشت ماه به میزبانی کشورمان در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، با توجه به قهرمانی مقتدرانه تیم کشورمان توسط هادی‌ علیزاده‌پورنیا به اولین مدال جهانی که خوشبختانه رنگ طلایی داشته دست یافتیم.

وی ابراز داشت: بعد از کسب آن موفقیت اکنون دو کشتی گیر قم در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان جهان در شهر هومنه اسلواکی حضور دارند و در پایان پیکارهای کشتی فرنگی خوشبختانه علیرضا نجاتی توانست قم را به مدال برنز نوجوانان جهان برساند.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان داشت: علیرضا نجاتی در وزن ۴۲ کیلوگرم و علی‌اصغر شهبازی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم نماینده کشتی فرنگی قم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بودند که متاسفانه شهبازی که از مشکل آسیب دیدگی جزیی نیز رنج می‌برد در گام نخست به حریفی از رومانی باخت و از جریان بازی‌ها حدف شد.

وی تصریح کرد:‌ با این حال شهبازی همچنان یکی از بهترین‌های کشتی فرنگی ایران است و ما بعد از ناکامی وی دل به موفقیت علیرضا نجاتی بستیم که وی در پیکارهای وزن ۴۲ کیلوگرم خوب و پرفروغ ظاهر شد و توانست در نهایت مدال برنز نوجوانان سال ۲۰۱۴ جهان را کسب کند و قم را به دومین مدال جهانی سال جاری برساند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjmxe8.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما