چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 51086
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم:

هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر مجوز دفن ندارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: در قم آرامستان خصوصی که برای کفن و دفن مجوز داشته باشد، وجود ندارد و همه فعالیت‌های کفن و دفن که در داخل شهر انجام می‌شود به صورت غیرقانونی است.
هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر مجوز دفن ندارند
هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر مجوز دفن ندارند
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید وکیلی با بیان اینکه هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر برای کفن و دفن اجازه ندارند، گفت: در قم آرامستان خصوصی که برای کفن و دفن مجوز داشته باشد، وجود ندارد و همه فعالیت‌های کفن و دفن که در داخل شهر انجام می‌شود به صورت غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه دفن کردن در برخی از آرامستان‌ها از جمله باغ رضوان از سال 85 ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: متاسفانه هنوز هم شاهد دفن اموات در این آرامستان‌ها هستیم.

وکیلی در ادامه عنوان کرد: شهرداری به کسانی که از قبل در این آرامستان‌ها قبر خریداری کرده بودند در آرامستان بهشت معصومه(س) قبر جایگزین می‌دهد و تاکنون بیش‌از دو هزار قبر در آرامستان بهشت معصومه(س) تحویل شهروندان شده و این موضوع درحالی اتفاق افتاده که از سالهای گذشته هم هیچ‌کدام از آرامستان‌های سطح شهر مجوز برای کفن و دفن نداشتند.

وی با بیان اینکه در این آرامستان‌ها شاهد ناهنجاری‌‌های زیادی از جمله اجتماع معتادین و کارتن خواب‌ها هستیم، ادامه داد: برای جلوگیری از این ناهنجاری‌ها اقدام به قفل زدن درب این آرامستان‌ها و استقرار نیروهایی برای حفاظت نموده ایم که متاسفانه به دلیل عدم حمایت از سوی مسئولین استان ، قفل درب‌ها بریده و نیروها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم افزود: کسانی که قبلا در این آرامستان‌ها مشغول شستن قبور و قرآن خواندن بودند الان در این آرامستان‌ها بدون داشتن هیچ‌گونه مدرکی ادعای مالکیت دارند و برای جلوگیری از اقدامات آنها نیازمند همکاری دستگاههای نظارتی استان هستیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmyei.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما