يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 50096
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

اثرات گناه بر زندگی انسان/رضایت خداوند در گروی رضایت اهل‌بیت(ع) است

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رضایت خداوند در گروی رضایت اهل‌بیت(ع) است، ائمه معصومین(ع) به خصوص امام حسین(ع) بر بلایا صبر می‌کردند.
اثرات گناه بر زندگی انسان/رضایت خداوند در گروی رضایت اهل‌بیت(ع) است
اثرات گناه بر زندگی انسان/رضایت خداوند در گروی رضایت اهل‌بیت(ع) است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاثیر گناه در انسان اظهار کرد: خداوند فرموده است که برخی از انسان‌ها به خاطر انجام گناه، دل‌هایشان زنگار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انسان اگر پس از انجام گناه توبه نکند، قلب او سیاه می‌شود، در همان لحظه ای که انسان عملی را انجام می‌دهد، عمل هم در انسان تاثیر می‌گذارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم(ص) فرمود قلب‌های شما زنگار می‌گیرد و قلب‌های خودتان را با قرائت قرآن جلا بدهید، مجالس قرآن در ماه مبارک رمضان مایه جلای قلب انسان است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به خطاب خداوند نسبت به نفس‌های اطمینان یافته اظهار کرد: خدا در قرآن به برخی از نفس‌های اطمینان یافته می‌گوید که به پروردگارتان بازگردید تا وارد بهشت خاص او شوید و در زمره بندگان خاص خدا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) به مردم توصیه کردند که در نمازها سوره فجر را بخوانند، این سوره، سوره امام حسین(ع) است، نفس مطمئنه در سوره فجر منظور امام حسین و اصحاب او است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع) در آخرین لحظات خودش جملاتی را به زبان آورد که نشان دهنده نفس اطمینان یافته او است، امام حسین در آن لحظات خطاب به خداوند گفت با تمام مشکلات بر قضای تو صبر می‌کنم و یاوری جز تو ندارم.

حاج ابوالقاسم، رضایت خداوند را در گروی رضایت اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: آن‌ها به خصوص امام حسین(ع) بر بلایا صبر می‌کردند، یکی از اعمال مستحب در روز و شب عید فطر زیارت امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: تکرار اعمال خوب یا بد توسط انسان موجب آسان شدن آن می‌شود، هر اگر انسان در راه خدا از مال خودش بگذرد و تقوا پیشه کند و باور داشته باشد که پاداش خداوند به مراتب ارزشمندتر از نعمت‌های دنیوی است، به راحتی می‌تواند کارهای خوب را انجام بدهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی بخل بورزد و به دنبال بی‌ نیازی با مال دنیا باشد و پاداش پسندیده  خدا را انکار کند، راه برای انجام گناهان توسط او هموار می‌شود، هر چقدر که انسان به سمت کارهای پسندیده برود، ترک گناه و انجام کار پسندیده برای او راحت می‌شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به تبعات تکرار انجام گناه اظهار کرد: کسی که انجام گناه را تکرار کند، به جایی می‌رسد که کشتار صدها هزار نفر هم در او تاثیری نمی‌گذارد، امام علی(ع) فرمود ای انسان خودت را به استغفار، بخشش و خصلت‌های پسندیده اخلاقی عادت بده.

وی ادامه داد: تکاثر به معنی فزون طلبی و تفاخر بر داشته‌ها است، پیش از ظهور اسلام قبایل حتی به خاطر قبور هم به یکدیگر تفاخر می‌کردند، تکاثر یکی از صفات اخلاقی بد است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی(ع) به عیادت یکی از اصحاب خود رفت و به او گفت که به خاطر اینکه من به عیادت تو آمدم، به برادران مومنت فخر نفروش.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمود مردم به خاطر ترس از مرگ یا فخر فروشی هلاک شدند، اگر کسی کاری برای فخرفروشی انجام بدهد، خداوند او را با چهره سیاه در آخرت محشور می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmyei.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما